ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 1,938,287,457,255
حجم معاملات 82,702,247,161
دامیننس
BTC: 56%
ETH: 14%
بیت کوین $54,027.95
اتریوم ارز دیجیتال
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 7 زمان مطالعه: 6 دقیقه

پس از تایید ETF اتریوم در کجا سرمایه گذاری کنیم

پس از تایید ETF اتریوم در کجا سرمایه گذاری کنیم

از دیفای لایه ۲ تا هوش مصنوعی و DePINها، بلوغ اتریوم به عنوان یک کلاس دارایی، فرصت های سودآوری را برای سرمایه گذاران باهوش به ارمغان می آورد.

کانال تلگرام مارکت فلو

اتریوم در طول نه سال کوتاه، از پیشگام بودن در قراردادهای هوشمند درون زنجیره ای و رمزنگاری قابل برنامه ریزی به ستون فقرات امور مالی غیرمتمرکز و زیرساخت بلاکچین تبدیل شده است. تایید اخیر ETF های ETH توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) تنها یک گام در این مسیر است، هرچند یک نقطه عطف مهم است که جایگاه اتریوم را به عنوان یک کلاس دارایی بالغ که شایسته توجه جدی سرمایه گذاری است تثبیت کرده است.

این مقاله به برجسته کردن امیدوارکننده ترین بخش های درون اکوسیستم اتریوم می پردازد که به نظر من فرشتگان سرمایه گذار باید برای بهره مندی از این حرکت اقتصادی به دقت زیر نظر داشته باشند.

امور مالی غیرمتمرکز لایه ۲ (DeFi)

اتریوم راه را برای تولد بازارهای درون زنجیره ای غیرمتمرکز هموار کرد و بذری کاشت که به یک بخش جهانی دیفای با ارزش بازار ۱۰۴.۵۵ میلیارد دلار شکوفا شده است. دیفای یک دنیای پیچیده و پر از مکانیزم های مالی منحصر به فرد است که در امور مالی سنتی بی نظیر است. با این حال، آنها به امنیت، سرعت و غیرمتمرکزسازی ارائه شده توسط قراردادهای هوشمند اتریوم متکی هستند. شبکه های لایه ۲ مانند Base، Arbitrum و zkSync برای رفع مشکلات مقیاس پذیری اتریوم ظهور کرده اند و هزینه های استفاده را کاهش داده و سرعت تراکنش ها را بدون خدشه دار کردن حریم خصوصی یا امنیت افزایش می دهند. این پیشرفت ها فناوری اتریوم را برای فعالیت های دیفای قابل دسترس تر و مناسب تر می کند.

در فضای دیفای، پروژه هایی مانند پلتفرم های قرض و وام دهی، پلتفرم های معاملات آتی و دائمی، پلتفرم های بذر و راه اندازی توکن و صرافی های متمرکز و غیرمتمرکز بسیار موفق بوده اند. حتی در روزهایی که ETH تنها توجه بخش کوچکی از فعالان بازار را به خود جلب می کرد، این فناوری ها به الگوهای تجاری متعددی تبدیل شدند که تقاضای واقعی برای راه حل های دیفای در مقیاس بزرگ را ثابت کردند. برخی از پروتکل های برتر دیفای حتی به ارزش گذاری چند میلیارد دلاری رسیده اند که نشان دهنده قدرت این بخش است.

با تبدیل اتریوم به یک کالای شناخته شده، پتانسیل رشد بیشتر در دیفای حتی قطعی تر می شود و آن را به یک حوزه سودآور برای فرشتگان سرمایه گذار برای تخصیص سرمایه تبدیل می کند.

هوش مصنوعی (AI)

هوش مصنوعی یکی از مهم ترین فناوری های عصر ما است که قابل مقایسه با تأثیر فناوری بلاکچین است. جهان به فناوری های هوش مصنوعی نیاز دارد که قابل اعتماد باشند و از کنترل متمرکز آزاد باشند.

بلاکچین چارچوب هایی امن، خصوصی و غیرمتمرکز را برای خدمات هوش مصنوعی فراهم می کند که برای جلوگیری از انحصار منابع محاسباتی کمیاب و ارائه دسترسی گسترده تر به شبکه های یادگیری ماشین غیرمتمرکز ضروری است. با استفاده از بلاکچین اتریوم برای پروژه های هوش مصنوعی، توسعه دهندگان در حال حاضر خدمات هوش مصنوعی را می سازند که همچنان امن و غیرمتمرکز باقی می مانند.

این تقاطع هوش مصنوعی و بلاکچین یک عرصه جذاب برای سرمایه گذاری است، زیرا تقاضا برای راه حل های هوش مصنوعی غیرمتمرکز و ایمن همچنان در حال افزایش است. پروژه های هوش مصنوعی ساخته شده بر روی اتریوم قبلاً به ارزش بازار چند میلیارد دلاری دست یافته اند و به ناظران باهوش نشان می دهند که این یک انبار باروت برای رشد انفجاری است. تایید اخیر ETF های ETH ممکن است جرقه ای باشد که مرحله بعدی توسعه را در این بخش که برای آن آماده شده است، شعله ور کند.

زیرساخت فیزیکی غیرمتمرکز (DePIN)

DePIN، یکی از بخش‌های هیجان‌انگیز وابسته به بلاکچین است که به لطف معجزه قراردادهای هوشمند ظهور کرده است. به طور خلاصه، این فناوری زیرساخت فیزیکی را با شبکه‌های دیجیتال مشارکت‌کنندگان غیرمتمرکز ادغام می‌کند و تبادل جهانی منابع محدود اما مورد تقاضا مانند سنسورها، ذخیره‌سازی داده یا اتصال بی‌سیم را در ازای توکن‌های رمزنگاری تسهیل می‌کند.

همچنین بخوانید: عقب نشینی کتی وود؛ آرک اینوست درخواست ETF اتریوم را پس گرفت

DePINها حاکمیت غیرمتمرکز، اشتراک‌گذاری زیرساخت نظیر به نظیر، توکن‌سازی و امنیت و حریم خصوصی بیشتر را برای صنایع سنتی و دیجیتال ارائه می‌دهند.

با افزایش تقاضا برای DePIN، بازار این منابع نیز افزایش خواهد یافت و باعث افزایش ارزش توکن و گسترش بازار می‌شود. اتریوم قراردادهای هوشمند را که این DePINها را اجرا می‌کنند، تامین می‌کند و آن را به جزء کلیدی این اکوسیستم تبدیل می‌کند. با تصویب اخیر صندوق‌های قابل معامله در بورس مبتنی بر ETH (ETH ETF)، به احتمال زیاد فرشتگان سرمایه‌گذار توجه خود را به DePINها معطوف خواهند کرد و پتانسیل آنها را برای بازدهی بالا و تأثیرگذاری قابل توجه در دنیای واقعی تشخیص خواهند داد.

بازسازی اتریوم

استیکینگ (Staking) جنبه‌ای اساسی از ایمن‌سازی شبکه‌های غیرمتمرکز مانند اتریوم از طریق تئوری بازی‌های اقتصادی است. اعتبارسنج‌ها (Validators)، که گره‌هایی را که بلاکچین را تامین می‌کنند، اجرا می‌کنند، ملزم به استیک کردن ETH هستند. در صورتی که قوانین را رعایت کنند، پاداش دریافت می‌کنند؛ اگر سعی در تقلب داشته باشند، ETH استیک شده خود را از دست می‌دهند. در حال حاضر، بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار ETH استیک شده است - این نشان می‌دهد که این مکانیزم برای عملکرد شبکه‌های بلاکچین چقدر مهم است.

بازپایه گذاری (Restaking) این مفهوم را با اعمال همان تئوری بازی برای ایمن‌سازی هر پروتکل روی بلاکچین، یک گام به جلو می‌برد. این امر مشارکت‌کنندگان کوچک‌تر را قادر می‌سازد تا از طریق مکانیزم‌های اثبات سهام (proof-of-stake) به سطوح بالایی از امنیت دست یابند که در غیر این صورت غیرقابل دستیابی است. بازپایه گذاری به ایجاد یک شبکه مقاوم‌تر برای چندین پروتکل کمک می‌کند و حمله به هر شرکت‌کننده منفرد در استخر اثبات سهام بزرگ‌تر را از نظر هزینه غیرقابل توجیه می‌سازد.

خدمات بازپایه گذاری سیال (Liquid Restaking) فرآیند را برای کسانی که به دنبال استیک کردن توکن‌ها بدون مدیریت اعتبارسنج‌های پیچیده هستند، ساده‌تر می‌کند. این سرویس‌ها توکن‌های بازپایه گذاری سیال (Liquid Restaking Token) صادر می‌کنند که از پاداش‌های اعتبارسنج بازده و بهره کسب می‌کنند و می‌توان آن‌ها را برای ایجاد پاداش‌های اضافی معامله یا مجدداً استیک کرد. رشد این بخش اهمیت آن را به عنوان یک ستون اصلی امنیت برای بلاکچین‌ها برجسته می‌کند و آن را به حوزه‌ای جذاب برای فرشتگان سرمایه‌گذار تبدیل می‌کند.

نتیجه گیری

تصویب صندوق‌های قابل معامله در بورس مبتنی بر ETH، اتریوم را به عنوان یک ابزار سرمایه‌گذاری پیشرو معرفی کرده است. اکوسیستم اتریوم فرصت‌های هیجان‌انگیز زیادی را برای فرشتگان سرمایه‌گذار ارائه می‌دهد، از ادغام دیفای و هوش مصنوعی لایه ۲ گرفته تا DePINها و بازپایه گذاری.

برای سرمایه‌گذاران، مطالعه این بخش‌ها و درک روایت‌های پیشرو و محرک‌های رشد آن‌ها اهمیت دارد. از این طریق، سرمایه‌گذاران می‌توانند سرمایه هوشمندانه‌ای را تخصیص دهند و در عین حال به رشد اتریوم کمک کنند.

منبع: CryptoSlate

همچنین بخوانید: اتریوم در آستانه اوج تاریخی با نزدیک شدن به ETF!

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.