ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 2,526,201,337,615
حجم معاملات 97,684,615,123
دامیننس
BTC: 54%
ETH: 15%
بیت کوین $66,869.32
کیف پول ارز دیجیتال
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 4 زمان مطالعه: 7 دقیقه

بهترین کیف پول؛ ارز دیجیتال خود را در کجا ذخیره کنیم؟

بهترین کیف پول؛ ارز دیجیتال خود را در کجا ذخیره کنیم؟

انتخاب یک کیف پول ارز دیجیتال برای افراد تازه وارد می تواند دلهره آور باشد. کدام کیف پول برای استفاده آسان تر و برای نگهداری دارایی های دیجیتال ایمن تر است؟

کنترل دارایی های خود - داشتن آزادی کامل در مورد چگونگی و به چه کسی ارسال می شوند - یکی از اصول اساسی ارزهای دیجیتال است. امروزه بیش از ۱۰۰۰۰ ارز دیجیتال در تعدادی از بلاکچین ها وجود دارد. با افزایش پذیرش و گسترش دارایی های دیجیتال، کاربران رمزنگاری گزینه های بیشتری نسبت به گذشته برای نحوه ذخیره دارایی های خود دارند.

با این حال، مواردی برای در نظر گرفتن وجود دارد: کیف پول های داغ، که به اینترنت متصل هستند، برای انجام تراکنش های مکرر راحت هستند اما بیشتر در معرض هک شدن هستند.

برعکس، کیف پول های سرد بسیار امن تر هستند اما برای ذخیره ارز دیجیتال بیشتر از استفاده فعال از آن مناسب هستند. ملاحظات بیشتر باید به این موضوع اختصاص یابد که آیا یک کیف پول حضانتی است یا غیر حضانتی، به این معنی که آیا کاربر مسئول کلیدهای خصوصی خود است یا شخص ثالث آنها را نگه می دارد.

کیف پول های حضانتی ممکن است برای استفاده آسان تر باشند، به خصوص برای تازه واردان به ارزهای دیجیتال، اما بیشتر در معرض نقض امنیتی، سانسور، هزینه و کلاهبرداری هستند. با وجود تمام این انتخاب های پیچیده، کوین تلگراف به پنج کیف پول مختلف نگاه کرد تا نقاط قوت و ضعف آنها را در نظر بگیرد.

متامسک (MetaMask)

متامسک یک کیف پول غیرمتمرکز است که تا سال ۲۰۲۳ بیش از ۲۲ میلیون بار دانلود شده است. این کیف پول به عنوان یک افزونه مرورگر و برنامه موبایل در دسترس است که کاربران می توانند به صورت رایگان دانلود کنند.

این کیف پول غیر حضانتی است و به طور پیش فرض از اتریوم (ETH) و توکن های ERC-۲۰ پشتیبانی می کند، اما همچنین می تواند به BNB Chain، پالیگان (Polygon)، آپتیمیسم (Optimism) و سایر موارد، و همچنین برنامه های امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و GameFi متصل شود.

رابط کاربری متامسک نسبتاً ساده است. کاربران می توانند با کپی کردن آدرس کیف پول یا استفاده از کد QR، ارز دیجیتال ارسال و دریافت کنند. آنها همچنین می توانند از طریق گزینه های «Wire» و «CoinSwitch» با ارز فیات ETH خریداری کنند.

کاربران همچنین می توانند با استفاده از یک فایل JSON ذخیره شده با کلید خصوصی، یک کیف پول موجود را وارد کنند. کیف پول های سخت افزاری مانند ترزور (Trezor) یا لجر (Ledger) را می توان به متامسک متصل کرد، اما این ویژگی فقط در نسخه مرورگر در دسترس است.

با این حال، متامسک از ارزهای دیجیتال محبوب مانند بیت کوین (BTC)، ترون (TRX) و ریپل (XRP) پشتیبانی نمی کند، که ممکن است برای برخی از کاربران یک نقطه ضعف باشد. امنیت نیز یک نگرانی است، زیرا متامسک مدت هاست که هدف مورد علاقه کلاهبرداران بوده است. یک تاکتیک کلاهبرداری شناخته شده، کاربران ناآگاه را به وب سایت های جعلی هدایت می کند که درخواست دسترسی به کیف پول های متامسک آنها را دارند.

کیف پول سیف پال (SafePal)

SafePal S1 یک کیف پول سخت افزاری چند ارزی است که در سال ۲۰۱۹ معرفی شد. این کیف پول با پشتیبانی صرافی ارز دیجیتال بایننس ساخته شد. این کیف پول دارای چندین ویژگی امنیتی از جمله کد پین، رمز عبور ورود، اسکن اثر انگشت و حتی یک مکانیزم خود تخریبی داخلی است. همچنین دارای یک مکانیزم ورود به سیستم با فاصله هوایی است که نیازی به اتصال کاربران به اینترنت یا بلوتوث ندارد.

این دستگاه همان سخت افزار امنیتی داخلی - تراشه Secure Element - را به عنوان کیف پول های سخت افزاری لجر دارد، اما با قیمت ۴۹.۹۹ دلار کمی ارزان تر است. SafePal S1 به کاربران امکان می دهد تعداد نامحدودی از ارزهای دیجیتال را در ۵۴ بلاکچین مختلف ذخیره کنند. همچنین دارای توکن کاربردی خود، توکن سیف‌پال (SFP) است که در بایننس فهرست شده است.

این کیف پول دارای باتری لیتیومی است که در سه ساعت شارژ می شود و می تواند تا ۲۰ روز دوام داشته باشد.

کیف پول تراست والت (TrustWallet)

تراست ولت یک کیف پول نرم افزاری غیر حضانتی موبایل است که از سال ۲۰۱۷ فعالیت می کند. بایننس این کیف پول را در سال ۲۰۱۸ خریداری کرد. می تواند توکن ها را در بیش از ۷۰ بلاکچین از جمله اتریوم، سولانا، زنجیره بایننس، زنجیره هوشمند بایننس و موارد دیگر ارسال، دریافت و ذخیره کند. این کیف پول همچنین از توکن های غیرقابل تعویض (NFT) پشتیبانی می کند.

این کیف پول از تعدادی ادغام مانند امکان خرید ارز دیجیتال با ارز فیات از طریق سیستم پرداخت سیمپلکس (Simplex) برخوردار است. با تشکر از خریداری شدن توسط بایننس، کاربران همچنین می توانند ارز دیجیتال را مستقیماً از کیف پول تامین مالی بایننس به تراست ولت منتقل کنند. همچنین دانلود آن رایگان است.

تراست ولت غیر حضانتی است، به این معنی که کاربران کلیدهای خود را ذخیره می کنند. این کیف پول همچنین ناشناس است، بنابراین کاربران برای ایجاد کیف پول نیازی به ارائه اطلاعات شخصی ندارند. با این حال، شهرت این کیف پول در آوریل ۲۰۲۳ ضربه خورد، زمانی که توسعه دهندگان یک آسیب پذیری را در افزونه مرورگر کشف کردند که می توانست به هکرها اجازه دهد تا وجوه را سرقت کنند.

هکرها از طریق این سوء استفاده تقریباً ۱۷۰۰۰۰ دلار را به سرقت بردند. توسعه دهندگان پس از مشخص شدن مشکل آن را برطرف کردند و کیف پول کاربران آسیب دیده را جبران کرد. این مشکل فقط بر روی کیف پول هایی که از طریق افزونه مرورگر تراست ولت ایجاد شده اند تأثیر می گذارد.

کیف پول اوکی اکس (OKX)

کیف پول اوکی اکس یک کیف پول غیر حضانتی متعلق به صرافی ارز دیجیتال اوکی اکس است که در قالب های موبایل، دسکتاپ و مرورگر در دسترس است. برای کسانی که می خواهند این کیف پول را امتحان کنند، اوکی اکس حالت مهمان را ارائه می دهد که در آن کاربران می توانند ظاهر آن را ببینند، از جمله ابزارهای DeFi، بازار NFT و موارد دیگر.

مشابه تراست ولت، می توان آن را به صورت رایگان دانلود کرد. برداشت وجه نیز با اوکی اکس ادغام شده است. این کیف پول از بیش از ۸۵ بلاکچین مختلف و همچنین پروتکل های DeFi، بازارهای NFT و سایر برنامه های غیرمتمرکز پشتیبانی می کند. کاربران نیازی به تأیید آدرس هنگام سپرده و برداشت دارایی ها به لطف پلتفرم صرافی متمرکز اصلی اوکی اکس ندارند.

کیف پول کوین بیس (CoinBase)

کیف پول کوین بیس یک کیف پول چند ارزی و غیر حضانتی از صرافی ارز دیجیتال آمریکایی کوین بیس است. این کیف پول از اتریوم، پالیگان، بیت کوین، دوج کوین، لایت کوین، استلار لومنز، ریپل و سولانا و همچنین چندین راه حل لایه ۲ پشتیبانی می کند. کیف پول کوین بیس همچنین می تواند به برنامه های DeFi، صرافی های غیرمتمرکز و بازارهای NFT متصل شود.

این کیف پول که در دسکتاپ و موبایل در دسترس است، نیازی به رویه های شناسایی مشتری خود ندارد و دانلود آن رایگان است. این رابط کاربری مینیمالیستی دارد که در عین محدود بودن در عملکرد، انجام تراکنش های مکرر را آسان می کند. یک نکته امنیتی این است که عبارت اولیه فقط ۱۲ کلمه طول دارد. نمی توان عبارت ۲۴ کلمه ای ایمن تر ایجاد کرد.

پس از بررسی این پنج کیف پول، می توان نتیجه گرفت که چیزی به عنوان کیف پول ایده آل ارز دیجیتال وجود ندارد. هنگام انتخاب کیف پول، کاربران باید تصمیم بگیرند که برای چه اهدافی به آن نیاز دارند، چه برای انتقال به کاربران دیگر، معامله در صرافی های ارز دیجیتال یا ذخیره پس انداز. کیف پول های ارز دیجیتال دسکتاپ یا موبایل برای استفاده روزمره، پرداخت و دریافت انتقالات مناسب تر هستند.

خدمات آنلاین برای کسانی که تازه شروع به درک ارزهای دیجیتال می کنند خوب هستند، اما ذخیره مبالغ هنگفت در آنها توصیه نمی شود. دارندگان ارز دیجیتال همچنین می توانند گزینه های مختلفی را با هم ترکیب کنند، مانند استفاده از یک کیف پول سرد برای ذخیره دارایی ها در بلندمدت در حالی که از یک کیف پول داغ برای معاملات یا هزینه های روزمره استفاده می کنند. این امکانات تنها با افزایش پذیرش ارز دیجیتال بیشتر می شود.

منبع: CoinTelegraph

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.