counter statistics
ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 2,449,649,012,489
حجم معاملات 129,171,572,353
دامیننس
BTC: 55%
ETH: 16%
بیت کوین $67,837.24
وب ۳ ارز دیجیتال رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 27 زمان مطالعه: 4 دقیقه

افزایش ۱۶ درصدی توسعه دهندگان ارزهای دیجیتال در ۲۰۲۳

افزایش ۱۶ درصدی توسعه دهندگان ارزهای دیجیتال در ۲۰۲۳

الکتریک کپیتال اشاره می‌کند که ۷۵ درصد از کد Web3 توسط برنامه‌نویس‌های «با تجربه» منتشر می‌شود و با کاهش ۲۴ درصدی توسعه‌دهندگان بلاک چین فعال ماهانه مقابله می‌کند.

کانال تلگرام مارکت فلو

طبق «گزارش توسعه‌دهنده رمزنگاری ۲۰۲۳» که توسط الکتریک کپیتال در ۱۷ ژانویه منتشر شد، تقریباً دو هزار توسعه‌دهنده بیش از یک سال قراردادهای هوشمند بلاک چین را در سال ۲۰۲۳ با رشد سالانه ۱۶ درصد تکمیل کرده‌اند. در گزارش این گروه از توسعه دهندگان که «با تجربه» نامیده می‌شوند، مسئول ۷۵٪ از کل کد ایجاد شده در Web3 هستند.

این عدد کاهش ۲۴ درصدی سال گذشته در برنامه‌نویس‌های فعال ماهانه را کاهش می‌دهد، که ۷۲۰۰ نفر را در اعداد مطلق نشان می‌دهد. علاوه بر این، تعداد توسعه‌دهندگان «پابرجا» که بیش از دو سال است که برنامه‌های کاربردی متمرکز بر بلاک چین را توسعه داده‌اند، از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ سالانه ۵۲ درصد افزایش یافته است.

توسعه دهندگان باعث رشد کریپتو می شوند

وقتی صحبت از توسعه کریپتو می شود، آنچه ممکن است به ذهن برسد معیارهای مرتبط با بازار، مانند ارزش بازار استیبل کوین، کل ارزش قفل شده مالی غیرمتمرکز (TVL) و حجم معاملات باشد. گیلرمه نوز، یکی از بنیانگذاران شرکت برزیلی بلاک فول می‌گوید،  توسعه‌دهندگان بخش اساسی از رشد این اکوسیستم هستند.

نوز اشاره می‌کند که بلاک چین و اکوسیستم آن هنوز به عنوان یک صنعت نوآورانه در بخش فین تک در نظر گرفته می شود. با این حال، این صنعت در مقایسه با جاوا یا کوبول هنوز در مراحل اولیه خود است.

تنها زمانی که استانداردهای واضح، قوانین جامع و به خوبی اجرا شده داشته باشیم، دسترسی به ابزارهای بدون کد که می‌توانند سهم بزرگی از «بازار Web2» را در اختیار داشته باشند، امکان‌پذیر خواهد بود. به همین دلیل است که توسعه دهندگان این صنعت پیشتاز، بسیار ارزشمند در نظر گرفته می شوند. در دنیایی که بهینه سازی کد و مقیاس پذیری آن مانند طلاست، توسعه دهندگان بهترین نوع ماینرها می شوند.

چرا تازه‌کاران از دست می‌روند؟

گزارش الکتریک کپیتال نشان می دهد که صنعت بلاک چین تمایل به دریافت جریان های قابل توجه توسعه دهندگان زمانی که قیمت دارایی های کریپتو در حال افزایش است، را دارد. بیش از صد و پنجاه هزار برنامه‌نویس بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ به کریپتو پیوستند. احتمالاً این دلیل کاهش ۵۲ درصدی تعداد توسعه‌دهندگان تازه‌وارد در سال ۲۰۲۳ است که توسعه‌دهندگانی هستند که کمتر از یک سال در صنعت بلاک چین فعالیت می‌کنند.

الکس نتو، مدیرعامل بلاک فول، از دیدگاه توسعه‌دهندگان، عقب‌نشینی‌های ارزش بازار دارایی‌های کریپتو و فروپاشی پروتکل‌ها ممکن است تازه واردان را بترساند. او می‌گوید که این تازه واردان توسط نوسانات خشن کریپتو تحت تعقیب قرار می‌گیرند و این روند درک آن‌ها را مختل می‌کند و در نهایت به تلاشی ناموفق برای ارتباط با چشم‌انداز بلاک چین و تاثیر واقعی ختم می‌شود.

همچنین بخوانید: دعوت کانسنسیس از شرکت های بزرگ فناوری برای پیوستن به شبکه زیرساخت غیرمتمرکز

یکی دیگر از عوامل مربوط به شرکت هایی است که در بازارهای نزولی جان سالم به در می برند، که به جای سرمایه گذاری روی مردم، تحویل با استانداردهای بالا را در اولویت قرار می دهند. این کار تعداد مشاغل موجود در سطح ورودی را کاهش می دهد. نتو افزود: بلاک چین با اختلالات خود تعداد زیادی از توسعه دهندگان سطح دکترا و نابغه را جذب می کند و این می تواند ما را با اعتماد، شفافیت و آزادی بیشتر به روابط انسانی برساند.

آماده‌سازی برای ورود انبوه توسعه‌دهندگان بلاک‌چین

اگر انتظارات تحلیلگران مشخص شود، یک روند صعودی جدید می تواند پس از هاوینگ بیت کوین بعدی، که در آوریل امسال اتفاق می افتد، آغاز شود. با در نظر گرفتن داده های الکتریک کپیتال، صنعت بلاک چین می تواند شاهد جریان قابل توجه دیگری از توسعه دهندگان باشد.

جدا از علاقه مربوط به افزایش قیمت ها در طول دوره صعودی، نوز توضیح می دهد که ورود مجدد توسعه دهندگان می تواند به حرکت در داخل شرکت ها مرتبط باشد.

نوز می‌گوید: «توسعه‌دهندگان تازه‌وارد معمولاً توسط محتوا و روایت‌های تغییر یک الگوی فناوری مصرف می‌شوند، در حالی که توسعه‌دهندگان با تجربه‌تر به سمت فناوری‌های پیچیده‌تر و دستمزد بهتر مهاجرت می‌کنند و نقش‌های شغلی را برای توسعه‌دهندگان جدید باز می‌کنند».

چگونه یک توسعه دهنده بلاک چین شویم؟

فرانکو آگوزی، توسعه‌دهنده فول استک و یکی از بنیان‌گذاران بلاک فول می‌گوید همدلی و ظرفیت مدیریت دو مهارت مهم برای توسعه‌دهندگانی است که می‌خواهند در صنعت بلاک چین حرکت کنند. در کنار دانش فنی، اینها مهارت هایی هستند که توسعه دهندگان باید برای موفقیت در این بخش، همانطور که در بازار فناوری سنتی وجود دارد، داشته باشند.

فرانکو آگوزی: آنچه یک توسعه دهنده Web2 را از یک توسعه دهنده Web3 متمایز می کند «استک ها» (زبان های برنامه نویسی بومی Web3) و ظرفیت کار با آن‌ها است، زیرا بخش خوبی از پروژه های Web3 ساختاری مشابه طرح های ایجاد شده Web2 ندارند.
 

همچنین بخوانید: انتقال ۱۰ میلیون CHZ به صرافی بایننس به عنوان کمک مالی از سوی چیلیز

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.