counter statistics
ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 2,444,507,583,980
حجم معاملات 124,267,192,770
دامیننس
BTC: 55%
ETH: 16%
بیت کوین $67,800.55
ریپل سولانا دوج کوین آلت کوین
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 16 زمان مطالعه: 3 دقیقه

ریزش ۵۱ درصدی معاملات آتی ریپل، سولانا و دوج کوین

ریزش ۵۱ درصدی معاملات آتی ریپل، سولانا و دوج کوین

در میان ۱۰ ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار، موقعیت های باز دوج کوین بیشترین کاهش را تجربه کرد و از ابتدای آوریل ۶۴ درصد افت داشته است.

کانال تلگرام مارکت فلو

بازارهای آتی ارزهای دیجیتال ریپل (XRP)، سولانا (SOL) و دوج کوین (DOGE) در ماه گذشته با کاهش ترکیبی ۵۱ درصدی در میزان اوپن اینترست (Open Interest) مواجه شده اند. دوج کوین با کاهش ۶۴ درصدی از ابتدای ماه آوریل، بیشترین افت اوپن اینترست را در بین ۱۰ ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار تجربه کرده است.

اوپن اینترست (OI) نشان دهنده ارزش کل قراردادهای آتی ارزهای دیجیتال است که هنوز تسویه نشده اند. این یک معیار کلیدی برای معامله گران و تحلیلگران است تا بتوانند احساسات بازار را ارزیابی کرده و حرکات آتی قیمت را پیش بینی کنند.

بر اساس داده های کوین گلس، دوج کوین با بیشترین کاهش اوپن اینترست در بین ۹ ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار مواجه شده است و از اول آوریل تاکنون ۶۴ درصد کاهش یافته و به ۶۶۸.۲ میلیون دلار رسیده است. اوپن اینترست سولانا در حال حاضر ۱.۵۱ میلیارد دلار است که نشان دهنده کاهش ۴۷ درصدی از اول آوریل می باشد. در همین حال، اوپن اینترست ریپل (XRP) با ۴۴ درصد کاهش در بازه زمانی مشابه، ۴۹۷.۶۷ میلیون دلار است.

بی ثباتی بازار اغلب به کاهش اوپن اینترست منجر می شود، زیرا معامله گران نسبت به جهت بازار اطمینان ندارند و تمایل کمتری برای شرط بندی در هر دو طرف نوسانات قیمت دارند.

یک تحلیلگر ارز دیجیتال به نام TheCryptoTrader در ۲۶ آوریل در پستی در X نوشت: «اوپن اینترست به پایین ترین سطح خود از زمان سقوط FTX نزدیک شده است.»، که نشان می دهد سطوح فعلی اوپن اینترست مشابه سطوح مشاهده شده در زمان سقوط صرافی ارز دیجیتال FTX در نوامبر ۲۰۲۲ است.

همچنین بخوانید: ریپل به دنبال فتح قله یک دلار؛ میم کوین ها در کمین جهش سه ماهه دوم!

پیامدهای هاوینگ بیت کوین در آوریل ۲۰۲۳ - که درآمد استخراج کنندگان بیت کوین را به پایین ترین میزان سالانه رسانده است - عامل اصلی دیگری برای عدم اطمینان در بازار در شرایط فعلی است. انتظاراتی برای اصلاح بیشتر بازار وجود دارد، اما شدت آن مشخص نیست، که باعث می شود تعداد کمتری از معامله گران اقدام به ورود به موقعیت های جدید کنند.

دو ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار نیز با کاهش اوپن اینترست همزمان با کاهش قیمت در کل بازار مواجه شده اند. اوپن اینترست بیت کوین (BTC) با ۲۱ درصد کاهش به ۲۵.۵۸ میلیارد دلار رسیده است، در حالی که قیمت آن در زمان انتشار این مطلب ۱۴.۸۷ درصد کاهش یافته و به ۶۰،۱۴۹ دلار رسیده است.

به طور مشابه، اتریوم (ETH) با ۲۲ درصد کاهش در اوپن اینترست به ۱۰.۰۲ میلیارد دلار رسیده است، در حالی که قیمت آن ۱۶.۶۷ درصد کاهش یافته و در حال حاضر کمی بالاتر از سطح حمایتی کلیدی در ۳,۰۵ دلار معامله می شود. در طول ۳۰ روز گذشته، سرمایه بیشتری از آلتکوین ها خارج شده و به بیت کوین منتقل شده است. در نتیجه، سلطه بیت کوین (نسبت بیت کوین از کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال) بر اساس داده های تریدینگ ویو، ۲.۱۳ درصد افزایش یافته و به ۵۴.۷۷ درصد رسیده است.

منبع: CoinTelegraph

همچنین بخوانید: ریپل آماده صعود ۷۰۰ درصدی؟ قیمت ۴ دلار در انتظار!

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.