ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 1,938,536,120,361
حجم معاملات 83,226,309,230
دامیننس
BTC: 56%
ETH: 14%
بیت کوین $54,123.94
اتریوم تحلیل تکنیکال
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 2 زمان مطالعه: 3 دقیقه

۷۰۰ هزار اتریوم توسط نهنگ‌ها خریداری شد؛ پایان اصلاح قیمت؟

۷۰۰ هزار اتریوم توسط نهنگ‌ها خریداری شد؛ پایان اصلاح قیمت؟

نگاهی به آخرین روندهای قیمتی اتریوم پس از تثبیت قیمت در حدود ۳۵۰۹ دلار بعد از افت اخیر به ۳۳۶۴ دلار، تحت تاثیر پیشرفت‌های بالقوه مقررات و خریدهای قابل توجه نهنگ‌ها داشته باشیم.

کانال تلگرام مارکت فلو

کاهش در نیمه اول ژوئن: نیمه اول ژوئن برای بازار ارزهای دیجیتال به طور قابل توجهی نزولی بود، زیرا قیمت بیت کوین در پی به‌روزرسانی‌های نامطلوب متعدد به پایین‌ترین سطح خود یعنی ۶۵۰۰۰ دلار رسید. ترس، عدم اطمینان و تردید (FUD) پیرامون تحولات کلان اقتصادی، تسلیم شدن استخراج کنندگان بیت کوین، خروج صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) و توزیع نهنگ‌ها، همگی دست به دست هم دادند تا اصلاح اخیر را در اکثر ارزهای دیجیتال اصلی، از جمله اتریوم، رقم بزنند. قیمت اتریوم روز جمعه به پایین‌ترین سطح سه هفته اخیر یعنی ۳۳۶۲ دلار سقوط کرد، اما اکنون با کاهش فشار فروش در آخر هفته شاهد روند باثباتی بوده است.

تأثیر تأیید احتمالی صندوق‌های قابل معامله در بورس توسط SEC و سرمایه‌گذاری نهنگ‌ها بر قیمت اتریوم

نمودار تحلیل تکنیکال اتریوم

طی روند نزولی اخیر بازار، اتریوم در نمودار روزانه سطح پایین‌تر جدیدی را در مقاومت ۳۹۵۰ دلار تشکیل داد. خریداران موفق به عبور از آخرین قله نشدند که نشان دهنده تغییر اولیه در احساسات بازار است، جایی که معامله‌گران ترجیح می‌دهند در جهش‌های صعودی اقدام به فروش کنند.

قیمت این کوین در ۱۴ ژوئن قبل از تجربه افت قابل توجه ۱۳.۵ درصدی و رسیدن به پایین‌ترین سطح ۳۳۶۴ دلار، به بالاترین قیمت خود یعنی ۳۸۸۷ دلار رسید. این سطح قیمت با میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه (EMA) همزمان است که اکنون شروع به تثبیت قیمت در حال کاهش اتریوم کرده و به بهبود آن به ۳۵۰۹ دلار کمک می‌کند. همزمان، ارزش کل بازار به ۴۳۱.۲ میلیارد دلار افزایش یافته است.

این جهش احتمالا ناشی از بیانیه اخیر گری جنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) به قانونگذاران است که نشان می دهد این آژانس می تواند تأییدیه های فهرست بندی و معامله صندوق های قابل معامله در بورس مبتنی بر اتریوم (ETF) را در طول تابستان نهایی کند.

همچنین بخوانید: تحلیلگر: شروع معامله اتریوم اسپات ETF تا ۲ جولای

علاوه بر این، علی (ali_charts)، معامله‌گر مشهور، در توییت اخیر خود به روند قابل توجهی در بازار اتریوم اشاره کرد. طبق تجزیه و تحلیل او، نهنگ‌های اتریوم طی سه هفته گذشته سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی انجام داده‌اند و بیش از ۷۰۰۰۰۰ اتریوم به ارزش تقریبی ۲.۴۵ میلیارد دلار خریداری کرده‌اند.

نهنگ های #اتریوم در سه هفته گذشته بیش از ۷۰۰ هزار دلار ETH خریداری کرده اند که در مجموع حدود 2.45 میلیارد دلار است!
— علی (@ali_charts) ۱۵ ژوئن ۲۰۲۴

این انباشت قابل توجه توسط دارندگان بزرگ علی‌رغم اصلاحات در حال انجام، نشان‌دهنده اعتماد قوی به جهش مجدد قیمت اتریوم است. اگر اصلاح گسترده بازار ادامه یابد، قیمت اتریوم ممکن است به ۳۲۰۰ دلار سقوط کند و از خط روند حمایتی بلندمدت حمایت بگیرد. طبق سوابق گذشته، قیمت اتریوم سه بار از حمایت پویا جهش یافته است که نشان دهنده انباشت بالای سرمایه گذاران است.

با این گفته، نمودار روزانه نشان دهنده تشکیل یک خط روند مقاومت جدید در بالا است، که نشان می دهد اتریوم ممکن است وارد یک الگوی معاملات جانبی شود. برای اینکه خریداران دوباره کنترل را به دست بگیرند و به سمت ۳۹۰۰ دلار حرکت کنند، نیاز به خروج از این مقاومت است.

شاخص‌های تکنیکال:

  • میانگین متحرک نمایی (EMA): میانگین‌های متحرک نمایی ۱۰۰ و ۲۰۰ روزه به عنوان حمایت‌های پویا مانع از اصلاح شدید قیمت اتریوم می‌شوند.
  • مکدی (MACD): تقاطع نزولی بین مکدی (آبی) و سیگنال (نارنجی) نشان می‌دهد که فروشندگان نیروی محرک اصلی پشت حرکت قیمت فعلی هستند.

همچنین بخوانید: هولد تاریخی اتریوم؛ رکوردشکنی در دومین روز متوالی

منبع: کوین گیپ
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.