ارز دیجیتال 600 فارکس 174
ارزش بازار 2,417,066,279,753
حجم معاملات 130,920,820,109
دامیننس
BTC: 53%
ETH: 17%
بیت کوین $62,976.40
ارز دیجیتال رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 7 زمان مطالعه: 3 دقیقه

گام بزرگ آلمان در دنیای ارزهای دیجیتال!

گام بزرگ آلمان در دنیای ارزهای دیجیتال!

Landesbank Baden-Württemberg از نیمه دوم سال ۲۰۲۴ شروع به ارائه خدمات نگهداری ارزهای دیجیتال به مشتریان نهادی خواهد کرد.

بزرگترین بانک دولتی آلمان، Landesbank Baden-Württemberg، از نیمه دوم سال ۲۰۲۴ شروع به ارائه راه‌حل‌های نگهداری ارزهای دیجیتال می‌کند. این بانک با همکاری صرافی ارز دیجیتال بیت‌پاندا که در اتریش مستقر است، خدمات نگهداری ارزهای دیجیتال را به مشتریان نهادی ارائه خواهد کرد.

یورگن هارنگل، مدیرعامل بانکداری شرکتی در Landesbank Baden-Württemberg، به بلومبرگ گفت که بانک مرکزی آلمان شاهد افزایش تقاضای شرکت‌ها برای نگهداری دارایی‌های دیجیتال بوده است:

«تقاضای مشتریان شرکتی ما برای دارایی‌های دیجیتال در حال افزایش است.»

Landesbank Baden-Württemberg برای ارائه خدمات خود از راه‌حل نگهداری نهادی بیت‌پاندا استفاده خواهد کرد. بر اساس وب سایت بیت‌پاندا، Bitpanda Custody یک پلتفرم نگهداری ارز دیجیتال با قابلیت‌های امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) است که نزد مرجع رفتار مالی بریتانیا (FCA) ثبت شده است. کوین تلگراف برای اظهار نظر به صرافی بیت‌پاندا مراجعه کرده است.

بانک‌های آلمانی برای مقررات MiCA تا پایان سال ۲۰۲۴ آماده می‌شوند

Landesbank Baden-Württemberg تنها بانک آلمانی نیست که خدمات رمزنگاری را بررسی می‌کند. دویچه بانک نیز از سپتامبر ۲۰۲۳ روی خدمات نگهداری دارایی‌های دیجیتال کار می‌کند و برای خدمات نگهداری و توکن‌سازی ارزهای دیجیتال با استارت‌آپ سوئیسی Taurus همکاری می‌کند. در ماه فوریه، DZ Bank، دومین بانک بزرگ آلمان، از راه‌اندازی آزمایشی معاملات ارزهای دیجیتال در اواخر سال ۲۰۲۴ خبر داد. این بانک در نوامبر ۲۰۲۳ پلتفرم نگهداری دارایی‌های دیجیتال خود را رونمایی کرد.

بانک‌های بزرگترین اقتصاد اروپا در حال آماده شدن برای چارچوب مقررات بازارهای دارایی‌های رمزنگاری (MiCA) هستند که به عنوان اولین چارچوب حقوقی جامع برای صنعت کریپتو، در دسامبر ۲۰۲۴ به طور کامل اجرایی خواهد شد. ویارا ساووا، سرپرست سیاستگذاری در ابتکار کریپتو اروپا، به کوین تلگراف گفت: صرافی‌های ارز دیجیتال از اواخر سال ۲۰۲۴ به نهادهای کاملاً تحت مقررات تبدیل خواهند شد:

همچنین بخوانید: آیا هاوینگ منجر به سیل ۵ میلیاردی بیت کوین در بازار می‌شود؟

«سال ۲۰۲۴ سال MiCA است و کل اتحادیه اروپا اکنون یک چارچوب حقوقی جامع برای دارایی‌های رمزنگاری، خدمات دارایی‌های رمزنگاری و ارائه دهندگان خدمات دارایی‌های رمزنگاری (همچنین به عنوان CASP شناخته می‌شوند) خواهد داشت. صرافی‌های ارز دیجیتال نوعی CASP تحت MiCA هستند و در دسامبر ۲۰۲۴ کاملاً تحت مقررات قرار خواهند گرفت.»

لایحه MiCA هنوز نهایی نشده است. دومین بسته مشاوره برای دستورالعمل‌های درخواست معکوس تحت MiCA قرار است در تاریخ ۲۹ آوریل به پایان برسد. به گفته ساووا، نتایج این مشاوره بر اجرای نهایی MiCA در دسامبر تأثیرگذار خواهد بود:

«صرافی‌ها و سایر CASP‌های خارج از اتحادیه اروپا چگونه می‌توانند بدون مجوز خدمات خود را به شهروندان اتحادیه اروپا ارائه دهند و چگونه این خدمات باید در اروپا به بازار عرضه شوند. نتایج این مشاوره برای اجرای MiCA در دسامبر بسیار مهم خواهد بود.»

منبع: CoinTelegraph

همچنین بخوانید: بیت کوین، سولانا و پپه: ارزهای دیجیتال پیشرو در این هفته

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.