ارز دیجیتال 603 فارکس 174
ارزش بازار 2,518,827,128,665
حجم معاملات 116,307,965,292
دامیننس
BTC: 54%
ETH: 15%
بیت کوین $66,914.07
بیت کوین ارز دیجیتال رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 15 زمان مطالعه: 2 دقیقه

تغییر در استراتژی سرمایه‌گذاران در خصوص بیت‌کوین و مسیرهای ETF ماینرها

تغییر در استراتژی سرمایه‌گذاران در خصوص بیت‌کوین و مسیرهای ETF ماینرها

روند صعودی کیف پول استراج کنندگان ارزهای دیجیتال، کاهش سهام ماینینگ را رد می کند و به استراتژی های پیچیده بازار کریپتو اشاره می کند.

اگرچه همبستگی بین بیت‌کوین و ETF استخراج بیت‌کوین، WGMI، در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ قوی بود، اما از ژوئیه ۲۰۲۳ شاهد واگرایی قابل توجهی بوده است.

علیرغم اینکه بیت کوین تا این لحظه به قیمت ۳۷۰۰۰ دلار، یعنی بالاترین حد خود در سال رسیده است، سهام ماینینگ WGMI نشان دهنده عقب نشینی و کاهش است. این موضوع نشانگر تغییر در رفتار سرمایه‌گذاران است. ذهنیت «خرید و نگهداری» که معمولاً در میان دارندگان بیت‌کوین وجود دارد، با تحلیل زنجیره‌ای نشان می‌دهد که تأمین‌کنندگان نگهدارنده در معرض بالاترین مقادیر تاریخی قرار دارند و از رویکرد گرفتن سود پتانسیلی که توسط سرمایه‌گذاران سهام ماینینگ ترجیح داده می‌شود، متفاوت است.

نمودار بیت کوین BTCUSD, WGMI

BTCUSD, WGMI: (منبع: Trading View)

همچنین بخوانید: افزایش سه برابری تعداد کیف پول های میلیونر بیت کوین در سال ۲۰۲۳

مسئله پیچیده‌تر، روند صعودی موجودی ماینرهای بیت کوین در طول سال ۲۰۲۳ است. با وجود فروش جزئی اخیر، بیش از ۸۰،۰۰۰ بیت‌کوین هنوز در کیف پول ماینرها (به استثنای کوین های پاتوشی) باقی مانده است. این موضوع به معنای عدم فشار فروش فوری از سوی ماینرها است و نشان می دهد که آن‌ها تحت فشار شدیدی نیستند.  این موضوع پویایی جالبی در بازار ارزهای دیجیتال را به وجود می‌آورد که تفاوت ممکن در استراتژی‌های سرمایه‌گذاری بین بیت‌کوین و سهام ماینینگ آن را روشن می‌کند.

تراز ماینرهای بیت کوین

تراز ماینرها (بدون پاتوشی و ...)

همچنین بخوانید: پیش‌نویس لایحه برای حفظ بلاک چین و تمرکززدایی در آرژانتین توسط دارندگان بیت کوین

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.