ارز دیجیتال 604 فارکس 174
ارزش بازار 2,506,548,727,692
حجم معاملات 89,873,402,896
دامیننس
BTC: 55%
ETH: 15%
بیت کوین $66,783.30
بیت کوین ارز دیجیتال رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 9 زمان مطالعه: 3 دقیقه

پیش‌نویس لایحه برای حفظ بلاک چین و تمرکززدایی در آرژانتین توسط دارندگان بیت کوین

پیش‌نویس لایحه برای حفظ بلاک چین و تمرکززدایی در آرژانتین توسط دارندگان بیت کوین

گروه «بیت‌کوین آرژانتین» پیش‌تر ایده را رد کرده بود که مقررات در صنعت ارزهای دیجیتال مورد نیاز است. سازمان غیردولتی بیت‌کوین آرژانتین لایحه‌ای پیشنهادی ارائه داده است که به نحوی بازار ارزهای دیجیتال را تنظیم کند و به حفظ غیرمتمرکز بودن و تقویت اعتماد عمومی بپردازد.

چارچوب قانونی پیشنهادی توسط ریکاردو میهورا، رئیس گروه بیت‌کوین آرژانتین، در ۱۰ نوامبر در کنفرانس LABITCONF 2023 در بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین ارائه شد. بیت‌کوین آرژانتین پیش‌تر ایده تنظیمات لازم در فناوری ارزهای دیجیتال را رد کرده بود. با این حال، حامیان بیت‌کوین اکنون ادعا می‌کنند که لازم است نه تنها بلاک‌چین حفظ شود بلکه افراد بدنام نیز به اندازه کامل تحت قانون مسئولیت‌پذیر باشند.

میهورا افزود: «ما همیشه تلاش‌های تنظیم اقتصاد ارزهای دیجیتال را رد کرده‌ایم، اما این بار با دو هدف به این موضوع پاسخ مثبت می‌دهیم: حفظ غیرمتمرکز بودن و حفاظت از پس‌انداز و اعتماد عمومی».

«ما نمی‌توانیم چشمان خود را به تعدادی از عوامل و پروژه‌های بی صداقتی که با برند بلاک‌چین در حرکت هستند، ببندیم».

ماده اول چارچوب قانونی بر تفکیک پلتفرم‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات ارزهای دیجیتا به سه دسته جهت تضمین حقوق مالکیت تمرکز دارد: «غیرمتمرکز، متمرکز محلی یا حاضر به گفتگو با مقامات و متمرکز جهانی».

پلتفرم‌هایی که در یکی از دو دسته متمرکز قرار می‌گیرند، اجازه‌ی فعالیت آزاد را دارند، اما مشتریان آنها «گسترده‌ترین حمایت قضائی ممکن» را خواهند داشت، که حق ادعا کردن خسارات در صورت سقوط شرکت را تضمین می‌کند.

این موضوع قابل درک است که قوه قضاییه آرژانتین در مورد شکست‌های سیستم‌های غیرمتمرکز مداخله نخواهد کرد.

در هنگام حل و فصل دعاوی مطرح شده توسط مشتریانی که ادعا می شود آسیب دیده اند، دادگاه ها تصمیم خواهند گرفت که آیا یک پلتفرم ارز دیجیتال به اندازه کافی غیرمتمرکز است یا خیر.

همچنین بخوانید: ماینرها بیشتر بیت کوین استخراج شده در ماه اکتبر را فروختند

میهورا تاکید کرد که با توجه به ماهیت جهانی بلاک چین، اعمال ممنوعیت کامل بر روی ارزهای دیجیتال - که برخی از دولت ها سعی در انجام آن داشته اند - به سادگی کارساز نخواهد بود:

«حتی ایالات متحده نمی‌تواند به‌طور مؤثری عملکرد اقتصاد رمزنگاری بدون مجوز را ممنوع کند [...] آرژانتین هیچ امکانی برای منع شهروندان خود از فعالیت در محیط‌های جهانی ندارد [بنابراین] ما معتقدیم که منطقی نیست پیشنهاد از بالا به پایین ارائه کنیم. ما انتخاب می‌کنیم که بهترین را که قانون می‌تواند به شهروندان خود ارائه دهد، پیشنهاد کنیم».

میهورا افزود: «این موضوع شامل مسئولین مستقیم و همه کسانی است که در زنجیره بازاریابی یک کلاهبرداری سود می برند».

لایحه پیشنهادی بلاک چین آرژانتین یک هفته قبل از دور دوم انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین بین سرجیو ماسا، وزیر اقتصاد این کشور و خاویر مایلی ارائه می شود، اقتصاددانی که می‌خواهد بانک مرکزی آرژانتین را لغو کند و دلار ایالات متحده را بپذیرد.

آرژانتین در حال حاضر با بحران تورم دست و پنجه نرم می کند.طی 12 ماه گذشته، این کشور چهارمین نرخ تورم سالانه در جهان را با ۱۲۱.۷ درصد به ثبت رسانده است.

همچنین بخوانید: حمایت بانک آلمانی تایتان با ۲.۱ میلیون یورو از خدمات مالی بیت کوین

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.