ارز دیجیتال 605 فارکس 174
ارزش بازار 2,201,157,591,566
حجم معاملات 199,747,095,961
دامیننس
BTC: 57%
ETH: 13%
بیت کوین $63,157.62
بیت کوین ارز دیجیتال
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 6 زمان مطالعه: 3 دقیقه

ماینر انفرادی، پاداشی معادل ۱۸۰ هزار دلار به دریافت کرد

ماینر انفرادی، پاداشی معادل ۱۸۰ هزار دلار به دریافت کرد

این اتفاق برای یک استخراج کننده بیت کوین، به دلیل نیاز به قدرت پردازش بالا و مقدار زیاد هش (hash) برای استخراج بلاک در بلاکچین، نادر است.

کانال تلگرام مارکت فلو

یک استخراج کننده بیت کوین توانسته با انجام یک کار دشوار، به تنهایی یک بلاک را پردازش کند و بدین ترتیب، حدود ۱۸۰,۰۰۰ دلار درآمد کسب نماید.

طبق داده های وب سایت Mempool.space، بلاک شماره  ۸۶۰,۷۴۹ که در تاریخ ۱۰ سپتامبر استخراج شده، شامل ۵,۹۳۵ تراکنش بوده و پاداش آن، ۳.۱۶۹ بیت کوین (BTC) به ارزش تقریبی ۱۸۲,۵۰۵ دلار است که به استخر Solo CK تعلق گرفته است.

حل کردن بلاک‌ها توسط ماینرهای انفرادی به دلیل الزامات هش نادر است، اما غیرممکن نیست.

با وجود نام این استخر (Solo CK)، این استخر در واقع توان محاسباتی (Hashrate) چندین استخراج کننده کوچک را با هم ترکیب می کند، اما پاداش را تنها به استخراج کننده ای که موفق به حل بلاک شود اختصاص می دهد.

در این مورد خاص، استخراج کننده موفق در زمان حل بلاک از توان محاسباتی معادل ۶۲۹ پتا هش استفاده کرده است که تنها ۰.۰۹۸ درصد از کل توان محاسباتی تأمین کننده امنیت بلاکچین (که در آن زمان حدود ۶۴۴.۹۱ اگزا هش بر ثانیه (EH/s) بوده) را تشکیل می دهد. این اطلاعات بر اساس داده های وب سایت ردیاب تراکنش های بیت کوین، YCharts، به دست آمده است.

توان محاسباتی بیت کوین اخیراً در تاریخ ۱ سپتامبر به بالاترین میزان خود یعنی ۷۴۲ اگزا هش بر ثانیه رسیده است که نسبت به سال گذشته (با نرخ ۳۹۵.۷۰ اگزا هش بر ثانیه) ۶۲ درصد افزایش یافته است.

همچنین بخوانید: پیش بینی برنشتاین؛ قیمت بیت کوین با پیروزی ترامپ به ۹۰ هزار دلار می رسد!

افزایش توان محاسباتی به معنای نیاز به استفاده از قدرت پردازش بیشتر توسط استخراج کنندگان، افزایش هزینه های انرژی و زمان تأیید تراکنش ها است. این عوامل، اعتبارسنجی موفق یک بلاک را برای استخراج کنندگان انفرادی (Solo Miners) به امری دشوار تبدیل می کنند.

هش ریت شبکه بیت کوین در ابتدای سپتامبر به بالاترین حد خود رسید.

از زمان راه اندازی بیت کوین در سال ۲۰۰۹، تنها ۲۹۰ بار اتفاق افتاده است که یک استخراج کننده انفرادی بتواند یک بلاک را حل کند (از مجموع ۸۵۹,۰۰۰ بلاک استخراج شده). به طور کلی، شرکت های بزرگ استخراج، مانند بیت دیجیتال (Bit Digital)، ریوت بلاکچین (Riot Blockchain) و ماراتن دیجیتال (Marathon Digital) با توجه به توان محاسباتی عظیمی که در اختیار دارند، بیشترین تعداد بلاک ها را اعتبارسنجی می کنند.

استخر Solo CK در سال گذشته موفق به حل ۱۴ بلاک دیگر شده و به خاطر این کار، ۵۹.۳ بیت کوین (به ارزش تقریبی ۳.۴ میلیون دلار در حال حاضر) دریافت کرده است. همچنین، یک استخراج کننده از استخر Solo CK در تاریخ ۳۰ آگوست موفق به پردازش یک بلاک شد و تقریباً ۲۰۰,۰۰۰ دلار درآمد کسب کرد.

علاوه بر این، یک استخراج کننده انفرادی دیگر از Solo CK نیز با حل بلاک شماره  ۸۵۳,۷۴۲ در تاریخ ۲۵ جولای، موفق به دریافت پاداشی معادل ۲۱۰,۰۰۰ دلار شد.

همچنین بخوانید: پایان رونق بیت کوین به روایت یک شرکت بلاکچینی در سال ۲۰۲۵

منبع: کوین تلگراف
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.