ارز دیجیتال 603 فارکس 174
ارزش بازار 2,169,034,118,786
حجم معاملات 168,933,473,371
دامیننس
BTC: 57%
ETH: 13%
بیت کوین $62,273.08
بیت کوین تحلیل تکنیکال
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 2 زمان مطالعه: 3 دقیقه

پایان رونق بیت کوین به روایت یک شرکت بلاکچینی در سال ۲۰۲۵

پایان رونق بیت کوین به روایت یک شرکت بلاکچینی در سال ۲۰۲۵

قیمت بیت کوین با شتاب زیادی شروع شد و با عرضه ETFهای نقدی در ژانویه تقویت شد. این ارز دیجیتال برتر از معرفی خود به دسته جدیدی از سرمایه گذاران بهره برداری کرد و در اواسط مارس به رکورد جدیدی به ارزش ۷۳،۷۳۷ دلار رسید.

کانال تلگرام مارکت فلو

با این حال، بیت کوین در ماه های گذشته کند شده است و چندین سرمایه گذار و علاقه مند به ارزهای دیجیتال این سوال را مطرح می کنند که آیا چرخه صعودی به پایان رسیده است. آخرین نظر از یک شرکت بلاکچین است که نوعی جدول زمانی برای دوره صعودی این ارز دیجیتال برتر ارائه کرده است.

قیمت بیت کوین ۱۲ درصد از قیمت خود پس از نصف شدن کاهش یافته است

در یک گزارش جدید در پلتفرم X، شرکت اطلاعات رمزنگاری اینتو د بلاک بینش خود را در مورد رفتار بیت کوین در طول یک سال نصف شدن و نحوه ارتباط آن با روند چرخه صعودی به اشتراک گذاشته است. چهارمین رویداد نصف شدن که در آوریل رخ داد، پاداش ماینرها را از ۱۲.۵ به ۶.۲۵ کاهش داد.

اگرچه نصف شدن بیت کوین یک پدیده نظری صعودی است، اما ماه های پس از این رویداد برای ارز دیجیتال برتر چندان مثبت نبوده است. طبق داده های اینتو د بلاک، BTC ۱۲ درصد از ارزش نصف شدن خود یعنی ۶۳،۹۰۰ دلار کاهش یافته است.

در حالی که موقعیت فعلی رهبر بازار تا حدودی بهتر از پیش بینی های پیش از نصف شدن است، اما همچنان منبع نگرانی برای چندین سرمایه گذار بوده است. با این حال، عملکرد ضعیف پس از نصف شدن BTC ممکن است پایان نباشد، زیرا قیمت هنوز به نظر می رسد که فاصله زیادی تا اوج چرخه خود دارد.

نمودار قیمت بیت کوین پس از هاوینگ

اینتو د بلاک در گزارش خود اشاره کرد که از نظر تاریخی، میانگین زمان بین نصف شدن بیت کوین و اوج بعدی ۴۸۰ روز است. این امر اوج چرخه را در حدود تابستان ۲۰۲۵ قرار می دهد. قیمت بیت کوین در دو سه ماه گذشته در یک محدوده تثبیت شده بین ۵۵،۰۰۰ تا ۶۹،۰۰۰ دلار نوسان کرده است. شکستن پایدار بالای سطح ۷۰،۰۰۰ دلار می تواند نشان دهنده از سرگیری چرخه صعودی باشد.

چرخه صعودی چه زمانی از سر گرفته خواهد شد؟

کی یونگ جو، مدیرعامل کریپتو کوانت، نظری مشابه در مورد وضعیت فعلی چرخه صعودی بیت کوین بیان کرده است. طبق گفته این بنیانگذار ارز دیجیتال، BTC تنها در وسط چرخه صعودی خود قرار دارد و “هنوز به حباب خرده فروشی نرسیده است.” برای زمینه، حباب خرده فروشی به مرحله ای اشاره دارد که ورود قابل توجهی از سرمایه گذاران خرده فروش به بازار وجود دارد.

همچنین بخوانید: بیت کوین ۳۱ هزار دلار؛ پیش بینی جدید قیمت بیت کوین توسط تحلیلگر برجسته

شایان ذکر است که تقاضای BTC در برخی از بازارها، به ویژه ایالات متحده، در حال حاضر به نظر می رسد که در حال کاهش است. این روند با کاهش تسلط حجم معاملات نقدی کوین بیس، که به سطح پیش از ETFهای نقدی بازگشته است، برجسته می شود. یونگ جو اشاره کرد که تقاضای BTC ایالات متحده باید برای از سرگیری چرخه صعودی بهبود یابد.

مدیرعامل کریپتو کوانت افزود:

من انتظار دارم این اتفاق در سه ماهه چهارم رخ دهد، اما ممکن است اشتباه کنم.

در زمان نگارش این مطلب، قیمت بیت کوین در حدود ۵۴،۰۰۰ دلار در نوسان است، با افزایش تنها ۰.۵ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته. در همین حال، رهبر بازار در هفته گذشته بیش از ۸.۵ درصد کاهش یافته است، طبق داده های کوین گکو.

نمودار قیمت بیت کوین در بازه روزانه

همچنین بخوانید: کاردانو در مقابل بیت کوین؛ آیا انفجار قیمت ۱۰ برابری برای ADA ممکن است؟

منبع: بیت کوینیست
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.