ارز دیجیتال 603 فارکس 174
ارزش بازار 2,169,109,028,695
حجم معاملات 167,533,581,764
دامیننس
BTC: 57%
ETH: 13%
بیت کوین $62,321.33
اتریوم تحلیل بازار
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 4 زمان مطالعه: 3 دقیقه

نشانه های نزولی در شبکه اتریوم؛ آیا قیمت ETH به کف خواهد رسید؟

نشانه های نزولی در شبکه اتریوم؛ آیا قیمت ETH به کف خواهد رسید؟

پس از تقاضای پایین مداوم از سوی سرمایه گذاران نهادی در گذشته ی اخیر، قیمت اتریوم (ETH) هفته ی گذشته با احساسات نزولی دست وپنجه نرم کرد.

کانال تلگرام مارکت فلو

این آلت کوین رده بالا، پایین ترین قیمت هفتگی خود را از اوایل فوریه با حدود ۲۲۹۴ دلار تجربه کرد. با این حال، انتظار می رود که پس از تقریباً بازیابی سطوح پایین ۵ آگوست، حرکت نزولی در کوتاه مدت به طور قابل توجهی کاهش یابد.

علاوه بر این، تغییر اقتصادی مورد انتظار در ایالات متحده با نزدیک شدن به انتخابات سراسری به احتمال زیاد نقدینگی ارزهای دیجیتال را در ماه های بعد افزایش خواهد داد. همچنین، دامیننس بیت کوین در آستانه ی یک تغییر جهت کلان قرار دارد که باعث تسریع روند چرخش سرمایه از ارزهای دیجیتال به آلت کوین ها می شود.

نهنگ های اتریوم اشتهای خود را از دست می دهند

نهنگ های اتریوم از اوایل جولای دیگر اقدام به انباشت ETH نکرده اند. از آن زمان تاکنون، آن ها در حال فروش یا توزیع مجدد دارایی های ETH خود بوده اند. به عنوان مثال، صندوق های قابل معامله ی در بورس (ETF) اتریوم مستقر در ایالات متحده، تنها یک ورودی نقدی خالص هفتگی را از زمان تأیید تاریخی در جولای ثبت کرده اند.

در مجموع، ETF های اتریوم مستقر در ایالات متحده، به رهبری ETHE از گری اسکیل، خروج نقدی خالصی در حدود ۵۶۸ میلیون دلار را ثبت کرده اند. یک نهنگ پس از سقوط قیمت در ۷ سپتامبر تسلیم شد و حدود ۲۸۵۵۴ واحد ETH (معادل ۶۴.۴ میلیون دلار) را برای پرداخت تمام بدهی های خود در #Aave فروخت و بیش از ۱۷ میلیون دلار ضرر کرد!

این نهنگ بین ۱۸ دسامبر ۲۰۲۳ تا ۳۱ جولای ۲۰۲۴ حدود ۳۰.۵ هزار واحد ETH را با قیمت تقریباً ۲۸۵۰ دلار انباشته کرده بود. در همین حال، داده های درون زنجیره ای نشان می دهند که نهنگ های بیشتری حتی با ضرر، فشار فروش خود را افزایش داده اند.

همچنین بخوانید: آیا انتقال ۸۰۰ توکن اتریوم توسط ویتالیک بوتیرین، روند قیمت اتریوم را تغییر خواهد داد؟

افزایش فعالیت شبکه

اتریوم به تازگی در یکشنبه، که به طور سنتی کم تحرک ترین روز هفته است، به بالاترین سطح رشد شبکه در ۴ ماه گذشته دست یافته است. ایجاد ۱۲۶۲۱۰ کیف پول جدید نشانگر افزایش کاربرد شبکه و پیش بینی جهش قیمت از سطح ۲۲۰۰ تا ۲۳۰۰ دلار است.

با وجود احساسات نزولی شدید، اکوسیستم اتریوم در گذشته ی اخیر رشد قابل توجهی را تجربه کرده است. طبق تجزیه و تحلیل داده های درون زنجیره ای انجام شده توسط Santiment، اکوسیستم اتریوم به اوج رشد شبکه در چهار ماه گذشته رسیده است که نشان دهنده ی احتمال جهش صعودی آتی است.

شبکه ی اتریوم در روز یکشنبه بیش از ۱۲۶ هزار کیف پول جدید را خوش آمد گفت. شبکه ی اتریوم به شدت توسط راه حل های  مقیاس پذیری خود تقویت می شود که به سوار کردن تعداد بیشتری از کاربران در بخش های خاصی از جمله بازی و توکن سازی دارایی های دنیای واقعی کمک می کند.

انتظارات قیمتی میان مدت

از نظر تکنیکال، به احتمال زیاد قیمت اتریوم دوباره سطح حمایتی حدود ۲۱۶۳ دلار را در کوتاه مدت آزمایش خواهد کرد و سپس به سمت بالاترین قیمت خود بازگشت خواهد داشت. با این حال، بسته شدن مداوم قیمت پایین تر از خط روند حمایتی برقرارشده در سال گذشته، منجر به احساسات نزولی بیشتر در ماه های آینده و احتمالاً سقوط به زیر ۲ هزار دلار خواهد شد.

همچنین بخوانید: آیا ترون قاتل جدید اتریوم است؟

منبع: کوین پدیا
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.