counter statistics
ارز دیجیتال 600 فارکس 174
ارزش بازار 2,453,253,052,727
حجم معاملات 130,619,922,097
دامیننس
BTC: 55%
ETH: 16%
بیت کوین $67,911.81
بیت کوین ارز دیجیتال رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 28 زمان مطالعه: 3 دقیقه

بیت کوین ۴۰ هزار دلاری، بالاترین قیمت در ۱۹ ماه گذشته

بیت کوین ۴۰ هزار دلاری، بالاترین قیمت در ۱۹ ماه گذشته

بیت‌کوین به بالاترین قیمت ۱۹ ماهه رسیده و ماتریکس‌پورت پیش‌بینی می‌کند که ارزش آن تا سال آینده به طور قابل توجهی افزایش پیدا کند.

کانال تلگرام مارکت فلو

بیت کوین (BTC) برای اولین بار از اواخر آوریل ۲۰۲۲ به سطح ۴۰۰۰۰ دلار رسید و در عرض ۲۴ ساعت حدود ۲ درصد رشد قیمت داشت.

بر اساس داده های کوین گکو، بیت کوین از کمتر از ۳۹۵۰۰ دلار در ۳ دسامبر به بالای ۴۰۰۰۰ دلار رسید و به بالاترین سطح در ۱۹ ماه گذشته رسیده است.

این موضوع نشان می‌دهد که بیت کوین از ابتدای سال به بالاترین ارزش قیمتی خود رسیده است و بیش از ۱۴۰ درصد افزایش قیمت داشته است. با این حال با این افزایش قیمت، قیمت بیت کوین همچنان ۴۲ درصد با بالاترین قیمت تاریخی خود در ۱۰ نوامبر ۲۰۲۱ که به ۶۹۰۰۰ دلار رسید اختلاف دارد.

نمودار قیمت بیت کوین

مارکوس تیلن، رییس تحقیقات ماتریکس‌پورت در یادداشت ۳۰ نوامبر خود پیش‌بینی کرده است که قیمت بیت کوین تا آوریل سال آینده به بیش از ۶۰۰۰۰ دلار و تا پایان سال ۲۰۲۴ به قیمت ۱۲۵۰۰۰ دلار خواهد رسید.

همچنین تیلن افزود که در سه بازار نزولی قبل ارزهای دیجیتال، سه دوره مثبت سه ساله وجود داشت و تحلیل‌ها نشان می‌دهد که سه سال صعودی دیگر با شروع ۲۰۲۳ همراه خواهد بود.

تیلن در ادامه گفت:
«به لحاظ تاریخی، سال‌هایی که پاداش استخراج بیت کوین به نصف کاهش یافته، معمولاً صعودی بوده‌اند. انتظار می‌رود در اواسط آوریل ۲۰۲۴ پاداش استخراج بیت کوین دوباره به نصف کاهش یابد».

همچنین بخوانید: هاوینگ بیت کوین چیست و چه اهمیتی دارد

همچنین تیلن گفت که ماینرها تا پیش از هر هاوینگ تمایل داشتند بیت کوین را احتکار کنند تا قیمت‌ها ۲۰۰٪ افزایش پیدا کند. این موضوع می‌تواند قیمت بیت کوین را تا ۱۲۵۰۰۰ دلار بالا  ببرد.

این افزایش قیمت بیت کوین در ماه اخیر دی میان گمانه زنی‌ها در خصوص تصویب احتمالی صندوق مبادلات بیت کوین (ETF) رخ داده است.

در یادداشتی در تاریخ ۲۸ نوامبر، استاندارد چارترد پیش‌بینی کرد که به دلیل «معرفی زودتر از موعد» صندوق‌های ETF مبادلاتی در ایالات متحده، بیت‌کوین شش رقمی می‌تواند قبل از پایان سال آینده در دسترس باشد.

در حال حاضر ۱۳ متقاضی برای ETF بیت کوین در ایالات متحده وجود دارد. جدیدترین متقاضی مدیر دارایی سوییسی Pando Asset است که در ۲۹ نوامبر درخواست خود را ثبت کرده است. همه متقاضیان در انتظار تایید کمیسیون بورس و اوراق بهادار هستند.

تحلیل‌گران ETF بلومبرگ با احتمال ۹۰٪ پیش‌بینی می‌کنند که تمام پیشنهادات ETF در انتظار تا ۱۰ ژانویه به طور همزمان به تصویب رسیده باشند.

همچنین بخوانید: ETF بیت کوین چیست

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.