ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 2,180,821,160,657
حجم معاملات 73,717,761,343
دامیننس
BTC: 57%
ETH: 13%
بیت کوین $62,010.63
بیت کوین تحلیل بازار
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 5 زمان مطالعه: 3 دقیقه

بیت کوین به قیمت ۶۶ هزار دلار نزدیک می شود؛ دلایل افزایش قیمت

بیت کوین به قیمت ۶۶ هزار دلار نزدیک می شود؛ دلایل افزایش قیمت

داده ها نشان می دهند که شاخص حق بیمه کوین بیس بیت کوین اخیراً افزایش یافته است، که ممکن است نشان دهد بخشی از رشد اخیر قیمت به دلیل همین شاخص است.

کانال تلگرام مارکت فلو

شاخص حق بیمه کوین بیس بیت کوین اکنون به مقادیر مثبتی دست یافته است

همان طور که جولیو مورنو، رئیس تحقیقات کریپتو کوانت در پستی در شبکه اجتماعی X اشاره کرده است، شاخص حق بیمه کوین بیس بیت کوین به تازگی به سمت ارقام مثبت جهیده است. این شاخص تفاوت درصد بین قیمت های بیت کوین در صرافی کوین بیس (جفت ارز USD) و بایننس (جفت ارز USDT) را نشان می دهد.

زمانی که این شاخص مثبت باشد، به این معناست که دارایی در کوین بیس با نرخ بالاتری نسبت به بایننس معامله می شود. این وضعیت نشان دهنده فشار خرید بیشتر یا فشار فروش کمتر در کوین بیس نسبت به بایننس است. از سوی دیگر، زمانی که این شاخص کمتر از صفر باشد، بیانگر فروش بیشتر کاربران کوین بیس نسبت به بایننس است.

در ادامه نموداری که مورنو به اشتراک گذاشته، روند شاخص حق بیمه کوین بیس بیت کوین را در چند هفته اخیر نشان می دهد:

نمودار بیت کوین

همان طور که در نمودار بالا دیده می شود، شاخص حق بیمه کوین بیس بیت کوین پیش تر به ناحیه منفی سقوط کرده بود، اما با افزایش اخیر قیمت بیت کوین، رشد سریعی به سمت محدوده مثبت داشته است. این موضوع نشان می دهد که سرمایه گذاران در کوین بیس به خرید مشغول شده اند و این خرید ممکن است نقش مهمی در افزایش قیمت بیت کوین ایفا کرده باشد.

کوین بیس پلتفرم اصلی برای سرمایه گذاران آمریکایی، به ویژه نهادهای بزرگ است، در حالی که بایننس به کاربران جهانی خدمات می دهد. بنابراین، شاخص حق بیمه کوین بیس نشان دهنده تفاوت در رفتار سرمایه گذاران آمریکایی و دیگر نقاط جهان است.

همچنین بخوانید: تحلیلگر: بیت‌کوین به ۷۰ هزار دلار می‌رسد؛ فومو عامل اصلی صعود

از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون، این شاخص به دقت دنبال شده و نشان داده که نهنگ های آمریکایی تأثیر بسزایی بر روند قیمتی داشته اند. بنابراین، غیرمنتظره نیست که در این افزایش قیمت اخیر هم همین الگو مشاهده شود.

شاخص حق بیمه کوین بیس همچنان در حال افزایش است، اما تغییرات آن باید با دقت زیر نظر گرفته شود، چرا که ممکن است به سرعت تغییر یابد و در صورت وقوع چنین اتفاقی، احتمال مواجهه بیت کوین با فشار فروش وجود دارد، همان طور که پیش تر نیز چند بار در سال رخ داده است.

در خبری دیگر، همان طور که اکسل آدلر جونیور، یکی از تحلیل گران کریپتو کوانت، در پستی اشاره کرده، بیت کوین به نزدیکی هزینه پایه آخرین دسته از دارندگان کوتاه مدت رسیده است.

این دسته از دارندگان کوتاه مدت، که سکه های خود را بین سه تا شش ماه پیش خریداری کرده اند، اکنون هزینه پایه ای برابر با ۶۶,۳۰۰ دلار دارند. اگر بیت کوین بتواند از این سطح عبور کند، تمامی دارندگان کوتاه مدت (یعنی کسانی که در شش ماه گذشته خرید کرده اند) بار دیگر به سود خواهند رسید.

قیمت بیت کوین

در زمان نگارش این مطلب، بیت کوین با قیمت حدود ۶۵,۷۰۰ دلار معامله می شود که نسبت به هفته گذشته بیش از ۳ درصد رشد داشته است.

همچنین بخوانید: احتمال تغییر روند بازار بیت کوین بر اساس داده های لیکوییدی

منبع: بیت کوینیست
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.