counter statistics
ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 2,451,177,981,916
حجم معاملات 129,725,132,717
دامیننس
BTC: 55%
ETH: 16%
بیت کوین $67,900.32
بیت کوین ارز دیجیتال
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 7 زمان مطالعه: 5 دقیقه

ETF های بیت‌کوین؛ عاملی بازدارنده برای صعود قیمت؟

ETF های بیت‌کوین؛ عاملی بازدارنده برای صعود قیمت؟

تسلط سازمان‌هایی مانند بلک‌راک بر بیت‌کوین برای پر کردن صندوق‌های قابل معامله در بورس آن‌ها، تهدیدی برای پذیرش گسترده بیت‌کوین است.

کانال تلگرام مارکت فلو

بیت‌کوین (BTC) بیش از ۱۵ سال قدمت دارد و اکنون شرکت‌ها و برندهای بیشتری رمزارز را به‌عنوان روش پرداخت می‌پذیرند. با این حال، برای اکثر مردم، پرداخت با بیت‌کوین به اندازه پرداخت با اعتبارات کهکشانی عجیب است. حقیقت این است که بیت‌کوین به شکل فعلی برای خرید قهوه‌ی شما استفاده نخواهد شد. اما ممکن است برای تأمین مالی شرکتی که زندگی شما را تغییر می‌دهد، استفاده شود؛ به همین دلیل است که باید به آن برای کاربرد به عنوان وسیله‌ی مبادله، فضا بدهیم.

بیت‌کوین به‌صورت ذاتی کمیاب است. این امر آن را به یک ذخیره ارزش قابل اعتماد تبدیل می‌کند و به همین دلیل، مردم می‌خواهند از آن استفاده کنند. با کاهش استفاده از بیت‌کوین برای تراکنش‌های روزمره (مانند خرید قهوه)، محبوبیت آن به‌عنوان وسیله‌ی مبادله در سایر روش‌ها، مانند سرمایه‌گذاری‌های استراتژیک در استارت‌آپ‌ها توسط صندوق‌ها، سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر و سرمایه‌گذاران فرشته، در حال افزایش است. ما این را می‌دانیم چون شاهد بوده‌ایم که استارت‌آپ‌های بیشتری به دنبال ارائه‌دهندگان برای تبدیل بیت‌کوین به ارز فیات برای اجرای عملیات خود (مانند پرداخت حقوق و اجاره دفتر) هستند.

همچنین شاهد افزایش خرید بیت‌کوین توسط سرمایه‌گذاران نهادی بزرگ به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری جایگزین بوده‌ایم که به دنبال راه‌هایی برای تنوع بخشیدن به سبد سهام خود و دستیابی به بازده‌هایی هستند که در برابر نوسانات بازار از آن‌ها محافظت می‌کند.

و البته، ما شاهد محبوبیت ناشی از صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین (BTC ETF) که اخیراً تأیید شده‌اند، بوده‌ایم و بلک‌راک خود را به یکی از بزرگترین خریداران بیت‌کوین در تاریخ تبدیل کرده است. تا ماه مه ۲۰۲۴، صندوق اعتماد بیت‌کوین iShares متعلق به بلک‌راک بیش از ۲۷۴۰۰۰ بیت‌کوین (به ارزش تقریبی ۱۶ میلیارد دلار در زمان نگارش این متن) انباشته بود.

به همین دلایل، بیت‌کوین اکنون به طور واضح به‌عنوان یک فرصت سرمایه‌گذاری مناسب برای بازیگران کلیدی دیده می‌شود. و در عوض، زمان آن فرا رسیده است که نگران این باشیم که بازیگران بزرگ ممکن است بازار را به ضرر شرکت‌ها، بنیان‌گذاران و سرمایه‌گذارانی که همچنان ترجیح می‌دهند از بیت‌کوین به‌عنوان وسیله‌ی مبادله استفاده کنند، در انحصار خود درآورند.

تسلط سازمان‌هایی مانند بلک‌راک بر بیت‌کوین (برای پر کردن صندوق‌های قابل معامله در بورس آن‌ها) تهدیدی برای پذیرش گسترده بیت‌کوین است، زیرا به سادگی عرضه در گردش بیت‌کوین را محدود می‌کند. در عین حال، افزایش قیمتی که این مؤسسات ایجاد می‌کنند، بیت‌کوین را به دارایی حتی جذاب‌تری برای سرمایه‌گذاری و نگهداری تبدیل می‌کند. این وضعیت دور باطل بیت‌کوین است و هم‌اکنون نیز مشکلات واقعی ایجاد می‌کند.

با نگهداری بیت‌کوین بیشتر توسط شرکت‌ها در ترازنامه‌هایشان، آن‌ها به توانایی انجام تراکنش و مبادله‌ی آن در یک اکوسیستم با نقدینگی بیشتر نیاز دارند. از سوی دیگر، صندوق‌های قابل معامله در بورس برای «رها کردن» بیت‌کوین خود طراحی نشده‌اند. پس قدم بعدی چیست؟

تنها پاسخ دندان‌گیر، مقررات است. نه برای لغو مقررات خود صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین، بلکه حمایت از تأییدیه‌ی مقرراتی برای محصولات مالی بیشتری که از ارزش بیت‌کوین استفاده می‌کنند و صندوق‌های قابل معامله در بورس را به تنها گزینه‌ی موجود تبدیل نمی‌کنند.

همچنین بخوانید: طلسم ۷۰ هزار دلاری بیت کوین شکسته می‌شود؟

تایید سایر محصولات مالی که از دارایی‌های دیجیتال دیگر (مانند تصمیم قریب الوقوع در مورد صندوق قابل معامله در بورس اتریوم) اهرم می‌کنند، می‌تواند فشار خرید ETF را نیز کاهش دهد. و صدور مجوز و تأیید پرداخت‌های فیات به بیت‌کوین و ریل‌های صرافی (بنابراین راه دسترسی به بیت‌کوین فقط از طریق کارگزاری نباشد) نیز می‌تواند به بازگشت بیشتر بیت‌کوین به بازار کمک کند.

در اکوسیستم Web3، سرمایه‌گذاران بیشتری از دارایی‌های رمزنگاری برای حمایت از استارت‌آپ‌های امیدوارکننده استفاده می‌کنند. برخی از پروژه‌ها و ابتکارات عالی هم‌اکنون با BTC یا سایر استیبل‌کوین‌ها تامین مالی می‌شوند و ما باید در آینده شاهد موارد بیشتری از آنها باشیم.

اما برای اینکه این اتفاق بیفتد، باید مطمئن شویم که بیت‌کوین کافی در بازار در گردش است. این نیازمند محصولات مالی بیشتر با مدل‌های خرید متفاوت و پشتوانه ارز دیجیتال متفاوت و همچنین دسترسی بیشتر به رسانه‌های مبادله است تا سرمایه‌گذاران و شرکت‌هایی که شرکت‌های خود را با بیت‌کوین تامین مالی می‌کنند همچنان بتوانند رشد کنند.

بهترین از همه، بلک راکز (BlackRocks) جهان باید با این برنامه موافق باشند - اگر ETF های بیت کوین آنها نشانه ای باشد، تقاضا برای محصولات سرمایه گذاری ارز دیجیتال فقط در حال افزایش است.

مارک تاونر مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران XEROF، یک ارائه دهنده خدمات مالی پیشرو سوئیسی است که در زمینه دارایی های رمزنگاری تخصص دارد. او بیش از 30 سال سابقه در صنعت فناوری دارد و اکنون از دارایی های رمزنگاری برای نقدینگی و کارایی در خدمات مالی در سراسر جهان پیشگام است. پیش از این، مارک شرکت InComm Conferencing را تأسیس کرد، شرکتی که بر رویدادهای دقیق از جمله تماس‌های بندر بزرگ، کنفرانس‌های با کمک اپراتور، وب‌کست‌ها، رویدادهای آموزش پزشکی، تماس‌های روابط سرمایه‌گذار و تولید در محل تمرکز دارد. او با موفقیت این شرکت را فروخت تا به جمع مدیران ارشد شرکت پیشرو اروپایی بیت کوین و بلاک چین، Bitfury بپیوندد. سپس مارک، INATBA، یکی از بزرگترین انجمن‌های تجاری بلاکچین چند ذی‌نفع در اروپا را که توسط کمیسیون اروپا و بازار جهانی ابوظبی پشتیبانی می‌شود، رهبری کرد. او در طول تصدی خود، رهبری پاسخ چند ذی‌نفع به مقررات دارایی‌های رمزنگاری اتحادیه اروپا، MiCA را برعهده داشت. مارک همچنین یک سرمایه‌گذار فرشته و مشاور برای چندین شرکت وب 3 و رمزنگاری است.

منبع: Blockworks.co

همچنین بخوانید: گلس‌نود: علیرغم ریزش ۲۰ درصدی، آینده بیت کوین روشن است!

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.