ارز دیجیتال 603 فارکس 174
ارزش بازار 2,518,734,741,865
حجم معاملات 114,004,642,727
دامیننس
BTC: 54%
ETH: 15%
بیت کوین $66,941.86
بیت کوین ارز دیجیتال رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 77 زمان مطالعه: 3 دقیقه

رکود بیت کوین در ۵۲ هزار دلار و احتمال ریزش قریب الوقوع

رکود بیت کوین در ۵۲ هزار دلار و احتمال ریزش قریب الوقوع

به گزارش فالکون‌ایکس، روند صعودی بیت کوین توسط حجم معاملات قوی پشتیبانی می شود که نشانه ای صعودی برای ادامه روند است.

به گفته سوییس‌بلاک، راکد شدن حرکت بیت کوین در مقاومت ۵۲ هزار دلاری می‌تواند نشانگر یک «ریزش قریب‌الوقوع» باشد، زیرا افزایش ۳۳ درصدی در چند هفته «ناپایدار» است.

روند صعودی همچنان می‌تواند همچنان ادامه داشته باشد، زیرا 10x Research هدف قیمتی ۵۷،۵۰۰ دلاری را برای مرحله بعدی افزایش تعیین کرده است.

قیمت بیت کوین (BTC) این هفته برای اولین بار در ۲۶ ماه گذشته از ۵۲ هزار دلار فراتر رفت، اما به گفته تحلیلگران سوییس‌بلاک در به‌روزرسانی بازار روز جمعه، راکد شدن حرکت آن ممکن است مقدمه ای بر یک افت «قریب‌الوقوع» قبل از افزایش قیمت‌ها باشد.

بزرگترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار در یک هفته ۱۰ درصد افزایش یافت و عملکرد بهتری نسبت به افزایش ۸ درصدی شاخص گسترده کوین‌دسک ۲۰ (CD20) داشت و روند صعودی خود را از ۳۸ هزار و ۵۰۰ دلار در اواخر ژانویه ادامه داد. این افزایش با افزایش ورودی‌ها به صندوق‌های قابل معامله با پشتوانه بیت کوین (ETF) در ایالات متحده همراه بود، به طوری که IBIT بلک راک این هفته بیش از ۲۸ هزار بیت کوین به دست آورد.

با این حال، سوییس‌بلاک خاطرنشان کرد که ناحیه ۵۲ هزار دلاری سطح مقاومت قابل توجهی در نمودارهای بلندمدت است که قیمت‌ها را در سپتامبر و دسامبر ۲۰۲۱ محدود کرد و اکنون نیز مانع قابل توجهی برای ادامه روند صعودی محسوب می‌شود.

تحلیلگران سوییس‌بلاک نوشتند: «با توجه به افزایش سریع تقریباً ۳۳ درصدی در چند هفته گذشته، به نظر می‌رسد که یک عقب‌نشینی، قریب‌الوقوع و ضروری است، که نشان می‌دهد این افزایش قیمت پایدار نیست.»

این گزارش ضمن اشاره به اینکه هر گونه اصلاح قیمتی آتی می‌تواند فرصتی برای خرید باشد، افزود که به غیر از یک افت کوتاه‌مدت، بازار برای قیمت‌های بالاتر آماده به نظر می‌رسد، به شرطی که بیت کوین حمایت خود را در حدود ۴۷ هزار و ۵۰۰ دلار حفظ کند.

همچنین بخوانید: بیت کوین ۴۴ هزار دلاری و انباشت بیشتر نهنگ ها

صرافی ارز دیجیتال نهادی فالکون‌ایکس نیز به حجم معاملات «استثنایی» اشاره کرد که روند صعودی اوایل سال ۲۰۲۴ را پشتیبانی می‌کند، که آخرین بار در بحران بانکی منطقه‌ای مارس ۲۰۲۳ مشاهده شد.

تحلیلگران فالکون‌ایکس در گزارش روز جمعه نوشتند: «افزایش قیمت به دنبال حجم پایین‌تر از نظر تاریخی نشانگر قابل اعتمادی از شکست‌های جعلی در ارزهای دیجیتال بوده است. خبر خوب این است که در حال حاضر شرایط نقدینگی پیرامون افزایش قیمت ژانویه به طور کلی قوی باقی مانده است.»

مارکوس تیلن، تحلیلگر 10x Research، در به‌روزرسانی روز جمعه گفت که بیت کوین با استناد به نقدینگی قوی و تقاضای رو به افزایش برای قراردادهای آتی بیت کوین می‌تواند به سمت قیمت هدف ۵۷ هزار و ۵۰۰ دلاری حرکت کند.

تیلن نوشت: «به نظر می‌رسد بیت کوین ۵۷ هزار دلار را به عنوان مقاومت بعدی خود هدف قرار داده است، و با توجه به عملکرد بیت کوین در پیش از هاوینگ‌های قبلی، احتمالات افزایش یک مرحله دیگر بیشتر می‌شود.»

منبع: کوین دسک

همچنین بخوانید: صندوق های ETF بیت کوین بلک راک و فیدلیتی در صدر برترین های ماه

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.