counter statistics
ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 2,452,438,127,366
حجم معاملات 120,155,039,904
دامیننس
BTC: 55%
ETH: 16%
بیت کوین $67,852.59
بیت کوین ارز دیجیتال رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 17 زمان مطالعه: 3 دقیقه

صندوق های ETF بیت کوین بلک راک و فیدلیتی در صدر برترین های ماه

صندوق های ETF بیت کوین بلک راک و فیدلیتی در صدر برترین های ماه

«آی‌شرز بیت‌کوین تراست» شرکت بلک‌راک و «وایز اوریجین بیت‌کوین ETF» شرکت فیدلیتی به ترتیب در هشتم و دهمین جایگاه بین همه ETF ها در ماه ژانویه با بیشترین جریان قرار گرفتند.

کانال تلگرام مارکت فلو

صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین (ETF) بلک‌راک و فیدلیتی در میان ETF‌هایی با بیشترین جریان ژانویه قرار گرفته‌اند که در مجموع حدود ۴.۸ میلیارد دلار است.

طبق گزارش ۳ فوریه از تحقیق مورنینگ استار، iShares Bitcoin Trust (IBIT) بلک راک دارای جریان خالص تخمینی ۲.۶ میلیارد دلاری بود که به رتبه هشتم رسید، در حالی که Fidelity Wise Origin Bitcoin ETF (FBTC) با جریان خالص 2.2 میلیارد دلاری در جایگاه دهم قرار گرفت. تحلیلگر Lan Anh Tran با استفاده از داده های تقریبی از وب سایت های صادرکننده به این آمار دست یافته است.

بر اساس داده‌های YCharts، ایالات متحده از ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ دارای بیش از ۳۱۰۰ ETF است.

همچنین اطلاعات نشان می‌دهد که «تراست بیت‌کوین گری‌اسکیل» (GBTC) دومین بالاترین خروجی نقدینگی را در میان ETFها در ژانویه داشته و تقریباً ۵.۷ میلیارد دلار از صندوق خارج شده است.

نیت گراچی، رئیس شرکت مشاوره سرمایه گذاری ETF Store، در یک پست X که اطلاعات را به اشتراک می گذارد، نوشت: «هرگز فکر نمی کردم آن روز را ببینم.»

در یک پست جداگانه، گراسی اظهار کرد که صندوق‌های بلک‌راک و فیدلیتی در «درجه یک شفاف» در میان نه ETF جدید بیت‌کوین (BTC) هستند.

او افزود ETF مشترک از ARK Invest و 21 Shares، همراه با Bitwise، هر دو با دارایی های تحت مدیریت خجالتی ۶۵۰ میلیون دلاری، به عنوان یک "«طبقه متوسط قوی» در حال توسعه هستند و پیش بینی کرد که آنها در «نه چندان دور» به یک میلیارد دلار دارایی خواهند رسید.

همچنین بخوانید: بیت‌کوین برای گسترش نیاز به DeFi و برنامه‌های کاربردی دارد

گزارش مورنینگ استار در حالی منتشر می‌شود که ETF بیت‌کوین در ایالات متحده شش روز متوالی با جریان مثبت خالص نزدیک به ۷۱۵ میلیون دلار مواجه شده‌اند که بر اساس داده‌های ارسال شده به X در ۳ فوریه توسط BitMEX Research، بیشتر آن توسط وجوه BlackRock و Fidelity انجام شده است.

روزهای معاملاتی از ۲۶ ژانویه تا ۲ فوریه شاهد جریانات به 9۹نقطه جدید وجوه بیت کوین بود که از جریان خروجی طولانی مدت از GBTC در طول هفته پیشی گرفت و ETF دومین روز کمترین خروجی خود را در ۲ فوریه با ۱۴۴.۶ میلیون دلار مشاهده کرد.

این شش روز از جریان‌ها پس از چهار روز از خروجی‌ها بین ۲۲ تا ۲۵ ژانویه بود که خروجی‌های GBTC به اوج خود رسید و جمعاً ۴۳۱.۸ میلیون دلار از ده ETF خارج شد.

اریک بالچوناس، تحلیلگر ارشد ETF بلومبرگ، در پستی در ۳ فوریه X نوشت که «واقعاً چیزی برای دیدن» بود که نه ETF مانع بازگشت GBTC از آن سقوط هفته گذشته شد.

او افزود: «معمولاً پس از یک راه اندازی هیپ بزرگ، یک کاهش آهسته وجود دارد» و جریان خالص ورودی به صندوق ها در هفته سوم معاملات آنها «نشان می دهد که این ETF ها دارای پاهایی هستند».

همچنین بخوانید: سوان بیت کوین بازوی ماینینگ را معرفی می کند

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.