ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 1,936,340,903,341
حجم معاملات 83,765,914,673
دامیننس
BTC: 56%
ETH: 14%
بیت کوین $54,049.80
بیت کوین ارز دیجیتال
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 20 زمان مطالعه: 2 دقیقه

حجم معاملات بیت‌کوین از یک میلیون عبور کرد؛ چه عواملی در این رشد نقش دارند؟

حجم معاملات بیت‌کوین از یک میلیون عبور کرد؛ چه عواملی در این رشد نقش دارند؟

مجموع دارایی کل بیت‌کوین‌های نگهداری‌شده توسط تمام صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت‌کوین در سراسر جهان اکنون به بیش از ۱ میلیون کوین رسیده است که در حال حاضر تقریباً ۶۸ میلیارد دلار ارزش دارد.

کانال تلگرام مارکت فلو

محصولات قابل معامله در بورس بیت‌کوین (BTC) - ابزارهای سرمایه‌گذاری که قیمت بیت‌کوین را دنبال می‌کنند یا در معرض آن قرار می‌گیرند - در مجموع دارایی‌های بیت‌کوین در سطح جهان از ۱ میلیون فراتر رفته‌اند. از زمان راه‌اندازی اولین صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین در اواسط ژانویه در ایالات متحده، این ۱۱ صندوق ETF ، ۸۵۵,۶۱۹ بیت‌کوین را جذب کرده‌اند که به‌طور متوسط روزانه ۶,۲۰۰ بیت‌کوین به خود اختصاص داده‌اند.

با توجه به داده‌های به اشتراک گذاشته شده توسط HODL15Capital، ۲۱ محصول قابل معامله در بورس بیت‌کوین دیگر - که در کانادا، آلمان، برزیل و سایر کشورها ارائه می‌شود - تعداد کل بیت‌کوین‌های نگهداری‌شده را به ۱,۰۰۲,۳۴۳ بیت‌کوین به ارزش تخمینی ۶۸ میلیارد دلار می‌رساند. این معادل ۵.۰۸ درصد از کل عرضه در گردش فعلی سکه‌ها است که طبق کوین گکو، ۱۹,۷۰۴,۴۸۴ است.

بیت‌کوین تراست (GBTC) شرکت گری‌اسکیل همچنان بزرگترین صندوق دارایی این دارایی بود که در آن زمان ۲۸۹,۰۴۰ سکه به ارزش حدود ۱۹.۹ میلیارد دلار نگهداری می‌کرد. با این حال، این صندوق به سرعت در حال رسیدن به صندوق iShares Bitcoin Trust (IBIT) متعلق به بلک‌راک است که دارای ۲۸۷,۱۶۸ بیت‌کوین به ارزش حدود ۱۹.۸ میلیارد دلار است و ممکن است در صورت ادامه روند ورودی و خروج مداوم GBTC، این هفته از آن پیشی بگیرد.

از زمان تبدیل GBTC به یک صندوق قابل معامله در بورس در اواسط ژانویه، گری‌اسکیل حدود ۳۳۰,۹۶۰ بیت‌کوین، یا ۵۳ درصد از دارایی‌های قبلی خود را از دست داده است. HODL15Capital در پست جداگانه‌ای در X در تاریخ ۲۸ مه، زیر سوال برد که آیا این صندوق‌های ETF سرعت رشد بیت‌کوین نگهداری‌شده در خودنگهداری را کاهش می‌دهند.

همچنین بخوانید: بازگشت نهنگ ها به بیت کوین؛ افزایش تمایل به خرید در میان سرمایه گذاران بزرگ

نموداری که نشان می‌دهد چقدر بیت‌کوین در آدرس‌های مختلف بر اساس مقدار نگهداری می‌شود، نشان می‌دهد که از سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ هیچ رشدی در خودنگهداری وجود نداشته است. با این حال، طبق نمودار، بین سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ نیز هیچ رشدی وجود نداشت. بر اساس داده‌های لوک آن چین، فقط ۱ میلیون آدرس ۱ بیت‌کوین یا بیشتر را نگهداری می‌کنند.

نمودار بیت کوین

منبع: CoinTelegraph

همچنین بخوانید: مایکل سیلور: ETF اتریوم به نفع بیت کوین است

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.