ارز دیجیتال 603 فارکس 174
ارزش بازار 2,169,034,118,786
حجم معاملات 168,933,473,371
دامیننس
BTC: 57%
ETH: 13%
بیت کوین $62,232.60
کاردانو تحلیل بازار
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 2 زمان مطالعه: 3 دقیقه

هاردفورک چانگ کاردانو؛ حرکت به سوی حکمرانی غیرمتمرکز

هاردفورک چانگ کاردانو؛ حرکت به سوی حکمرانی غیرمتمرکز

این به روزرسانی در ماه های آینده باعث تغییر سیستم حکومتی کاردانو می شود و به دارندگان توکن ADA اجازه می دهد تا در فرآیند رأی گیری شرکت کنند.

کانال تلگرام مارکت فلو

بلاک چین کاردانو با موفقیت تحت یک هاردفورک مورد انتظار قرار گرفت، که مکانیزم های رأی گیری و قراردادهای هوشمند را ارتقا داد و عصر جدیدی از حکمرانی غیرمتمرکز را آغاز کرد. در ساعت ۲۱:۴۴ روز اول سپتامبر به وقت هماهنگ جهانی (UTC) در بلاک ۱۰۷۶۴۷۷۸، بلاک چین اثبات سهام لایه یک، به روزرسانی چانگ را تجربه کرد که دوره ای را آغاز کرد که پروژه آن را «عصر دفتر کل کانوی» می نامد.

یکی از تغییرات کلیدی، تحول سیستم حکومتی کاردانو است که به هر دارنده توکن کاردانو (ADA) این امکان را می دهد تا به عنوان بخشی از فاز به روزرسانی «ولتر» این پروژه، پیشنهادهایی برای اقدامات حکومتی ارائه دهد یا در فرآیند رأی گیری شرکت کند.

بنیاد کاردانو در تاریخ ۲ سپتامبر در یک پست نوشت:

«هاردفورک چانگ امروز یک نقطه عطف مهم برای بلاک چین کاردانو، اکوسیستم و جامعه آن است - تحقق وعده یک شبکه غیرمتمرکز و واقعاً خودگردان.»

چانگ از طریق پروپوزال بهبود کاردانو شماره ۱۶۹۴، حکومتی مشارکتی درون زنجیره ای را اجرا می کند که به رأی گیری مستقیم یا تفویض اختیار به نمایندگان اجازه می دهد. همچنین یک کمیته قانون اساسی و یک نقش جدید برای اپراتورهای استخر سهام ایجاد می کند که طی ۹۰ روز آینده به تدریج اجرا خواهد شد.

بنیاد کاردانو می گوید هدف از مرحله اول این به روزرسانی، «اطمینان از امنیت و تداوم در طول فاز راه اندازی سیستم حکومتی» است.

این بنیاد افزود: «مرحله دوم که برای سال ۲۰۲۵ پیش بینی شده است، نظارت، ایجاد و تسهیل جامعه در ابتکارات خودگردانی برای اکوسیستم را برعهده خواهد داشت.»

این به روزرسانی همچنین اسکریپت های پلاتوس را برای حکمرانی فعال کرده و از مکانیزم های رای گیری پیشرفته ای مانند رای گیری سازمان های خودمختار غیرمتمرکز پشتیبانی می کند. همچنین پیشرفت های رمزنگاری و عملکرد جدیدی را برای قراردادهای هوشمند ارائه می دهد.

همچنین بخوانید: آیا عصر آلت کوین هایی مانند بایننس کوین و کاردانو به پایان رسیده است؟

چارلز هاسکینسون، یکی از بنیان گذاران کاردانو، در ویدیویی در تاریخ ۲ سپتامبر گفت که این اکوسیستم در طول سال ها به شدت رشد کرده است و افزود:

«روزی که کل اکوسیستم، جامعه، هر دارنده ADA به عنوان افراد برابر در کنار هم می ایستند و همه آنها در آینده نه تنها این پروتکل، بلکه در مورد کاری که این پروتکل می تواند برای همه مردم جهان انجام دهد، حرفی برای گفتن دارند.

یک قدم کوچک برای کاردانو؛ یک جهش بزرگ برای صنعت.»

— چارلز هاسکینسون (@IOHK_Charles) ۱ سپتامبر ۲۰۲۴

قیمت ADA هیچ سودی از هاردفورک ندید و در آن روز ۲.۴ درصد دیگر کاهش یافت و در زمان نگارش این متن با قیمت ۰.۳۳۳ دلار معامله شد. ADA که زمانی در بین پنج ارز دیجیتال برتر قرار داشت، با رشد بلاک چین هایی مانند ترون (TRX) و تون کوین (TON)، از بین ۱۰ ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار خارج شده است.

علاوه بر این، قیمت ADA همچنان ۸۹ درصد از بالاترین سطح تاریخی خود که سه سال پیش در همین روز، یعنی ۲ سپتامبر ۲۰۲۱، به دست آمد، کاهش یافته است که در آن زمان قیمت ۳.۰۹ دلار را ثبت کرد.

همچنین بخوانید: کاهش قیمت کاردانو با وجود تورم پایین و ارتقای شبکه

منبع: کوین تلگراف
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.