ارز دیجیتال 603 فارکس 174
ارزش بازار 2,166,733,913,251
حجم معاملات 169,705,937,942
دامیننس
BTC: 57%
ETH: 13%
بیت کوین $62,018.36
بیت کوین تحلیل بازار
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 3 زمان مطالعه: 4 دقیقه

شاخص کوین بیس و پیش بینی سقوط بیت کوین

شاخص کوین بیس و پیش بینی سقوط بیت کوین

یک تحلیلگر از پلتفرم CryptoQuant QuickTake به روند خاصی در ارتباط با شاخص حق بیمه کوین بیس (CPI) اشاره کرده است که در حال حاضر نشان دهنده یک حرکت نزولی جدی برای بیت کوین است.

کانال تلگرام مارکت فلو

این شاخص زمانی که با میانگین متحرک ساده ۱۴ روزه (SMA14) خود مقایسه شود، اغلب همبستگی قابل توجهی با فشار فروش بیت کوین نشان داده است و اهمیت تأثیر آن بر بازار را روشن می کند.

گاوی یا خرسی: شاخص کوین بیس چه می گوید

قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم که شاخص حق بیمه کوین بیس در حال حاضر برای بیت کوین چه پیامی دارد، ارزش دارد که ماهیت این شاخص را بیشتر توضیح دهیم تا اعتبار آن را درک کنیم. قابل ذکر است که شاخص حق بیمه کوین بیس (CPI) ابزاری تحلیلی است که اختلاف قیمت بیت کوین در کوین بیس پرو و قیمت آن در سایر صرافی های بزرگ را اندازه گیری می کند.

یک مقدار CPI منفی نشان می دهد که بیت کوین در کوین بیس پرو نسبت به سایر پلتفرم ها با قیمت پایین تری معامله می شود که معمولاً نشان دهنده فشار فروش در بازار ایالات متحده است.

به گفته تحلیلگر کریپتو کوانت با نام کاربری «burakkesmeci»، این پدیده پس از تأیید معاملات صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات توسط ایالات متحده بیشتر مشاهده شده است که در حال حاضر به نظر می رسد اهمیت CPI به عنوان یک شاخص پیشرو را تقویت کرده است.

هنگامی که شاخص حق بیمه کوین بیس زیر SMA14 قرار دارد، فشار فروش افزایش می یابد.

با بررسی داده های سال ۲۰۲۴، به وضوح مشاهده می کنیم که اصلاح قیمت بیت کوین زمانی رخ داده است که شاخص حق بیمه کوین بیس (CPI)  پایین تر از میانگین متحرک ۱۴ روزه (SMA۴) خود قرار گرفته است. – توسط @burak_kesmeci

— کریپتو کوانت دات کام (@cryptoquant_com)  ۳۰ تیر ۱۴۰۱

تحلیلگر فاش کرد که برای سال ۲۰۲۴، داده ها الگوی روشنی را نشان می دهند: بیت کوین اغلب زمانی با اصلاح قیمت مواجه می شود که CPI  پایین تر از SMA14 خود قرار گیرد. این رفتار خاص زمانی که شاخص از میانگین متحرک کمتر می شود، نشان دهنده احساس نزولی بازار و افزایش فعالیت فروش است.

در حال حاضر، CPI  روی عدد -۰.۰۰۸ قرار دارد، در حالی که SMA14 روی ۰.۰۲۰ است. این اختلاف به گفته بوراک کس مسی «نشان می دهد که فروشندگان در بازار ایالات متحده قدرت بیشتری دارند.»

نمودار شاخص کوین بیس SMA14 بیت کوین

همچنین بخوانید: جذب سرمایه بیت کوین؛ آیا آغاز یک روند صعودی جدید است؟

عملکرد بازار بیت کوین

با نگاهی به عملکرد بازار بیت کوین تا به امروز، به نظر می رسد پدیده بازار فروشنده، همانطور که توسط CPI نشان داده شده است، صحت دارد. در حال حاضر، بیت کوین با قیمت ۶۵,۸۰۵ دلار معامله می شود که نشان دهنده کاهش ۳ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته و تقریباً ۲ درصد در هفته گذشته است.

نمودار تغییرات قیمت یک ساعته بیت کوین

تنها در روز گذشته، ارزش بازار این دارایی بیش از ۴۰ میلیارد دلار کاهش یافته است، که کاملاً برعکس حجم معاملات ۲۴ ساعته آن است که از کمتر از ۳۰ میلیارد دلار در روز گذشته به ۳۶.۷ میلیارد دلار در زمان نگارش این متن رسیده است.

فارغ از عملکرد قیمت، تعداد انگشت شماری از تحلیلگران ارز دیجیتال همچنان خوشبین هستند. به عنوان مثال، کریپتو روور، یک علاقه مند شناخته شده در حوزه ارزهای دیجیتال، فاش کرد که بیت کوین در حال حاضر تنها در حال تثبیت درون یک الگوی پرچم گاوی قابل توجه است.

به گفته روور، «این بدترین زمان برای نزولی بودن بازار است. شکست قیمتی عظیم خواهد بود.»

بیت کوین اساسا در حال تثبیت در یکی از بزرگترین الگوهای پرچم گاوی است که تا به حال دیده ام.

این بدترین زمان برای نزولی بودن بازار است.

شکست قیمتی عظیم خواهد بود.

— کریپتو روور (@rovercrc) ۳۰ ژوئیه ۲۰۲۴

همچنین بخوانید: تابستان داغ برای بیت کوین و طلا؛ انفجار قریب الوقوع

منبع: نیوز بی‌تی‌سی
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.