ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 2,180,821,160,657
حجم معاملات 73,717,761,343
دامیننس
BTC: 57%
ETH: 13%
بیت کوین $62,010.49
ارز دیجیتال تحلیل بازار
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 3 زمان مطالعه: 3 دقیقه

ریزش بازار کریپتو در اکتبر؛ آیا بازگشتی در راه است؟

ریزش بازار کریپتو در اکتبر؛ آیا بازگشتی در راه است؟

تب «آپ تُوبر» در شبکه های اجتماعی کاهش یافته است و بازارهای ارز دیجیتال از ابتدای ماه اکتبر تاکنون 200 میلیارد دلار از دست داده اند.

کانال تلگرام مارکت فلو

احساسات مثبت درباره بازار کریپتو در ماه اکتبر، که در شبکه های اجتماعی به عنوان «آپ تُوبر» شناخته می شود، به دنبال افت بازارها کاهش یافته است. طبق گزارش ارائه دهنده تحلیل های درون زنجیره ای سنتیمنت، از ابتدای ماه تعداد ذکرها درباره «آپ تُوبر» به شکل قابل توجهی کاهش یافته است.

این گزارش می افزاید که معامله گران نسبت به این که ماه اکتبر بتواند به طور خودکار به یک منبع سود برای بازار کریپتو تبدیل شود، ناامید شده اند. در عوض، شبکه های اجتماعی مملو از میم ها و ذکرهایی درباره «سل تُوبر» و «اُکتوبیر» شده اند.

با این حال، ماکسیم بالاشویچ، بنیان گذار سنتیمنت، بیان می کند که این کاهش خوش بینی می تواند فرصت یک بازگشت کوتاه مدت را فراهم کند. او می گوید: «با کاهش هیجان آپ تُوبر به دنبال افت بازار، درِ فرصت برای بازگشت باز می شود، اما این که آیا روند نزولی بزرگتر به پایان رسیده، هنوز مشخص نیست.»

تاجر با تجربه کریپتو با نام مستعار «اش کریپتو» نیز در ۳ اکتبر به ۱.۱ میلیون دنبال کننده خود در شبکه اجتماعی ایکس گفت: «احتمال دارد بیت کوین کمی بیشتر کاهش یابد تا افراد اعتمادشان به آپ تُوبر را از دست بدهند.» او اضافه کرد: «زمانی که خرس ها شروع به هیجان زدگی کنند و خواهان سقوط به ۴۰ تا ۴۵ هزار دلار شوند، بیت کوین با شدت افزایش می یابد.»

در یادداشتی به سرمایه گذاران در تاریخ ۴ اکتبر، تحلیلگران 10x Research اعلام کردند که از ماه مارس، بسیاری از کریپتو بول ها از ادامه روند صعودی غافلگیر شدند. آنها افزودند: «شاخص های فنی نشان می دهد که رالی بیش از حد کشیده شده است.» این تحلیلگران همچنین اشاره کردند که اکنون به نظر می رسد فروش توسط کاربران اولیه (OGها) و آزادسازی مقادیر بزرگ توکن ها موجب کاهش قیمت ها شده، با وجود ورود قوی استیبل کوین ها، ETFهای اسپات بیت کوین، و افزایش اهرم در بازارهای آتی.

همچنین بخوانید: خرید ۵۰ هزار بیت کوین توسط نهنگ‌ها در ۱۰ روز؛ نشانه‌ای از رشد احتمالی

در واقع، «آپ تُوبر» اغلب به موقع نمی رسد. بازارهای کریپتو از ابتدای اکتبر حدود ۲۰۰ میلیارد دلار یا به طور تقریبی ۸ درصد کاهش یافته اند و ارزش کل بازار نیز تا سوم اکتبر دوباره کاهش یافته و به سطوح اواسط سپتامبر یعنی ۲.۲ تریلیون دلار رسیده است.

بیت کوین در تاریخ ۳ اکتبر به طور موقت به زیر ۶۰ هزار دلار افت کرد و سپس کمی بهبود یافت و در زمان انتشار خبر به ۶۱ هزار دلار بازگشت.

اما به طور تاریخی، ماه اکتبر برای بیت کوین همیشه صعودی بوده و در ۹ سال از یازده سال گذشته افزایش قیمت در این ماه مشاهده شده است. این روند مثبت باعث شده تا این ماه به نام «آپ تُوبر» شهرت یابد. در پنج اکتبر متوالی گذشته، شاهد افزایش هایی از ۵.۵ تا ۴۰ درصد بوده ایم، حتی در سال های بازار نزولی. با این حال، معمولاً این افزایش ها در اواسط ماه اکتبر رخ داده است.

بیت کوین در نیمه اول اکتبر ۲۰۲۳ حدود ۷ درصد از ارزش خود را از دست داد و از ۲۸,۵۰۰ دلار در ۲ اکتبر به ۲۶,۶۵۰ دلار در ۱۳ اکتبر رسید. اما سپس قیمت این دارایی نزدیک به ۳۰ درصد افزایش یافت و در پایان ماه به ۳۴,۵۰۰ دلار رسید. تا به حال بیت کوین حدود ۴.۷ درصد از ارزش خود را از بالاترین قیمت اکتبر که ۶۴,۰۰۰ دلار بود از دست داده و به قیمت های کنونی رسیده است.

همچنین بخوانید: آغاز مرحله جدید آزمایشگاه اوراق دیجیتال انگلستان برای تقویت نوآوری مالی

منبع: کوین تلگراف
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.