ارز دیجیتال 602 فارکس 174
ارزش بازار 2,523,243,793,596
حجم معاملات 110,720,391,667
دامیننس
BTC: 54%
ETH: 15%
بیت کوین $66,963.06
ارز دیجیتال رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 10 زمان مطالعه: 2 دقیقه

حجم معاملات کریپتو در سه ماهه اول از ۵.۳ تریلیون دلار عبور کرد

حجم معاملات کریپتو در سه ماهه اول از ۵.۳ تریلیون دلار عبور کرد

صرافی‌های متمرکز (CEX) و غیرمتمرکز (DEX) هر دو شاهد رشد بوده‌اند، اما صرافی‌های متمرکز موفق به کسب سهم بیشتری از بازار شده‌اند.

بر اساس داده‌های DefiLlama و The Block، حجم معاملات رمزارز در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ از ۵.۳ تریلیون دلار فراتر رفت. در این دوره، صرافی‌های متمرکز (CEX) شاهد حجم معاملات ۴.۸ تریلیون دلاری و صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) شاهد حجم معاملات ۵۲۳ میلیارد دلاری بوده‌اند.

بخش صرافی‌های متمرکز نسبت به سه ماهه قبل ۹۶ درصد رشد داشته است، در حالی که حجم معاملات در پلتفرم‌های غیرمتمرکز ۷۶.۵ درصد افزایش یافته است. ماه مارس بهترین ماه برای صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز بود، به طوری که حجم معاملات به ترتیب به ۲.۵ تریلیون دلار و ۲۶۴.۳ میلیارد دلار رسید. در مقایسه با دوره مشابه سال ۲۰۲۳، حجم معاملات در DEX ها ۸۲.۵ درصد و در CEX ها ۸۱ درصد افزایش یافته است.

سلطه صرافی بایننس در بخش CEX نسبت به سه ماهه قبل تقریباً ۵ درصد افزایش یافته است، به طوری که بیش از ۲ تریلیون دلار ارز دیجیتال در این صرافی معامله شده که نشان دهنده ۴۳.۴ درصد از کل حجم معاملات در سه ماهه اول است. در همین حال، یونی‌سواپ با کسب ۳۱ درصد از حجم معاملات DEX در سه ماهه اول، تسلط خود را حفظ کرد.

همچنین بخوانید: جنجال در سولانا: استعفای بنیانگذار دیفای پس از خروج ۱۵۰ میلیون دلاری

با وجود رشد حجم معاملات در صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز، نسبت DEX به CEX به صورت فصلی کاهش یافته است. در سه ماهه چهارم ۲۰۲۳، فعالیت معاملاتی در پلتفرم‌های غیرمتمرکز ۱۲.۱ درصد از حجم مشاهده شده در صرافی‌های متمرکز را تشکیل می‌داد، اما این درصد در سه ماهه اول ۲۰۲۴ به ۱۰.۹ درصد کاهش یافت.

منبع: CryptoBriefing

همچنین بخوانید: استخراج بیت کوین سخت تر شد؛ دشواری به ۸۶ تریلیون افزایش یافت

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.