counter statistics
ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 2,451,389,041,815
حجم معاملات 130,231,271,873
دامیننس
BTC: 55%
ETH: 16%
بیت کوین $67,903.03
سولانا ارز دیجیتال رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 21 زمان مطالعه: 3 دقیقه

جنجال در سولانا: استعفای بنیانگذار دیفای پس از خروج ۱۵۰ میلیون دلاری

جنجال در سولانا: استعفای بنیانگذار دیفای پس از خروج ۱۵۰ میلیون دلاری

پلتفرم‌های وام‌دهی در امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) یعنی مارجین‌فی (MarginFi)، سول‌بلیز (SolBlaze) و سولند (Solend) خود را درگیر یک اختلاف شدید دیده‌اند که در آن اتهامات سوء رفتار و اطلاعات غلط از سوی همه طرف‌ها مطرح می‌شود. این جنجال ناشی از عدم تخصیص مجدد توکن‌های BLZE توسط مارجین‌فی به کاربران در طول یک دوره ۸ روزه است. مارجین‌فی این موضوع را به تراکم بلاک‌چین و اولویت دادن به امنیت کاربر نسبت می‌دهد.

کانال تلگرام مارکت فلو

مک‌برنان، یکی از بنیانگذاران گروه MRGN، ادعا می‌کند که به‌طور مداوم بیش از دستورالعمل‌های مورد نیاز به وام‌دهندگان و وام‌گیرندگان BLZE پرداخت کرده است و مازاد آن از وجوه شخصی تیم تامین می‌شود. مک‌برنان همچنین ادعا می‌کند که توییت اتهام‌زننده به مارجین‌فی مبنی بر عدم تخصیص مجدد BLZE به مدت سه هفته «کاملاً اشتباه» است و تنها در ساعت ۴:۴۶ صبح روز انتشار «مقاله مغرضانه» برای اظهار نظر با او تماس گرفته شده است.

این وضعیت با به اشتراک گذاشتن پیشینه درگیری سولند، پروتکل دیفای سولانا، توسط روتر، بنیانگذار این پروتکل، تشدید شد. به گفته روتر، مارجین‌فی ظاهراً سعی کرده است سولند را نزد همتایانش بدنام کند و با انتشار اکاذیب در مورد کل ارزش قفل‌شده (TVL) سولند و حمله به پیکربندی اوراکل آن، به این پروتکل ضربه بزند. روتر ادعا می‌کند که مارجین‌فی دائماً از سولند انتقاد می‌کرد تا با اشاره به «گزارش ریسک افسانه‌ای ۲۰ صفحه‌ای» که هرگز علنی نشده است، تعامل را در رسانه‌های اجتماعی افزایش دهد.

در بحبوحه این درگیری، ادگار پاولوفسکی، بنیانگذار مارجین‌فی، استعفای خود را از گروه MRGN و تمام پروژه‌های مرتبط اعلام کرد. پاولوفسکی با اشاره به اختلاف نظر در مورد نحوه مدیریت داخلی و خارجی، بر تعهد خود به کار بر روی پروژه‌هایی که برای جامعه اهمیت دارند، تاکید کرد. مارجین‌فی استعفای پاولوفسکی را تایید کرد و به جامعه اطمینان داد که مشارکت‌کنندگان اصلی، شرکت و سرمایه‌گذاران به‌طور فعال درگیر تضمین انتقال روان هستند.

با وجود آشفتگی داخلی، مارجین‌فی همچنان بر عملکرد کامل محصولات خود و عدم تأثیر خروج پاولوفسکی بر آن‌ها تاکید می‌کند و ماهیت غیرمتمرکز پروتکل‌های دیفای را برجسته می‌کند. تیم توسعه MRGN متعهد شده است که کار خود را به سمت غیرمتمرکزسازی کامل ادامه دهد، در حالی که از مشارکت‌های پاولوفسکی قدردانی می‌کند و بر تعهد خود به ایجاد یک منبع غیرمتمرکز برای سودآوری برای همه تاکید مجدد دارد.

در 48 ساعت گذشته، مارجین‌فی شاهد دو روز خروج بزرگ خود با مجموعاً بیش از 150 میلیون دلار بوده است. کل TVL در زمان انتشار این خبر حدود 660 میلیون دلار است.

همچنین بخوانید: سولانا در بحران: ۷۵% تراکنش‌ها با شکست!؟

با ادامه یافتن این وضعیت، سازمان SolBlaze به‌روزرسانی‌ها و توضیحات ارائه کرده است. SolBlaze با تیم MarginFi در ارتباط بوده است که متعهد شده‌اند کاربران را برای انتشارات گم‌شده BLZE طی 8 روز گذشته جبران کنند و گزارش‌های کاربران را در مورد انتشارات گم‌شده از دوره‌های قبل بررسی کنند. مارجین‌فی به دنبال بهبود روابط خود با جامعه SolBlaze و ادامه حمایت از ادغام bSOL و BLZE در پروتکل خود است.

این جنجال بین سه نهاد دیفای، چالش‌ها و پیچیدگی‌های چشم‌انداز دیفای در حال تحول سریع را برجسته می‌کند. با تلاش اکوسیستم سولانا برای رسیدگی به تقاضا و رفع مشکلات تراکم، این جنجال اهمیت برقراری ارتباط باز، شفافیت و تعهد به رفاه کاربر را در دنیای در حال تحول سریع امور مالی غیرمتمرکز برجسته می‌کند.

منبع: CryptoSlate

همچنین بخوانید: سولانا و بیس: افت ۱۹ و ۱۲ درصدی، زنگ خطر برای میم‌کوین‌ها؟

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.