ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 2,492,159,903,067
حجم معاملات 96,192,562,765
دامیننس
BTC: 55%
ETH: 15%
بیت کوین $66,203.86
سولانا میم کوین آلت کوین
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 9 زمان مطالعه: 4 دقیقه

سولانا و بیس: افت ۱۹ و ۱۲ درصدی، زنگ خطر برای میم‌کوین‌ها؟

سولانا و بیس: افت ۱۹ و ۱۲ درصدی، زنگ خطر برای میم‌کوین‌ها؟

متی گرینسپن معتقد است که بازار میم‌کوین‌ها در حال سقوط است زیرا دیگر خنده‌دار نیست، در حالی که چارلز ادواردز اشاره می‌کند که میم‌کوین‌ها در طول افت‌های شدید، ضررهای بیشتری نسبت به بیت‌کوین متحمل می‌شوند.

کل ارزش بازار میم‌کوین‌های سولانا و بیسِ کوین‌بیس که روی لایه دوم اتریوم قرار دارد، در ۲۴ ساعت گذشته با افت قابل توجهی مواجه شده است، به ترتیب ۱۲ و ۱۹ درصد کاهش یافته است.این فروش گسترده میم‌کوین‌ها همزمان با کاهش شدید قیمت بیت‌کوین (BTC) رخ داد، به طوری که طبق داده‌های کوین‌مارکت‌کپ، این ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۴.۹۴ درصد کاهش یافت.

یک تحلیلگر ارز دیجیتال گفت که ریزش شدید میم‌کوین‌ها زمانی که قیمت بیت‌کوین کاهش می‌یابد، رایج است، با این حال، تحلیلگر دیگری این روند نزولی را به بی‌مزه شدن جوک‌های این کوین‌ها مرتبط دانست. متی گرینسپن، تحلیلگر ارز دیجیتال و بنیانگذار کوانتوم اکونومیکس به کوین‌تلگراف گفت: «فکر می‌کنم دیگر خنده‌دار نیست.»

او افزود: «اینکه اوج قیمت در روز اول آوریل (روز دروغ سیزده) اتفاق افتاد، بسیار مناسب است. ارزش‌گذاری بیش از حد روی میم‌کوین‌ها وجود دارد، این وضعیت باید در نهایت تمام شود و نمی‌تواند برای همیشه ادامه داشته باشد.»

ارزش کل بازار میم‌کوین‌های سولانا طبق کوین‌گکو ۸.۲۹ میلیارد دلار است که نشان دهنده کاهش ۱۲ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته است. ارزش بازار داگ ویف هت (WIF)، که برترین توکن میم مبتنی بر سولانا از نظر ارزش کل است، در این روز ۹ درصد کاهش یافت که به معنای از دست رفتن ۳.۹ میلیارد دلار است. قابل توجه است که WIF همچنان تقریباً نیمی از کل سهم بازار میم‌کوین‌ها را در سولانا به خود اختصاص داده است.

در حال حاضر، WIF در مجموع ۴۸۴ میلیون دلار موقعیت باز (OI) در هشت صرافی بزرگ ارز دیجیتال دارد. با این حال، طبق داده‌های کوین‌گلس، در ۲۴ ساعت گذشته ۲.۷۶ میلیون دلار موقعیت اهرمی لیکویید شده است که شامل ۱.۸۹ میلیون دلار موقعیت شورت و ۸۷۲۴۶۰ دلار موقعیت لانگ است.

کل ارزش بازار بیس طی ۲۴ ساعت ۱۹ درصد کاهش یافته و به ۱.۴۷ میلیارد دلار رسیده است. توکن اصلی یک شبکه لایه ۳ جدید به نام «دجن» (DEGEN) روی بیس، بیشترین ضرر را متحمل شد و ارزش بازار آن با کاهش ۲۶.۱۴ درصدی به ۴۳۶.۵ میلیون دلار رسید. کل ارزش بازار ارز دیجیتال - ارزش کل دارایی‌ها در کل بخش کریپتو - نیز در ۲۴ ساعت گذشته با ۶.۱۴ درصد کاهش به ۲.۴۵ تریلیون دلار رسیده است.

گرینسپن پیشنهاد کرد که در حالی که بیت‌کوین سطوح حمایتی قوی پیدا می‌کند، میم‌کوین‌ها شاهد نوساناتی فراتر از نقاط کلیدی قیمت هستند. گرینسپن افزود: «افت مجدد بیت‌کوین در حال حاضر ناچیز است، در حالی که میم‌کوین‌ها در حال نابودی هستند.»

بیت کوین طی روز گذشته ۴.۹۴ درصد کاهش یافت و با قیمت ۶۵۹۱۰ دلار معامله شد. در همین حال، قیمت WIF با کاهش ۱۰.۳ درصدی به ۳.۶۷ دلار رسیده است. گرینسپن این موضوع را به همبستگی بالایی که بیت‌کوین بر سایر ارزهای دیجیتال در بازار گسترده‌تر کریپتو اعمال می‌کند، نسبت می‌دهد.

همچنین بخوانید: سولانا در سراشیبی، O2T مقصد جدید سرمایه‌گذاران

گرینسپن می‌گوید: «این همبستگی جهت‌دار است، زمانی که بیت‌کوین بالا می‌رود، آن‌ها بیشتر بالا می‌روند، و زمانی که بیت‌کوین پایین می‌آید، آن‌ها بیش از بیت‌کوین پایین می‌آیند. این برای مدت بسیار طولانی ادامه خواهد داشت.»

چارلز ادواردز، بنیانگذار صندوق ارز دیجیتال کمی و دارایی دیجیتال کاپریول، احساس مشابهی را ابراز کرد و به کوین‌تلگراف گفت که معمولاً میم‌کوین‌های این ماهیت تا دو برابر تأثیر نزول‌های بیت‌کوین را تجربه می‌کنند.

ادواردز به کوین‌تلگراف گفت: «آلت‌کوین‌هایی مانند این، بتای بالایی روی بیت‌کوین دارند، بنابراین اگر بیت‌کوین طی یک یا دو روز گذشته ۷ تا ۱۰ درصد کاهش یافته است، انتظار داشته باشید که ارزش این نوع کوین‌ها حداقل ۱.۵ تا ۲ برابر بیشتر سقوط کند.» او در ادامه افزود که هیجان بخش زیادی از قیمت‌های سولانا و بیس را در دوران اخیر هدایت کرده است:

«به طور کلی هیاهوی زیادی برای اکوسیستم‌های SOL و Base وجود داشته است، اما من معتقدم که آن‌ها ارزش ملموس بسیار کمتری نسبت به بیت‌کوین و اتریوم دارند.»

ران نونر، تحلیلگر ارز دیجیتال و مجری پادکست Crypto Banter در یک پست در تاریخ دوم آوریل اشاره کرد که بازار میم‌کوین در حال نزدیک شدن به نقطه اشباع است.

منبع: CoinTelegraph

همچنین بخوانید: هجوم سرمایه گذاران سولانا به کلکسو با رشد اتریوم

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.