counter statistics
ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 2,447,377,418,382
حجم معاملات 122,802,779,506
دامیننس
BTC: 55%
ETH: 16%
بیت کوین $67,862.68
قوانین ارز دیجیتال
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 7 زمان مطالعه: 2 دقیقه

ارزهای دیجیتال؛ رویه قضایی جدید برای پرداخت‌های غیرنقدی در استرالیا

ارزهای دیجیتال؛ رویه قضایی جدید برای پرداخت‌های غیرنقدی در استرالیا

تنظیم‌کننده اوراق بهادار استرالیا اولین پیروزی خود را در دادگاه به دست آورد و رویه قضایی جدیدی را در مورد یک سیستم پرداخت غیرنقدی با استفاده از ارزهای دیجیتال تعیین کرد.

کانال تلگرام مارکت فلو

کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری استرالیا (ASIC) پس از اینکه دادگاه فدرال استرالیا حکم داد که BPS Financial (BPS) هنگام ارائه کیف پول Qoin، یک محصول پرداخت غیرنقدی که از توکنی به نام Qoin استفاده می‌کرد، بدون مجوز فعالیت کرده است، رویه قضایی جدیدی را در بازار ارزهای دیجیتال محلی ایجاد کرد.

ASIC در بیانیه مطبوعاتی در تاریخ ۳ مه اعلام کرد که دادگاه تشخیص داد BPS مجوز خدمات مالی لازم را ندارد و همچنین «توسط دارنده مجوز برای صدور یا ارائه مشاوره مالی در مورد کیف پول Qoin مجاز نبوده است.»

«قاضی داونز همچنین دریافت که BPS درگیر رفتار گمراه‌کننده یا فریب‌دهنده شده و اظهارات نادرست یا گمراه‌کننده در مورد کیف پول Qoin ارائه کرده است.»
ASIC

این حکم برجسته کرد که BTX، تنها صرافی ارزهای دیجیتال که توکن‌های Qoin را می‌پذیرفت، فاقد استقلال از BPS بود و امکان مبادله انواع آلت‌کوین‌ها را نمی‌داد.

جو لانگو، رئیس ASIC اهمیت این حکم را که اولین پرونده دادگاهی علیه یک سیستم پرداخت غیرنقدی مبتنی بر ارز دیجیتال است، خاطرنشان کرد. وی همچنین افزود که این دادرسی «باید پیامی به صنعت ارزهای دیجیتال ارسال کند که محصولات آنها همچنان توسط ASIC مورد بررسی قرار خواهند گرفت تا از محافظت از مصرف کنندگان و رعایت الزامات نظارتی اطمینان حاصل شود.»

همچنین بخوانید: حذف تراست ولت از پلی استور توسط گوگل

دادگاه به هر دو طرف دستور داده است که برای تعیین مراحل بعدی جلسات استماع با هم همکاری کنند، که در آن به مسائل باقی مانده از جمله جریمه ها رسیدگی خواهد شد. تاریخ جلسه بعداً در سال جاری تعیین خواهد شد.

در تحولی دیگر، ASIC به دنبال به چالش کشیدن تصمیم دادگاه فدرال برای رد پرونده تنظیم کننده علیه Finder Wallet، یک شرکت تابعه Finder.com است. این دادخواست که در دسامبر ۲۰۲۲ آغاز شد، Finder Wallet را به ارائه خدمات مالی بدون داشتن مجوز خدمات مالی استرالیا متهم کرد.

منبع: Crypto.news

همچنین بخوانید: میکا MiCA در آستانه اجرا؛ اتحادیه اروپا جزئیات را نهایی می کند

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.