ارز دیجیتال 603 فارکس 174
ارزش بازار 2,416,398,847,951
حجم معاملات 120,845,540,043
دامیننس
BTC: 53%
ETH: 16%
بیت کوین $62,956.74
ارز دیجیتال رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 4 زمان مطالعه: 2 دقیقه

رشد رمزارزها در دارک وب: افزایش درآمد در سال ۲۰۲۳ علیرغم سرکوب‌ها

رشد رمزارزها در دارک وب: افزایش درآمد در سال ۲۰۲۳ علیرغم سرکوب‌ها

تحلیلگران دریافتند که اگرچه بازارهای دارک وب از سطوح سال ۲۰۲۱ فاصله زیادی دارند، اما درآمد رمزارزی آنها از زمان تعطیلی بازار هیدرا در سال ۲۰۲۲ کمی بهبود یافته است.

بازارهای دارک وب همچنان نشانه هایی از بهبود را نشان می دهند زیرا درآمد رمزارزی آنها علیرغم تعطیلی قابل توجه بازار هیدرا در سال ۲۰۲۲ در سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است. طبق داده‌های منتشر شده توسط شرکت تحلیل بلاکچین Chainalysis، درآمد فروشگاه‌های کلاهبرداری و بازارهای دارک وب در سال ۲۰۲۳ به تقریباً ۲ میلیارد دلار افزایش یافته است که تقریباً ۲۵ درصد نسبت به آمار سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

به دنبال تعطیلی بازار هیدرا، مجرمین سایبری با ظهور دو بازار دارک وب جدید که خدمات خود را در مسکو به طور تهاجمی تبلیغ می کردند، وقت را برای پر کردن خلأ تلف نکردند، همانطور که توسط Chainalysis اشاره شد.

به گفته Chainalysis: «در حالی که اکوسیستم بازار دارک وب در سال ۲۰۲۳ نشانه‌هایی از بهبود را نشان داد، اما هنوز به درآمدی که قبل از تعطیلی بازار هیدرا در سال ۲۰۲۲ تجربه کرده بود، بازنگشته است، با توجه به موفقیت مالی آن عملیات.» 

داده‌ها نشان می‌دهند که یکی از بازارهای تازه تاسیس شده در سال ۲۰۲۳ «بیش از نیم میلیارد ورودی رمزارزی» را به ثبت رسانده است، که نشان‌دهنده تقاضای فزاینده برای خدمات غیرقانونی مانند پولشویی، باج‌افزار و حملات بدافزار علی‌رغم تلاش‌های جهانی اجرای قانون است.

همچنین بخوانید: اتریوم با یک میلیون اعتبارسنج: نقطه عطف یا شلوغی بیش از حد؟

با این حال، این شرکت که دفتر مرکزی آن در نیویورک است، خاطرنشان می کند که با وجود این تحولات، هیچ بازار دارک وب دیگری به عنوان پلتفرم اصلی ارائه دهنده طیف گسترده ای از محصولات غیرقانونی ظهور نکرده است، و می گوید که اکوسیستم «هنوز شاهد ظهور یک بازیگر غالب نبوده است.»

در اواسط مارس، crypto.news گزارش داد که رومن استرلینگوف، بنیانگذار سرویس میکسینگ رمزارزی Bitcoin Fog، توسط دادگاه فدرال به جرم پولشویی مرتبط با فروش مواد مخدر غیرقانونی در وب تاریک مجرم شناخته شد. دادستانی استدلال کرد که Bitcoin Fog نقش اساسی در پنهان کردن بیش از ۴۰۰ میلیون دلار تراکنش داشته است، که ۷۸ میلیون دلار آن مستقیماً با بازارهای اصلی دارک وب مرتبط بوده است.

منبع: Crypto.news

همچنین بخوانید: داگ ویف هت: رقیب جدید دوج و شیبا؟

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.