ارز دیجیتال 603 فارکس 174
ارزش بازار 2,417,996,170,187
حجم معاملات 120,699,286,296
دامیننس
BTC: 53%
ETH: 16%
بیت کوین $63,079.61
اتریوم ارز دیجیتال رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 6 زمان مطالعه: 3 دقیقه

اتریوم با یک میلیون اعتبارسنج: نقطه عطف یا شلوغی بیش از حد؟

اتریوم با یک میلیون اعتبارسنج: نقطه عطف یا شلوغی بیش از حد؟

در حالی که تعداد بیشتر اعتبارسنج ها می تواند به معنای امنیت بیشتر باشد، اعضای جامعه فکر می کنند تعداد زیاد آنها می تواند مشکل ساز شود.

شبکه اتریوم اخیراً با ۳۲ میلیون اتر (ETH) که در حال حاضر سهام گذاری شده است، به نقطه عطف ۱ میلیون اعتبارسنج دست یافته است که ارزش تقریبی آن بر اساس قیمت های فعلی بازار ۱۱۴ میلیارد دلار است. در تاریخ ۲۸ مارس، داشبورد Dune Analytics که توسط Hildobby برای ردیابی پیشرفت سهام گذاری اتریوم ایجاد شده است، نشان داد که شبکه به تعداد یک میلیون اعتبارسنج دست یافته است، در حالی که ۳۲ میلیون اتر سهام گذاری شده، ۲۶ درصد از کل عرضه را تشکیل می دهد.

این داده ها همچنین نشان داد که حدود ۳۰ درصد از ETH با استفاده از استخر سهام گذاری اتریوم لیدو، یک پلتفرم سهام گذاری سیال برای ارزهای رمزنگاری اثبات سهام (PoS) سهام گذاری شده است. استخرهای سهام گذاری مانند لیدو همچنان محبوب هستند زیرا به کاربرانی که مقدار کمتری ETH دارند اجازه می دهند دارایی های خود را جمع کنند و مشارکت داشته باشند.

اعتبارسنج ها با نظارت بر شبکه برای هر گونه تراکنش مخرب، مانند خرج کردن دوگانه که اساساً خرج کردن دو باره همان ارز است، امنیت بلاکچین را تضمین می کنند. در اتریوم، اعتبارسنج ها در پیشنهاد و اعتبارسنجی تراکنش ها در داخل شبکه مشارکت می کنند. کسانی که مایل به شرکت در این فرآیند هستند، باید ۳۲ ETH سهام گذاری کنند. در عوض، آنها بخشی از ETH را به عنوان پاداش دریافت می کنند.

در حالی که تعداد اعتبارسنج ها می تواند به امنیت بالاتر برای یک بلاکچین ترجمه شود، برخی از اعضای جامعه فکر می کنند تعداد زیاد اعتبارسنج ها می تواند مشکل ایجاد کند. ایوان ون نس، سرمایه گذار ریسک پذیر و طرفدار اتریوم گفت که به طور قابل بحثی «از قبل خیلی زیاد» سهام گذاری شده است. گابریل واید، که یک استخر سهام گذاری را اداره می کند، بر این باور است که تعداد زیاد اعتبارسنج ها در نهایت می تواند منجر به «تراکنش های ناموفق» شود.

همچنین بخوانید: استراحت بیت کوین و اتریوم، صعود دوج کوین در بازار ۲.۶ تریلیون دلاری!

در همین حال، پیتر کیم، رئیس مهندسی در Coinbase Wallet، گفت که در حالی که تعداد اعتبارسنج ها «قابل توجه» است، اما «با محدودیت ۳۲ ETH به صورت مصنوعی باد شده است.» با این حال، او پیشنهاد کرد که این ممکن است به زودی تغییر کند. با افزایش تعداد اعتبارسنج ها، ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، راهی برای بهبود تمرکززدایی شبکه پیشنهاد کرد. در ۲۷ مارس، بوترین در یک پست وبلاگی پیشنهاد کرد که اعتبارسنج ها را به نسبت میانگین نرخ شکست آنها جریمه کند.

به گفته بوترین، اگر تعداد زیادی از اعتبارسنج ها در یک اسلات خاص شکست بخورند، جریمه هر خرابی بیشتر خواهد بود. چنین رویکردی به طور بالقوه می تواند مزیت سهام داران بزرگ ETH را نسبت به سهام داران کوچک کاهش دهد.

منبع: CoinTelegraph

همچنین بخوانید: هجوم سرمایه گذاران سولانا به کلکسو با رشد اتریوم

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.