counter statistics
ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 2,448,636,491,254
حجم معاملات 115,965,676,688
دامیننس
BTC: 55%
ETH: 16%
بیت کوین $67,878.24
ارز دیجیتال رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 26 زمان مطالعه: 2 دقیقه

دلایل ریزش قیمت بازار ارزهای دیجیتال در هفته اول ۲۰۲۴

دلایل ریزش قیمت بازار ارزهای دیجیتال در هفته اول ۲۰۲۴

بازار رمزارزها تنها ساعت‌ها پس از گزارش ماتریکس پورت در تاریخ ۳ ژانویه، کاهش شدیدی را تجربه کرد. با این حال، داده‌ها نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران معتقدند این ممکن است کف موقتی باشد.

کانال تلگرام مارکت فلو

طبق داده‌های ارائه شده توسط کوین گکو، ارزش بازار جهانی کریپتو در ۲۴ ساعت گذشته ۴.۸ درصد کاهش یافته است و در حال حاضر حدود ۱.۷۳ تریلیون دلار در نوسان است که ۷۰ میلیارد دلار کاهش یافته است.

از طرف دیگر، داده‌های کوین گکو نشان می‌دهد که حجم معاملات ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۹۵٪ رشد کرده است و از ۹۴ میلیارد دلار به ۱۸۳ میلیارد دلار افزایش یافته است.

این کاهش قیمت در سطح بازار پس از آن اتفاق افتاد که ماتریکس پورت تجزیه و تحلیل خود را منتشر کرد و ادعا کرد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) تمام برنامه‌های صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین (BTC) (ETF) را در این ماه رد خواهد کرد.

تنها سه ساعت پس از گزارش ماتریکس پورت، بیت کوین شاهد کاهش ۱۰ درصدی از حدود ۴۵۵۰۰ دلار به ۴۰۸۰۰ دلار بود. با این حال، این ارز دیجیتال پرچمدار اصلاح قابل توجهی را به ثبت رساند و در حال حاضر حدود ۴۳۰۰۰ دلار معامله می شود.

بر اساس داده‌های ارائه شده توسط سانتیمنت، فعالیت رسانه‌های اجتماعی با کلمه «فروش» پس از اعلامیه ماتریکس پورت شاهد افزایش جزئی بود و با اصلاح بازار، کاهش یافت.

همچنین بخوانید: راه‌اندازی ETF بیت‌کوین، چالش‌ها و پتانسیل‌های جذب سرمایه در ۲۰۲۴

علاوه بر این، داده‌های سانتیمنت افزایش قابل‌توجهی را برای کلیدواژه‌های «خرید» و «خروجی» نشان می‌دهد که ۳.۳ درصد و ۰.۵ درصد از مکالمات جهانی کریپتو را در پلتفرم‌های اجتماعی تشکیل می‌دهند.

در طرف دیگر، فراخوان هایی برای «خرید در ریزش» به طور قابل توجهی در ۲۴ ساعت گذشته افزایش یافته‌اند. به طور میانگین، بیش از ۳۷٪ فعالیت اجتماعی مربوط به اکوسیستم ارزهای دیجیتال عبارت «خرید در ریزش» را شامل می‌شود.

به گفته سانتیمنت، بیشترین سیگنال‌های مثبت از شبکه‌های اجتماعی ردیت و اکس بدست آمده‌اند در حالی که تلگرام و ۴چن نیز سهم کوچکی دارند.

همچنین بخوانید: تتر چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.