ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 2,317,725,443,042
حجم معاملات 113,397,490,459
دامیننس
BTC: 53%
ETH: 18%
بیت کوین $61,698.09
دوج کوین کوین بیس
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 8 زمان مطالعه: 3 دقیقه

سقوط ۴ درصدی دوج کوین پس از رأی دیوان عالی علیه کوین بیس

سقوط ۴ درصدی دوج کوین پس از رأی دیوان عالی علیه کوین بیس

در یک حکم اخیر که می تواند پیامدهای زیادی برای صنعت کریپتو داشته باشد، دیوان عالی ایالات متحده به اتفاق آرا علیه صرافی ارز دیجیتال مستقر در آمریکا، کوین بیس، در مورد اختلاف نظر بر سر قرعه کشی دوج کوین (DOGE) در سال ۲۰۲۱ رای داد.

کانال تلگرام مارکت فلو

تصمیم دادگاه که توسط قاضی کتنجی براون جکسون صادر شد، استدلال کوین بیس مبنی بر اینکه رای علیه آن باعث آشفتگی قانونی می شود را رد کرد و بر اهمیت توافقات قراردادی و نقش دادگاه ها در حل و فصل اختلافات تاکید کرد.

رد استدلال های کوین بیس

موضوع کلیدی این بود که آیا اختلاف باید به داوری ارجاع داده شود یا در دادگاه حل و فصل شود. طبق گفته بلومبرگ، دادگاه تاکید کرد که داوری مستلزم رضایت طرفین است و در مواردی که قراردادهای متناقضی وجود دارد، دادگاه باید قصد طرفین را تعیین کند. کوین بیس ادعا کرده بود که رأی علیه آن با تشویق طرفین به به چالش کشیدن توافقات داوری، «هرج و مرج ایجاد می‌کند». با این حال، دادگاه این نگرانی را رد کرد و اعلام کرد که چنین هرج و مرجی را از تصمیم خود پیش بینی نمی کند.

این پرونده حول یک قرعه کشی بود که در آن مصرف کنندگان ادعا کردند با فریب ۱۰۰ دلار برای شرکت در آن پرداخت کرده‌اند. این درگیری به دلیل وجود دو قرارداد که به سازوکارهای مختلف حل و فصل اختلاف اشاره می کرد، به وجود آمد. دیوید سوسکی و سایر شرکت کنندگان علیه صرافی و شرکتی که قرعه کشی دوج کوین را برگزار می کرد، شکایت کردند. آنها ادعا کردند که این اقدامات نقض قانون تبلیغات دروغین، قانون رقابت غیرمنصفانه و قانون جبران خسارت قانونی مصرف کننده کالیفرنیا است.

در حالی که یک توافق نامه کلی کاربر داوری را برای همه اختلافات الزامی می کرد، یک قرارداد خاص قرعه کشی تصریح می کرد که اختلافات باید به دادگاه کالیفرنیا ارجاع شود.

نتایج متفاوت در پرونده های آینده؟

قاضی جکسون بر لزوم تعیین دادگاه برای اینکه کدام قرارداد باید بر حل و فصل اختلاف در چنین مواردی حاکم باشد، تاکید کرد. با این حال، دادگاه از رسیدگی به اینکه آیا دادگاه تجدید نظر حوزه نهم به درستی تشخیص داده است که قرارداد خاص قرعه کشی «جایگزین» توافق نامه کلی کاربر شده است، خودداری کرد و آن را خارج از حوزه سوال مطرح شده دانست.

همچنین بخوانید: دوج کوین آماده جهش؛ تحلیلگر ۳۰٪ افزایش قیمت را پیش‌بینی می‌کند

قاضی نیل گورساچ در یک نظر موافق، بر ماهیت قراردادی داوری تاکید کرد و پیشنهاد کرد که حقایق متفاوت می تواند نتایج متفاوتی را به همراه داشته باشد. او خاطرنشان کرد که قابل اجرا بودن داوری به توافق طرفین بستگی دارد. پل گروال، مدیر ارشد حقوقی کوین بیس، در مورد این حکم تأمل کرد و هر دو پیروزی و شکست را پذیرفت. گروال از فرصت ارائه پرونده خود به دادگاه قدردانی کرد و از توجه آنها به این موضوع تشکر کرد.

کاهش دو رقمی برای سهام COIN، دوج کوین نیز تحت تاثیر قرار گرفت

پس از صدور این حکم، سهام کوین بیس که با نماد COIN معامله می شود، ضربه قابل توجهی خورد و با بیش از ۱۱ درصد کاهش به ارزش ۲۲۰ دلار رسید. این کاهش با توجه به انتظارات اولیه از پیروزی احتمالی، تعجب آور بود. قبل از صدور حکم، سهام کوین بیس در روز چهارشنبه به بالاترین حد خود یعنی ۲۴۰ دلار رسیده بود.

در همین زمان، دوج کوین، ارز دیجیتال مبتنی بر میم با مضمون سگ نیز در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۴ درصد کاهش داشته است و در حال حاضر با قیمت ۰.۱۵۸ دلار معامله می شود.

منبع: NewsBTC

همچنین بخوانید: دوج کوین؛ حرکت به سوی تقاطع طلایی

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.