ارز دیجیتال 603 فارکس 174
ارزش بازار 2,169,034,118,786
حجم معاملات 168,933,473,371
دامیننس
BTC: 57%
ETH: 13%
بیت کوین $62,184.52
اتریوم تحلیل بازار
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 2 زمان مطالعه: 3 دقیقه

اتریوم در آستانه ی بحران؛ هشدار تحلیلگران نسبت به کاهش شدید نسبت خرید و فروش

اتریوم در آستانه ی بحران؛ هشدار تحلیلگران نسبت به کاهش شدید نسبت خرید و فروش

در میان سقوط کلی بازار مالی در اوایل آگوست، اتریوم (ETH) حدود ۳۰ درصد از ارزش خود را از دست داد و به قیمت ۲۲۲۶ دلار در هر واحد رسید. قابل توجه است که در چند هفته گذشته، این آلت کوین برجسته با بازگشت به محدوده قیمتی ۲۶۰۰ دلار، مقاومت زیادی نشان داده است.

کانال تلگرام مارکت فلو

اگرچه، این بازگشت قیمت اخیر با عدم اطمینان زیادی در مورد اینکه اتریوم تا چه مدت می تواند چنین حرکت صعودی را حفظ کند، همراه است. ShayanBTC، تحلیلگر کریپتوکوانت، در این مورد اظهار داشت که اتریوم ممکن است احتمالاً مسیر نزولی خود را از سر بگیرد.

قیمت اتریوم تحت تاثیر تسلط فروشندگان

ShayanBTC در یک پست سریع در روز شنبه به اشتراک گذاشت که نسبت خرید/فروش تیکر نشان می دهد که اتریوم ممکن است در روزهای آینده با کاهش قیمت بیشتری مواجه شود. برای توضیح، نسبت خرید/فروش تیکر ابزاری تحلیلی است که تعادل بین فعالیت خرید و فروش تهاجمی را سنجش می کند. این نسبت بر اساس حجم سفارشات خرید و فروش تیکر محاسبه می شود.

همانند سایر شاخص ها، نسبت خرید/فروش تیکر بالای یک نشان دهنده حرکت صعودی بازار با خریداران تهاجمی تر نسبت به فروشندگان است و نسبت زیر یک نشان دهنده فشار نزولی بازار با سناریوی مخالف است.

به گفته ShayanBTC، پس از شکست اخیر در عبور از مقاومت قیمتی ۳۰۰۰ دلار، نسبت خرید/فروش تیکر اتریوم به شدت کاهش یافت که با حرکت قیمت این دارایی مشخص است. همانطور که انتظار می رفت، این معیار پس از افزایش اخیر قیمت ETH نیز شاهد بازگشت بود. اگرچه، نسبت خرید/فروش تیکر نتوانست بالاتر از ۱ بماند و در منطقه صفر باقی ماند، که نشان دهنده کمبود فشار خرید کافی برای حفظ کنترل بازار توسط فروشندگان است.

با این حال، ShayanBTC گزارش می دهد که نسبت خرید/فروش تیکر دوباره کاهش یافته است که نشان می دهد فروشندگان در حال آماده شدن برای فروش دارایی های خود هستند که می تواند باعث کاهش قیمت اتریوم شود. این تحلیلگر با بیان اینکه بازار ETH برای جلوگیری از بازگشت حرکت نزولی قیمت به افزایش عظیمی در تقاضا نیاز دارد، نسبت به احتیاط فراخوان می کند.

همچنین بخوانید: کاهش قیمت اتریوم؛ آیا سطح ۲۵۰۰ دلار از دست می رود؟

نسبت خرید به فروش اتریوم

نمای کلی قیمت اتریوم

طبق داده های کوین مارکت کپ، اتریوم در حال حاضر با قیمت ۲۶۱۰ دلار معامله می شود که نشان دهنده افزایش جزئی ۰.۶۱ درصدی در روز گذشته است. با این حال، عملکرد این دارایی در بازه های زمانی بزرگتر همچنان ناامیدکننده است و در ماه گذشته ۲۳.۹۳ درصد کاهش یافته است.

با افزایش مداوم، برجسته ترین آلت کوین در مقاومت اولیه در محدوده قیمتی ۲۷۰۰ دلار قرار خواهد گرفت. اگر فشار خرید کافی باشد، ETH می تواند از این مانع عبور کرده و تا ۳۰۰۰ دلار افزایش یابد. از سوی دیگر، فشار فروش عظیم نشان داده شده توسط نسبت خرید/فروش تیکر می تواند قیمت این دارایی را تا ۲۳۰۰ دلار کاهش دهد.

اتریوم در نمودار معاملات روزانه با 2615.90 دلار معامله می شود

همچنین بخوانید: اتریوم؛ کاهش ۴۰ درصدی اپن اینترست در مرداد ماه

منبع: نیوز بی‌تی‌سی
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.