ارز دیجیتال 606 فارکس 174
ارزش بازار 35,104,504,222,145
حجم معاملات 138,245,709,119
دامیننس
BTC: 57%
ETH: 14%
بیت کوین $57,935.74
اتریوم تحلیل تکنیکال
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 4 زمان مطالعه: 3 دقیقه

کارمزد اتریوم به کف پنج ساله رسید؛ آیا افزایش قیمت در راه است؟

کارمزد اتریوم به کف پنج ساله رسید؛ آیا افزایش قیمت در راه است؟

در بحبوحه رکود فعلی بازار، اخیراً اتریوم (ETH) توجه قابل توجهی از جامعه ارزهای دیجیتال به خود جلب کرده است. در ۱۹ آگوست ۲۰۲۴، شرکت تجزیه و تحلیل امنیت درون زنجیره ای کایکو (Kaiko) در X (توییتر سابق) پستی منتشر کرد که نشان می داد کارمزد تراکنش اتریوم به پایین ترین سطح خود در پنج سال گذشته رسیده است.

کانال تلگرام مارکت فلو

کارمزد تراکنش اتریوم به پایین ترین سطح خود در پنج سال گذشته رسیده است

طبق گفته Kaiko، این کاهش رکوردی در کارمزد تراکنش به این معنی است که اتریوم کمتری سوزانده می شود و در نتیجه عرضه آن سریع تر افزایش می یابد. با این حال، داده ها نشان می دهد که کل عرضه ETH از آوریل ۲۰۲۴ به طور مداوم در حال افزایش بوده است، در نتیجه، قیمت آن از آن زمان به طور مداوم کاهش یافته است.

کایکو: کارمزد تراکنش اتریوم اخیراً به پایین ترین سطح خود در پنج سال گذشته رسیده است. این کاهش کارمزد برای ETH پیامدهایی دارد، زیرا کارمزد کمتر به معنای سوزاندن ETH کمتر و افزایش عرضه توکن است. کل عرضه ETH از آوریل به طور مداوم افزایش یافته است. با وجود محرک های تقاضا مانند صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) اتریوم، این...

— وو بلاکچین (@WuBlockchain) ۱۹ آگوست ۲۰۲۴

پس از تأیید صندوق قابل معامله در بورس (ETF) مبتنی بر اتریوم در ایالات متحده، تقاضا برای ETH از سوی سرمایه گذاران و ناشران ETF همچنان در حال افزایش است. با وجود این تقاضای قوی، عرضه در حال افزایش، این احتمال را افزایش می دهد که ETH با فشار فروش عظیم مواجه شود و ممکن است در روزهای آینده به شدت کاهش یابد.

در بحبوحه این کاهش رکوردی، رایان لی، تحلیلگر ارشد در Bitget Research، اظهار داشت: «هر بار که کارمزد تراکنش ETH به پایین ترین سطح خود می رسد، اغلب نشان دهنده کف قیمت در میان مدت است.»

پیش بینی قیمت اتریوم

طبق تحلیل تکنیکال کارشناسان، ETH نزولی به نظر می رسد زیرا در تایم فریم روزانه زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ (EMA) معامله می شود. علاوه بر EMA 200، الگوی قیمتی گوه صعودی نزولی را در تایم فریم روزانه شکسته است. همزمان، ETH همچنین یک الگوی قیمتی سر و شانه نزولی تشکیل می دهد که چشم انداز کلی را نزولی می کند.

همچنین بخوانید: اتریوم در آستانه ی بحران؛ هشدار تحلیلگران نسبت به کاهش شدید نسبت خرید و فروش

نمودار تحلیل تکنیکال اتریوم

اگر ETH یک کندل روزانه را زیر سطح ۲,۵۲۰ دلار ببندد، احتمال زیادی وجود دارد که در روزهای آینده به سطح ۲,۳۰۰ دلار یا حتی پایین تر سقوط کند.

تحلیل قیمت اتریوم

در زمان نگارش این خبر، ETH در نزدیکی سطح ۲,۵۹۰ دلار معامله می شود و در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۳ درصد کاهش قیمت داشته است. در همین حال، حجم معاملات آن در مدت مشابه ۳۰ درصد افزایش یافته است که نشان دهنده مشارکت بیشتر سرمایه گذاران و معامله گران در بحبوحه رکود بازار است.

از سوی دیگر، بهره باز ETH در ۲۴ ساعت گذشته بدون تغییر باقی مانده است، به این معنی که علاقه معامله گران خنثی است.

همچنین بخوانید: کاهش قیمت اتریوم؛ آیا سطح ۲۵۰۰ دلار از دست می رود؟

منبع: کوین پدیا
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.