ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 1,935,417,321,400
حجم معاملات 83,896,277,942
دامیننس
BTC: 56%
ETH: 14%
بیت کوین $54,018.63
اتریوم تحلیل تکنیکال
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 1 زمان مطالعه: 4 دقیقه

جهش اتریوم با امید به ETF؛ گذر از ۴۰۰۰ دلار نزدیک است؟

جهش اتریوم با امید به ETF؛ گذر از ۴۰۰۰ دلار نزدیک است؟

قیمت اتریوم در بحبوحه بهبود بازار عملکرد خوبی دارد و شاخص های فنی نشان می دهند که حرکت قیمت ETH از نزولی به صعودی تغییر کرده است.

کانال تلگرام مارکت فلو
  • کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) به طور اولیه حداقل سه مورد از هشت صادرکننده صندوق قابل معامله در بورس (ETF) مبتنی بر اتریوم را تأیید کرده است.
  • اریک بالچوناس، کارشناس ETF بلومبرگ، می گوید انتظار می رود معاملات در ۲۳ جولای آغاز شود.
  • قیمت ETH به دنبال افزایش ۱۲ درصدی برای رسیدن به ۴۰۰۰ دلار است.

قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته ۴.۲ درصد افزایش یافته و در ساعت ۴:۱۸ صبح به وقت هماهنگ جهانی با ۳۴۷۲ دلار معامله می شود. این افزایش در حالی صورت می گیرد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) به طور اولیه به حداقل سه مورد از هشت صادرکننده صندوق قابل معامله در بورس (ETF) مبتنی بر اتریوم برای شروع معاملات در روز سه شنبه آینده چراغ سبز نشان داده است.

قیمت اتریوم در انتظار رسیدن به ۴۰۰۰ دلار قبل از رکوردهای جدید

نمودار تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم

قیمت ETH در رکود اخیر بازار به پایین ترین سطح ۲۸۱۱ دلار رسید، اما از زمانی که بیت کوین روند بهبود خود را آغاز کرد، قیمت اتریوم افزایش یافته است. در نمودار ۴ ساعته، اتریوم یک کف دوقلو نشان داد که با رسیدن قیمت به ۳۴۸۴ دلار به طور کامل شکل گرفت. باید دید که آیا قیمت ETH بالاتر از این مقاومت موقت شکسته خواهد شد یا اینکه فشار فروشندگان غالب شده و دوباره سطح ۳۳۰۰ دلار را آزمایش خواهد کرد.

قیمت این دارایی بالاتر از میانگین متحرک ساده (SMA) ۲۱ روزه، ۵۰ روزه و ۲۰۰ روزه قرار دارد و روند صعودی را تأیید می کند.

جریان پول چایکین (CMF) روی ۰.۰۴ است و به سمت بالا حرکت می کند، که نشان می دهد فشار خرید بر روی این دارایی در حال افزایش است. شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز از خط میانی عبور کرده و در ۵۹.۳۷ و بالاتر قرار دارد. این نشان می دهد که حرکت صعودی اتریوم در حال افزایش است و این دارایی در یک روند صعودی قرار دارد. علاوه بر این، واگرایی همگرایی میانگین متحرک (MACD) به تازگی یک تقاطع صعودی ایجاد کرده است که تغییر قیمت اتریوم را از نزولی به صعودی تأیید می کند.

پیش بینی قیمت اتریوم حاکی از احتمال افزایش بیشتر قیمت این دارایی به ۴۰۰۰ دلار و فراتر از آن است. با این حال، قیمت ETH ممکن است مجبور شود بر نقاط مقاومت احتمالی در حدود ۳۵۷۰ دلار و ۳۸۰۰ دلار غلبه کند. از طرف دیگر، اگر فشار فروشندگان غالب شود، اتریوم ممکن است در حدود ۳۳۵۰ دلار پشتیبانی پیدا کند که با SMA های ۲۱ روزه و ۵۰ روزه منطبق است.

صندوق های قابل معامله در بورس اتریوم در تاریخ ۲۳ جولای شروع به معامله می کنند

مهمترین جرقه برای بهبود قیمت را می توان به تأیید اولیه ETF های مبتنی بر اتریوم از سوی سه صادرکننده نسبت داد. به گفته اریک بالچوناس، کارشناس ETF در بلومبرگ، انتظار می رود معاملات در ۲۳ جولای آغاز شود. تحلیلگران بازار گمان می کنند ورودی ها می تواند قابل توجه تر باشد.

همچنین بخوانید: اتریوم با جهش ۵ درصدی مقاومت ۳۲۵۰ دلار را شکست!

بروزرسانی: غرایض نیت درست بود، با شنیدن اینکه SEC سرانجام امروز با صادرکنندگان تماس گرفته است و از آنها خواسته است تا S-1 نهایی را در روز چهارشنبه (شامل هزینه ها) برگردانند و سپس روز دوشنبه پس از تعطیلی برای راه اندازی در روز سه شنبه ۲۳ جولای درخواست اثربخشی کنند. البته این در صورتی است که هیچ مشکل پیش بینی نشده ای در آخرین لحظات وجود نداشته باشد!

— اریک بالچوناس (@EricBalchunas) ۱۵ ژوئیه ۲۰۲۴

جالب اینکه، معاملات صندوق قابل معامله در بورس (ETF) اتریوم درست پیش از کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۴ در نشویل که از ۲۵ تا ۲۷ جولای برگزار می شود، آغاز خواهد شد. فعالان بازار گمان می کنند که اتریوم ممکن است بیت کوین را تحت الشعاع قرار دهد و باعث شود در کنفرانس بیت کوین، بیشتر در مورد اتریوم صحبت شود.

طبق گزارش کوینالایز (Coinalyze)، مجموع بهره سررسید باز در صرافی ها برای اتریوم ۱.۵ درصد افزایش یافته است، که بیشترین سهم از این ورودی ها مربوط به قراردادهای دائمی است.

نتیجه گیری

قیمت اتریوم با تاییدیه های اولیه برای صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) اتریوم که خوش بینی را در بازار ایجاد کرد، از ۳۴۵۰ دلار فراتر رفت. این تحول مثبت در مقررات، انتظارات برای یک رالی بالقوه سهموی را تقویت می کند. قیمت اتریوم ممکن است با هدف گذاری بر بالاترین رکوردهای تاریخی خود، افزایش یابد و از ۴۰۰۰ دلار فراتر رود.

همچنین بخوانید: اتریوم در آستانه جهش؛ شکست صعودی و امیدواری با اندیکاتورهای سبز

منبع: کوین گیپ
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.