ارز دیجیتال 607 فارکس 174
ارزش بازار 2,383,657,443,802
حجم معاملات 139,980,694,982
دامیننس
BTC: 53%
ETH: 16%
بیت کوین $61,648.30
قوانین ارز دیجیتال رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 3 زمان مطالعه: 3 دقیقه

ورود غول‌های بانکی اروپا به دنیای کریپتو با قوانین جدید

ورود غول‌های بانکی اروپا به دنیای کریپتو با قوانین جدید

برخی از بزرگترین بانک‌های اروپا به لطف شفافیت نظارتی ارائه شده توسط چارچوب MiCA، راه‌حل‌های ارز دیجیتال را توسعه می‌دهند.

به دنبال شفافیتی که با تصویب مقررات بازار دارایی‌های رمزنگاری (MiCA) توسط اتحادیه اروپا ایجاد شده است، برخی از بزرگترین بانک‌های اتحادیه اروپا به دنبال ورود به صنعت ارزهای دیجیتال هستند.

لوکاس انسرسدورفر-کنراد، معاون مدیرعامل بیت‌پاندا به کوین‌تلگراف گفت:

«بانک‌های اروپایی به دلیل اینکه MiCA، چارچوب نظارتی آینده اروپا، ناگهان شفافیت کامل را برای بانک‌ها به ارمغان می‌آورد، به عنوان یک طبقه دارایی و فناوری توکن‌سازی به سمت ارزهای دیجیتال حرکت می‌کنند.»

شورای اروپا در ماه مه ۲۰۲۳ اولین چارچوب حقوقی جامع برای صنعت ارزهای دیجیتال را تصویب کرد. هدف از چارچوب MiCA محافظت از سرمایه‌گذاران از طریق استانداردهای شفافیت سخت‌گیرانه‌تر و قوانین مبارزه با پولشویی (AML) است. بدلیل اینکه برای اولین بار، قوانین حوزه ارزهای دیجیتال شفاف‌تر شده است، بانک‌های اروپایی با اعتماد به نفس بیشتری به دنبال توسعه خدمات رمزنگاری هستند، اما با کمبود دانش فنی و زیرساخت مواجه‌اند. به همین دلیل است که آن‌ها به سراغ ارائه‌دهندگان خدمات ارز دیجیتال مانند بیت‌پاندا می‌روند.

به گفته‌ی انزرسدورفر-کنراد: «ناگهان بانک‌ها متوجه شدند که به دلیل نداشتن زمان و سرمایه‌گذاری برای توسعه داخلی، از تخصص فنی و دانش لازم برخوردار نیستند، اما با این حال می‌خواهند محصولی برای ورود به بازار داشته باشند.»

رایفایزن، بزرگترین گروه بانکداری اجتماعی در اتریش، با بیت‌پاندا همکاری کرده است تا خدمات دارایی دیجیتال را به مشتریان بانکداری خرده‌فروشی ارائه دهد، در حالی که سایر بانک‌های بزرگ به دنبال توسعه خدمات رمزنگاری شرکتی هستند. انزرسدورفر-کنراد گفت، فراتر از لایحه MiCA، تأیید اولین صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) مبتنی بر بیت‌کوین (BTC) در ایالات متحده نیز به عنوان یک عامل محرک قوی برای علاقه‌ی نهادی عمل کرده است که این موضوع در سراسر بزرگترین بانک‌های اروپایی منعکس می‌شود.

همچنین بخوانید: رشد رمز ارزها؛ تحولی برای آینده سازمان های نامتمرکز خودگردان

«در سراسر اروپا، بانک‌ها با اندازه‌های مختلف، از رده‌ی یک تا رده‌ی سه، به طور واضح به دنبال ارائه‌دهندگان خدمات رمزنگاری و موارد استفاده برای شروع کار هستند.»

هفته گذشته، بزرگترین بانک فدرال آلمان، Landesbank Baden-Württemberg (LBBW)، اعلام کرد که از نیمه دوم سال جاری خدمات نگهداری ارز دیجیتال را به مشتریان نهادی ارائه خواهد داد. این بانک برای ارائه خدمات نگهداری از زیرساخت بیت‌پاندا استفاده می‌کند. به گفته‌ی معاون مدیرعامل بیت‌پاندا، برخی از بزرگترین شرکت‌های آلمانی که مشتریان LBBW هستند، پیش از اینکه بانک شروع به بررسی راه‌حل‌های نگهداری کند، دارایی‌های رمزنگاری را در اختیار داشتند.

«در بحث با مدیران روابط مشتری، LBBW متوجه شد که برخی از مشتریان شرکتی آن‌ها در حال حاضر بخشی از دارایی‌های خود را به صورت ارز دیجیتال و بیت‌کوین در ترازنامه خود نگه می‌دارند.»

انزرسدورفر-کنراد توضیح داد که به دلیل افزایش علاقه‌ی شرکتی، بانک‌هایی مانند LBBW به سمت ارائه راه‌حل‌های نگهداری ارز دیجیتال حرکت می‌کنند، زیرا مردم قبلاً به مؤسسات مالی برای نگهداری پول فیات و فلزات گرانبهای خود اعتماد داشته‌اند.

منبع: CoinTelegraph

همچنین بخوانید: مجوز FCA به ETN های رمزنگاری، بیت‌کوین را به ۷۱ هزار دلار رساند

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.