counter statistics
ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 2,452,438,127,366
حجم معاملات 120,155,039,904
دامیننس
BTC: 55%
ETH: 16%
بیت کوین $67,852.59
ارز دیجیتال رمزارز قوانین وب ۳
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 24 زمان مطالعه: 3 دقیقه

رشد رمز ارزها؛ تحولی برای آینده سازمان های نامتمرکز خودگردان

رشد رمز ارزها؛ تحولی برای آینده سازمان های نامتمرکز خودگردان

سازمان های نامتمرکز خودگردان (DAO) به راهی محبوب برای نهادهای مبتنی بر بلاکچین برای خلاص شدن از رهبری متمرکز با تبدیل شدن به جوامع متعلق به اعضا که از طریق یک سیستم رایانه‌ای غیرمتمرکز با استفاده از قراردادهای هوشمند مدیریت می‌شوند، تبدیل شدند.

کانال تلگرام مارکت فلو

این سیستم به پروژه‌ها راهی برای جذب سرمایه غیرمتمرکز داد و به مشارکت‌کنندگان در تأمین مالی حق رأی و تصمیم‌گیری‌های حیاتی اعطا کرد. با افزایش ۱۲ برابری بازار ارزهای دیجیتال بین اوایل سال ۲۰۲۰ تا اواخر سال ۲۰۲۱، علاقه سرمایه‌گذاران به فضای بلاک‌چین افزایش یافت و بسیاری از شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر ترجیح دادند به جای سهام در یک استارت‌آپ وب ۳، روی توکن‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

انجمن جهانی اقتصاد حتی در مورد سازمان های نامتمرکز خودگردان به عنوان «ساختارهای تجاری آینده» نوشت و آنها را «ماهیت طبیعی وب ۳» نامید. اکنون، با افزایش فعالیت خرده‌فروشی و نهادی در صنعت رمزنگاری، و این صنعت می‌تواند بار دیگر در مورد نوآوری‌ها – به ویژه در DeFi و دارایی‌های واقعی توکنی‌شده – اغراق کند، تنها منطقی است که تعجب کنیم نقش سازمان های نامتمرکز خودگردان در آینده چه خواهد بود.

نگاهی به توپ بلورین سازمان‌های نامتمرکز خودگردان

سازمان‌های نامتمرکز خودگردان به عنوان نهادهای تجاری کامل، با وضعیت حقوقی نامشخصی روبرو هستند، اما این موضوع مانع از گسترش آنها نشده است. دیگر سازمان‌های نامتمرکز خودگردان محدود به پروتکل‌های قرض‌گیری و استقراض، صرافی‌ها، تأمین مالی و بازی نیستند. آنها اکنون می‌توانند برای تسهیل جامعه‌سازی، شکوفایی همکاری‌ها و جرقه‌زدن نوآوری گسترش یابند.

به عنوان مثال، Friends With Benefits نوعی سازمان نامتمرکز خودگردان اجتماعی است که بر جامعه و روابط متمرکز است و خلاقیت را در عین حال به اعضای خود دسترسی کامل به رویدادها و گردهمایی‌های انحصاری – حضوری و آنلاین – می‌دهد. همچنین به عنوان یک شبکه حرفه‌ای برای توسعه‌دهندگان، هنرمندان و سازندگان محتوای خلاقانه برای همکاری و الهام‌گیری عمل می‌کند.

مسیر سازمان‌های نامتمرکز خودگردان همچنین برای پروژه‌های توکن‌های میم و NFT که از قبل دنبال‌کنندگان اختصاصی زیادی دارند، مطلوب می‌شود. نمونه اخیر در اینجا پروژه میم‌کوین الهام‌گرفته از ایلان ماسک، دوج ایلان مارس (Dogelon Mars) است که به تازگی پس از کمک مالی ناشناس ۳۵۰۰۰۰ دلاری به یک سازمان نامتمرکز خودگردان منتقل شده است. تیم پس از دریافت وجوه، به سراغ جامعه خود رفتند تا ببینند چه باید با کمک مالی انجام شود. جای تعجب نیست که جامعه به طور قاطعانه رای به سوزاندن معادل مبلغ کمک مالی در توکن اصلی $ELON Dogelon Mars برای افزایش کمیابی آن داد.

جوامع قوی و پرشور، پروژه‌های NFT، وب ۳ و بازی را به کاندیداهای عالی برای ساختارهای سازمان نامتمرکز خودگردان تبدیل می‌کنند. برخی از سازمان‌های نامتمرکز خودگردان در حالی که همچنان از فناوری بلاکچین استفاده می‌کنند، به روش‌های جدیدی کار می‌کنند که با دنیای خارج از وب ۳ تعامل دارند.

همچنین بخوانید: روز دوج با جهش قیمت پس از هاوینگ بیت کوین و توییت ایلان ماسک

به عنوان مثال، VitaDAO یک گروه متعلق به جامعه است که تحقیقات و پشتیبانی‌هایی را برای افزایش طول عمر برای بهبود کیفیت زندگی مردم تأمین می‌کند. اعضایی که توکن‌های VITA را در اختیار دارند، می‌توانند پروژه‌های تحقیقاتی خاصی را برای حمایت سازمان نامتمرکز خودگردان انتخاب کنند و در عین حال به تصمیمات حکومتی کمک کنند – با هدف نهایی پیشرفت در مبارزه با بیماری‌های مرتبط با سن.

با افزایش موارد استفاده از فناوری بلاکچین، انتظار می‌رود با تلاش سازمان‌ها برای دادن قدرت و صدا به جوامع خود، موارد استفاده بیشتری از سازمان نامتمرکز خودگردان را ببینید.

همانطور که در اکثر جنبه‌ها و بخش‌های اکوسیستم گسترده‌تر ارزهای دیجیتال و بلاکچین، سازمان‌های نامتمرکز خودگردان در کنار مزایا و منافعی انکارناپذیر، با چالش‌ها و پیچیدگی‌های منحصربه‌فردی نیز روبرو هستند. در نهایت، اثربخشی آن‌ها به نحوه هدایت و مدیریت روابط جامعه و ابهامات نظارتی و همچنین چگونگی اجرای چشم‌اندازشان بستگی دارد.

منبع: Crypto.news

همچنین بخوانید: تحلیلگر: کاردانو با اصلاح MVRV به سمت افزایش ۷۵ درصدی!

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.