ارز دیجیتال 602 فارکس 174
ارزش بازار 2,532,988,109,693
حجم معاملات 90,923,238,871
دامیننس
BTC: 54%
ETH: 15%
بیت کوین $67,125.98
بیت کوین ارز دیجیتال
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 11 زمان مطالعه: 6 دقیقه

پنج نکته ای که هاوینگ بیت کوین به ما آموخت

پنج نکته ای که هاوینگ بیت کوین به ما آموخت

رویداد نصف شدن بیت کوین به یک رویداد «فروش خبر» برای بیت کوین تبدیل شد و با توجه به عدم اطمینان مداوم در مورد نرخ بهره، ممکن است مدتی طول بکشد تا شاهد یک روند صعودی جدید باشیم.

دو هفته از نصف شدن بیت کوین (BTC) می گذرد و حداقل در کوتاه مدت، این رویداد نادر آن انفجار قیمتی را که معامله‌گران امیدوار بودند به ارمغان نیاورده است. می‌توان گفت که بسیاری از این عوامل خارج از کنترل بیت کوین بوده است. افزایش تنش‌ها در خاورمیانه منجر به کاهش‌های شدید و ناگهانی در بازارهای ارزهای دیجیتال شده است.

اگرچه قیمت‌ها به سرعت بهبود یافتند، ناآرامی‌های بیشتر یا تشدید این درگیری پیچیده می‌تواند باعث ایجاد مشکلات بیشتری شود. در حالی که ۶۰ هزار دلار به یک آستانه روانی قابل توجه برای بیت کوین تبدیل شده است، عزم این ارز در یک می به شدت مورد آزمایش قرار گرفت، زمانی که قیمت ها به پایین ترین سطح ۵۶،۵۵۵ دلار سقوط کرد.

در اینجا پنج نکته‌ای که از زمان نصف شدن بیت کوین یاد گرفته‌ایم آورده شده که می‌تواند به ما در پیش‌بینی اتفاقات بعدی کمک کند:

۱. آوریل بدترین ماه بیت کوین در تقریباً دو سال گذشته بود

شاخص ترس و طمع کریپتو برای چند هفته اعداد طمع یا طمع شدید را نشان می‌داد، اما معامله‌گران در اوایل ماه مه با یک واقعیت هوشیار روبرو شدند. چرا؟ زیرا بیت کوین در ماه آوریل به شدت سقوط کرد. پس از شروع با رکورد ۷۱،۳۲۹.۳۰ دلار، قیمت‌ها ۱۴.۹۵ درصد کاهش یافت و با قیمت پایانی ماه ۵۹،۲۲۸.۷۰ دلار بسته شد.

اگرچه ارزش‌ها اکنون توانسته‌اند بهبود یابند، اما همچنان در مورد آینده نگرانی وجود دارد. این اولین بار است که بیت کوین قبل از نصف شدن به بالاترین حد خود در تاریخ می‌رسد. برخی از تحلیلگران معتقدند که این بهترین چیزی است که ما در چرخه صعودی فعلی به دست خواهیم آورد، در حالی که برخی دیگر بر این باورند که ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا روند صعودی دوباره آغاز شود.

«منحنی چپ» مقاله‌ای است درباره اینکه چرا شما به اندازه کافی نسبت به #کریپتو خوش‌بین نیستید. وقت آن است که چشمان خود را ببندید و BTFD کنید!
— آرتور هیز (@CryptoHayes) ۲۳ آوریل ۲۰۲۴

۲. پیش‌بینی‌ها در مورد چشم‌انداز بیت کوین متفاوت است

آرتور هیز، بنیانگذار سابق بیت مکس (BitMEX)، ادعا می‌کند که او از ابتدا این موضوع را پیش‌بینی می‌کرد و ترکیبی از رویدادها بیت کوین را به سمت پایین می‌کشاند:

«فصل مالیات ایالات متحده، سردرگمی در مورد اقدامات فدرال رزرو، رویداد فروش خبر نصف شدن بیت کوین و کند شدن رشد دارایی‌های تحت مدیریت صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت کوین در دو هفته گذشته برای ایجاد یک پاکسازی ضروری در بازار با هم ترکیب شدند.»
آرتور هیز

با این وجود، او معتقد است که بیت کوین اکنون به کف محلی رسیده است و «تا ماه آگوست شاهد نوسانات قیمت بین ۶۰ هزار دلار و ۷۰ هزار دلار خواهیم بود.»

در حالی که استاندارد چارترد دوبرابر پیش بینی خود را مبنی بر رسیدن بیت کوین به ۱۵۰ هزار دلار تا پایان سال افزایش داده است، این بانک هشدار داده است که افت بیشتر به ۵۰ هزار دلار نیز ممکن است.

مایک مک گلون، استراتژیست ارشد کالای بلومبرگ اینتلیجنس نیز لحن محتاطانه‌ای را در پیش گرفته است. او در یادداشتی که با کریپتو نیوز به اشتراک گذاشته است، گفت: «به نظر می رسد تورم چسبنده با زیاده‌روی‌های سفته‌بازی در قیمت بیت کوین و سهام مرتبط است» و ممکن است هنوز مدتی طول بکشد تا فدرال رزرو شروع به کاهش نرخ بهره کند. او نوشت:

«اگر S&P 500 شروع به عقب‌نشینی از روند صعودی تقریباً مستقیم از پایین ماه اکتبر کند، ممکن است ارزهای دیجیتال بسیار پرنوسان آسیب ببینند. به نظر ما، بعید است فدرال رزرو تا زمانی که بتا به آن نگوید با کاهش تورم، اقدام به تسهیل کند، که این امر برای همه دارایی‌های پرخطر با چالش و برای طلا با فرصت‌های بالقوه همراه است.»
مایک مک گلون

۳. دوران سختی برای صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF)

پس از سرخوشی اولیه پس از تأیید آنها توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در ژانویه، به نظر می رسد که اشتیاق به صندوق‌های قابل معامله در بورس مبتنی بر قیمت لحظه‌ای بیت کوین شروع به کاهش کرده است.

همچنین بخوانید: زمزمه های ETF بیت کوین در چین؟

داده‌های سوسو ولیو (SoSo Value) نشان می‌دهد که در یک مه خروج‌های رکورددار ۵۶۳ میلیون دلاری از ETF های بیت کوین وجود داشته است و با متوقف شدن روند نزولی شش روزه در ۳ مه، مجموعاً ۳۷۸ میلیون دلار ورودی وجود داشته است. جیمز سیفارت، تحلیلگر بلومبرگ اینتلیجنس در آن زمان گفت که «ورودی و خروجی بخشی از روند عادی در طول عمر یک ETF است.»

با این وجود، علیرغم پیش‌بینی‌های بلندپروازانه مبنی بر اینکه ورود ETF های بیت کوین و اتریوم به هنگ کنگ حجم معاملاتی را بسیار فراتر از اولین عرضه در وال استریت به ارمغان می‌آورد، این راه‌اندازی ناامیدکننده بود. تنها ۸.۵ میلیون دلار حجم معاملات در اولین روز در ETF های اسپات بیت کوین ثبت شد که ۹۸.۶ درصد کمتر از ۶۲۸ میلیون دلاری است که در زمان ورود آنها به ایالات متحده مشاهده شد. اما سامسون مو، مدیرعامل JAN۳، معتقد است که ETF ها در آسیا فقط به زمان نیاز دارند تا جایگاه خود را پیدا کنند:

ETF های بیت کوین در هنگ کنگ قرار است بزرگ شوند. شاید نه در روز اول یا دوم، اما پیامدهای بلندمدت آنها عظیم است. در حال حاضر واقعاً چیز دیگری برای سرمایه‌گذاران چینی وجود ندارد که پول خود را در آن قرار دهند.
— سامسون مو (@Excellion) ۲۹ آوریل ۲۰۲۴

۴. انتظار طاقت‌فرسا برای ماینرها

کریپتو کوانت (CryptoQuant) اخیراً به کریپتو نیوز گفت که مگر اینکه قیمت‌ها در هفته‌های آینده بهبود یابند، ماینرهای بیت کوین می‌توانند با چالش‌های قابل توجهی روبرو شوند، زیرا هزینه‌های بالای برق و کاهش دائمی پاداش بلاک باعث فشار بر این صنعت می‌شود. خولیو مورنو، رئیس تحقیقات گفت:

«بازار بیشتر احتمال دارد شاهد تسلیم ماینرها باشد، مگر اینکه قیمت ها در طول تابستان به طور قابل توجهی بهبود نیابند. به خصوص با کاهش قیمت هش (میانگین درآمد ماینر به ازای هر هش) به پایین ترین سطح خود.»
خولیو مورنو

اما یک مشکل وجود دارد: حجم معاملات در کل بازار تمایل به کاهش در ماه‌های تابستان دارد، به طوری که بیت کوین به طور معمول بین ژوئن و سپتامبر عملکردی پایین‌تر از حد متوسط دارد.
— مایکل سیلور⚡️ (@saylor) ۴ مه ۲۰۲۴

۵. این دو مورد را زیر نظر داشته باشید

با وجود این، برخی از مدیران اجرایی همچنان به دنبال تصاحب هر چه بیشتر بیت کوین هستند.

مایکرو استراتژی (MicroStrategy) اکنون مالک ۲۱۴،۴۰۰ بیت کوین است و به طور متوسط ​​۳۵،۱۸۰ دلار برای هر بیت کوین پرداخت می کند. با توجه به اینکه بیت کوین در زمان نگارش این مقاله با قیمت ۶۳،۶۰۰ دلار معامله می شود، به این معنی است که شرط بزرگ مایکل سیلور به معنای سود روی کاغذ ۸.۱ میلیارد دلاری برای این شرکت است.

در همین حال، بلاک (Block) به رهبری جک دورسی، مدیرعامل سابق توییتر، اکنون بخشی از سود ناخالص خود را برای خرید بیت کوین اضافی اختصاص داده است.

هیچ کس نمی تواند پیش بینی کند که بیت کوین در مرحله بعد به کجا می رود، اما به نظر می رسد دلایل خوش بینی وجود دارد.

منبع: Crypto.news

همچنین بخوانید: بیت‌کوین به ۶۴ هزار دلار رسید، تحلیلگر: فرصت خرید!

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.