ارز دیجیتال 603 فارکس 174
ارزش بازار 2,518,827,128,665
حجم معاملات 116,307,965,292
دامیننس
BTC: 54%
ETH: 15%
بیت کوین $66,914.07
هوش مصنوعی
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 15 زمان مطالعه: 3 دقیقه

سرمایه گذاری جدید ۲ میلیارد دلاری گوگل در هوش مصنوعی آنتروپیک

سرمایه گذاری جدید ۲ میلیارد دلاری گوگل در هوش مصنوعی آنتروپیک

به گزارش وال استریت ژورنال، گوگل مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار را به عنوان شروع اولیه در زمینه هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کرده است و ۱.۵ میلیارد دلار باقی‌مانده را به مرور زمان پرداخت خواهد کرد.

بر اساس گزارش جدید، گوگل با سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری دیگر در استارتاپ هوش مصنوعی آنتروپیک، هزینه‌های خود برای ورود به حوزه هوش مصنوعی (AI) را دو برابر کرده است.

این معامله بزرگ، پس از سرمایه‌گذاری ۵۵۰ میلیون دلاری گوگل در شرکت آنتروپیک که در سال ۲۰۲۳ انجام شده بود، اضافه شده است.

همچنین در گزارشی به نقل از WSJ مشخص شده که به تازگی سرویس ابری گوگل معامله‌ای چندساله با آنتروپیک به ارزش بیش از ۳ میلیارد دلار هم انجام داده است.

این خبر به دنبال سرمایه گذاری عظیم ۴ میلیارد دلاری آمازون در آنتروپیک در ماه سپتامبر است.

گوگل با سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلاری در استارت‌آپ آنتروپیک با هوش مصنوعی موافقت کرد - WSJ

معامله گوگل و آنتروپیک نمایانگر ادامه پیشروی مداوم شرکت‌های فناوری در زمینه هوش مصنوعی است.
سرمایه‌گذاری گوگل پس از سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد دلاری آمازون در آنتروپیک انجام شده است.
گوگل قبلاً ۵۵۰ میلیون دلار در آنتروپیک سرمایه گذاری کرده بود.
Kaushik (@BigBullCap) ۲۷ اکتبر ۲۰۲۳

آنتروپیک از بخش قابل توجهی از این سرمایه‌گذاری‌ها برای آموزش سیستم‌های هوش مصنوعی خود، از جمله دستیار هوش مصنوعی به نام Claude، استفاده می‌کند، با امید به اینکه این شرکت بتواند پیشرفت بزرگ بعدی در صنعت هوش مصنوعی را به دست آورد.

از طرف دیگر، OpenAI که از سال ۲۰۱۹ تا کنون بیش از ۱۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری از طرف مایکروسافت دریافت کرده است، به ساختن نسخه‌های پیشرفته‌تری از چت‌بات هوش مصنوعی خود به نام ChatGPT ادامه می‌دهد. این چت‌بات محبوب در دو ماه اول از زمان عرضه در نوامبر ۲۰۲۲، بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر جذب کرد، که توجه بسیاری از شرکت‌های سرمایه‌گذاری ونچر کپیتال جهانی را به خود جلب کرد که در این فضا سرمایه‌گذاری کنند.

همچنین بخوانید: معرفی افزونه ChatGPT توسط CoinMarketCap

موسسان آنتروپیک، داریو و دانیلا آمودی، قبلاً در OpenAI کار می‌کردند، اما در سال ۲۰۲۱ به دلیل اختلافات با مدیر عامل OpenAI، سم آلتمن درباره پیامدهای ایمنی مرتبط با ساخت سیستم‌های هوش مصنوعی از این شرکت جدا شدند.

قبل از گوگل و آمازون، آنتروپیک عمدتاً توسط سام بنکمن فرید، مدیر عامل سابق FTX، که به دلیل ورشکستگی دستگیر شد، حدود ۵۳۰ میلیون دلار در آنتروپیک در آوریل ۲۰۲۲ سرمایه گذاری کرده بود.

افزایش ارزش آنتروپیک به عنوان نشانه‌ای مثبت برای طلبکاران FTX در نظر گرفته شده است، به این امید که آنها به طور کامل از پرونده ورشکستگی FTX جبران شوند.

همانطور که SBF شهادت می دهد، گوگل اعلام کرده است که ۲ میلیارد دلار دیگر در شرکت هوش مصنوعی آنتروپیک سرمایه گذاری می کند.

FTX پیش‌تر قبل از گوگل و آمازون، ۵۰۰ میلیون دلار در آنتروپیک سرمایه‌گذاری کرده بود. این شرکت تنها در سال گذشته ۷ میلیارد دلار جذب سرمایه کرده است.

"شکاف مشتریان FTX به اصلاح نزدیک‌تر می‌شود"
Zack Guzmán (@zGuz) ۲۷ اکتبر ۲۰۲۳
 

همچنین بخوانید: هیجان‌زدگی سم آلتمن مدیر عامل OpenAI در خصوص بیت کوین علیرغم تلاش دولت ایالات متحده آمریکا برای کنترل این ارز دیجیتال

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.