ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 1,936,340,903,341
حجم معاملات 83,765,914,673
دامیننس
BTC: 56%
ETH: 14%
بیت کوین $54,159.92
بیت کوین تحلیل بازار
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 10 زمان مطالعه: 3 دقیقه

تحلیل جدید IntoTheBlock از وضعیت بیت کوین

تحلیل جدید IntoTheBlock از وضعیت بیت کوین

اینتو د بلاک (IntoTheBlock)، پلتفرم هوش بازار، در مورد وضعیت نزولی بیت کوین صحبت کرده است که باعث سردرگمی بسیاری شده است.

کانال تلگرام مارکت فلو

پذیرش بیت کوین اخیرا به پایین ترین سطح چند ساله رسیده است

بیت کوین در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ با تقاضای صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) و نهادهای سازمانی، رونق خوبی را تجربه کرد. در طول این روند، این دارایی از بالاترین رکورد قبلی (ATH) که در دوره رونق قبلی ثبت شده بود، فراتر رفت و الگویی را در سایر چرخه ها شکست که در آن ATH تنها پس از هاوینگ (نصف شدن عرضه بیت کوین) به دست می آمد.

با تقاضای زیاد، به نظر می رسید که همه چیز برای این دارایی تازه شروع شده است، اما در ماه های پس از ATH، ارز دیجیتال تنها به صورت جانبی تثبیت شده است. اینتو د بلاک در پست جدیدی در مورد وضعیت فعلی بیت کوین صحبت می کند که مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. این شرکت تحلیلی به فعالیت انتقال در شبکه بیت کوین اشاره کرده است که اخیراً با ثبت رکورد جدیدی در معیار تعداد تراکنش ها، افزایش یافته است.

آخرین جهش در تعداد تراکنش ها در بلاکچین بیت کوین ناشی از ظهور پروتکل جدید Runes است که به کاربران امکان می دهد توکن های مثلی را به طور کارآمد در شبکه ضرب کنند. شرکت تحلیل می گوید: «نهنگ های نهادی حضور دارند و فعالیت در شبکه بیت کوین بالاست.» «پس سردرگمی کجاست؟» پاسخ این سوال در روند شاخص آدرس های جدید نهفته است.

همانطور که از نام آن پیداست، این معیار تعداد کل آدرس های جدیدی را که روزانه در شبکه ظاهر می شوند، ردیابی می کند. این شاخص به ما در مورد میزان پذیرشی که ارز دیجیتال مشاهده می کند، می گوید. در زیر نموداری وجود دارد که نشان می دهد ارزش این معیار بیت کوین در طول دهه گذشته چگونه تغییر کرده است.

این نمودار نشان می دهد که تعداد آدرس های جدید بیت کوین در حالی که قیمت به بالاترین حد خود رسیده است، کاهش یافته است. همانطور که اینتو د بلاک اشاره می کند:

نمودار تحلیلی بیت کوین

همچنین بخوانید: بیت کوین در صرافی ها کم شد؛ رسیدن ذخایر به پایین ترین سطح سه سال اخیر

داده ها نشان می دهد که این افزایش در استفاده و فعالیت نهنگ ها، شامل ورود قابل توجه شرکت کنندگان جدید نیست. در واقع، تعداد کاربران جدید بیت کوین به پایین ترین سطح چند ساله کاهش یافته است، حتی از سطوح مشاهده شده در بازار نزولی ۲۰۱۸ نیز پایین تر آمده است. به طور تاریخی، بازارهای صعودی با پذیرش شدید دارایی همراه بوده است زیرا سرمایه گذاران جدید با تمام تبلیغات جذب می شوند. در مقابل، این هجوم دارندگان به سوخت گیری این رالی کمک کرده است.

به نظر می رسد که با وجود رسیدن این دارایی به ATH جدید، شبکه نتوانسته است کاربران جدیدی را جذب کند. این چیزی است که بسیاری را سردرگم کرده است. این کندی حداقل تا حدی می تواند دلیلی باشد که بیت کوین نتوانسته است به روند صعودی خود ادامه دهد. حالا باید دید که آیا این وضعیت به زودی برای این ارز دیجیتال تغییر خواهد کرد یا خیر.

قیمت بیت کوین

در زمان نگارش این مقاله، بیت کوین با قیمت حدود ۶۵۰۰۰ دلار معامله می شود که نسبت به هفته گذشته ۷ درصد کاهش یافته است.

نمودار قیمت بیت کوین

همچنین بخوانید: هشدار تحلیلگران؛ پایان صعود بیت کوین نزدیک است؟

منبع: نیوز بی‌تی‌سی
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.