ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 1,938,287,457,255
حجم معاملات 82,702,247,161
دامیننس
BTC: 56%
ETH: 14%
بیت کوین $54,100.22
بیت کوین تحلیل بازار
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 9 زمان مطالعه: 4 دقیقه

هشدار تحلیلگران؛ پایان صعود بیت کوین نزدیک است؟

هشدار تحلیلگران؛ پایان صعود بیت کوین نزدیک است؟

به نظر می رسد بازار صعودی بیت کوین به اوج خود رسیده باشد زیرا نگرانی های متعدد حجم معاملات را از بازار کریپتو خارج می کند. تحلیلگران برتر هشدار اصلاح احتمالی به ۵۵ هزار دلار را صادر می کنند.

کانال تلگرام مارکت فلو

قیمت بیت کوین پس از نصف شدن بیت کوین در اواسط آوریل هنوز به روند صعودی دست پیدا نکرده است، با این حال احساسات بازار همچنان بر رویدادهای کلان اقتصادی و ژئوپلیتیکی متمرکز است. راه اندازی ETF های اسپات بیت کوین در ایالات متحده و سایر کشورها باعث ایجاد تغییر الگویی در اکوسیستم سرمایه گذاری بیت کوین شد. با این حال، با کنار رفتن سه کاهش نرخ بهره فدرال که اوایل امسال پیش بینی می شد، کارشناسان پیش بینی می کنند قیمت بیت کوین در پایان سال در حدود ۷۰ هزار دلار باقی خواهد ماند.

چرا قیمت بیت کوین با فشار فروش مواجه است

تأیید ETF اسپات بیت کوین و بعداً ETF اسپات اتریوم به اندازه کافی عوامل صعودی برای ایجاد یک رالی قیمت بیت کوین، حتی یک رالی گسترده بازار کریپتو بودند. با این حال، تأخیر در لیست شدن ETF های اتریوم نقطه ای بر احساسات صعودی تأثیر گذاشت، زیرا گری گنسلر رئیس SEC اکنون تا سپتامبر پیش بینی می شود.

ارزش بازار رمزارز در مارس به ۲.۷۷ تریلیون دلار رسید، از آن زمان تاکنون سرمایه گذاران با کاهش ارزش بازار به ۲.۳۳ تریلیون دلار، بیش از ۴۰۰ میلیارد دلار ضرر کرده اند. دلیل آن کاهش اعتماد به این است که بیت کوین به دلیل تأخیر در کاهش نرخ توسط فدرال رزرو ایالات متحده (فدرال رزرو) از ماه مه به اواخر امسال، به بالاترین سطح تاریخی جدید دیگری دست یابد.

طبق داده های CME FedWatch Tool، احتمال کاهش نرخ بهره ۲۵ واحدی در سپتامبر ۵۹.۵ درصد است. غول های وال استریت مانند JPMorgan، Goldman Sachs و Morgan Stanley، کاهش نرخ بهره را از سپتامبر پیش بینی می کنند. بازار پیش بینی پلی مارکت (Polymarket) احتمال ۳۳ درصدی برای دو کاهش نرخ در سال جاری را نشان می دهد، به دنبال آن ۳۲ درصد احتمال کاهش نرخ تنها وجود دارد که توسط مقامات فدرال رزرو تایید شده است.

با این حال، عواملی مانند خنک شدن تورم ایالات متحده، انتخابات و کاهش نرخ توسط بانک های مرکزی همتای مانند بانک مرکزی اروپا، فدرال رزرو را به زودی به اعلام تغییر سیاست پولی سوق خواهد داد. بازار صعودی بیت کوین به دلیل نگرانی های کلان و ژئوپلیتیکی که عمدتا توسط سرمایه گذاران نهادی دنبال می شود، خنک شده است.

ورودی به صندوق های قابل معامله در بورس بیت کوین به مدت چهار روز متوالی منفی بوده و باعث ایجاد احساس منفی در بازار ارزهای دیجیتال شده است. دیروز حتی یک ETF بیت کوین ورودی ثبت نکرد و حتی فیدلیتی از نظر خروجی ها از GBTC پیشی گرفت.

همچنین بخوانید: بیت کوین زیر ۶۶ هزار دلار؛ دوج کوین و سولانا پیشتاز سقوط

قیمت بیت کوین همچنان در محدوده باقی می ماند

قیمت بیت کوین در حال حاضر با ۰.۶۲ درصد کاهش در ۲۴ ساعت گذشته و بیش از ۷ درصد در یک هفته در ۶۴۹۳۰ دلار معامله می شود. پایین ترین و بالاترین قیمت ۲۴ ساعته ۶۴۰۶۶ دلار و ۶۵۶۹۵ دلار است. با این حال، حجم معاملات کاهش یافته است زیرا معامله گران در ۲۴ ساعت گذشته به آلت کوین ها روی آورده اند.

تحلیلگر محبوب مایکل ون دی پوپ در پست اخیر خود در پلتفرم X محدوده پشتیبانی بین ۶۳ تا ۶۴.۵ هزار دلار را برای قیمت بیت کوین کلیدی پیش بینی کرد. بیت کوین همچنان بین ۵۷ هزار تا ۷۳ هزار دلار گیر کرده است و او انتظار دارد که روند تثبیت این هفته ادامه داشته باشد.

نمودار تحلیل بیت کوین

طبق گزارش کوین گپ، معامله گران بازار مشتقات عمدتا نسبت به بیت کوین نظر کاهشی دارند. همانطور که به طور مفصل توضیح داده شده است، گزینه های BTC در قیمت ۵۵,۰۰۰ دلار دارای حداکثر ضرر هستند. نوسانات ضمنی (IV) در تمام سررسیدها پایین مانده است، اما با بسته شدن دائمی تحقیقات اتریوم توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)، نشانه هایی از معکوس شدن با اطمینان بیشتری ظاهر شده است.

کل بهره سررسید آتی بیت کوین مجددا از ۳۶ میلیارد دلار کاهش یافته است و به احتمال زیاد دوباره به سطح ۶۰,۰۰۰ دلار چشم دوخته است. حجم معاملات آتی نیز یک هفته است که به طور مداوم در حال کاهش است. علی مارتینز، تحلیلگر فنی و درون زنجیره ای، فاش کرد که معیار نوار قیمتی انحراف شدید MVRV (+۰.۵σ) در ۶۷,۸۹۰ دلار، احتمال اصلاح به سمت نوار قیمت میانگین در ۵۴,۹۳۰ دلار را نشان می دهد.

همچنین بخوانید: رشد دوباره بیت‌کوین؟ ۳ دلیل صعود احتمالی به ۷۰ هزار دلار!

منبع: کوین گیپ
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.