ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 2,179,488,005,713
حجم معاملات 73,732,790,317
دامیننس
BTC: 57%
ETH: 13%
بیت کوین $62,017.58
بیت کوین تحلیل بازار
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 2 زمان مطالعه: 4 دقیقه

فعالیت خرده فروشی بیت کوین علی رغم رشد اخیر همچنان کم است

فعالیت خرده فروشی بیت کوین علی رغم رشد اخیر همچنان کم است

افزایش قابل توجه علاقه خرده فروشی معمولاً به عنوان نشانه ای از اوج بازار تلقی می شود، بنابراین عدم حضور نسبی در حال حاضر می تواند به احتمال افزایش بیشتر قیمت اشاره کند.

کانال تلگرام مارکت فلو

در بازارهای گاوی قبلی ارزهای دیجیتال در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۲۱، اپلیکیشن کوین بیس رتبه اول دانلود را داشت، اما در حال حاضر در رتبه ۴۳۸ قرار دارد. مقدار بیت کوین هایی که در اختیار دارندگان کوتاه مدت است، حدود ۲.۵ میلیون توکن است؛ سطحی که معمولاً با بازارهای خرسی همراه است.

استفاده از گس برای NFTها در شبکه اتریوم به ۲ درصد کاهش یافته است که نسبت به اوج آن در حدود ۴۰ درصد در سال ۲۰۲۱ کاهش قابل توجهی دارد. یکی از بزرگ ترین سوالات در صنعت کریپتو این است که آیا خرده فروشان در رشد فعلی شرکت می کنند یا خیر. ورود خرده فروشان اغلب نشانه ای از سرخوشی یا طمع است و در برخی موارد به عنوان نشانه ای از اوج بازار محسوب می شود.

با افزایش اخیر قیمت بیت کوین به نزدیکی ۱۵ درصد از اوج تاریخی خود، این مقاله به بررسی این موضوع می پردازد که فعالیت خرده فروشی چه چیزی را نشان می دهد.

رتبه بندی کوین بیس

یکی از شاخص های مهم مشارکت خرده فروشی بررسی رتبه اپلیکیشن صرافی کوین بیس در دانلودهای فروشگاه های اپ است. در بازارهای گاوی ۲۰۱۷ و ۲۰۲۱، کوین بیس به عنوان پر دانلودترین اپلیکیشن در نزدیکی اوج بازار ظاهر شد. در اوج بازار بیت کوین در ماه مارس امسال، کوین بیس در میان پنج اپلیکیشن برتر قرار داشت. در حال حاضر، این اپلیکیشن در رتبه ۴۳۸ قرار دارد که نشان دهنده عدم علاقه خرده فروشان است.

نشانه های کمبود زندگی خرده فروشی در زنجیره

سرمایه گذارانی که طی ۱۵۵ روز گذشته بیت کوین خریداری کرده اند، به عنوان دارندگان کوتاه مدت (STH) شناخته می شوند. این گروه معمولاً شامل افرادی است که به دنبال بازار هستند و با شروع افزایش قیمت خرید می کنند. تاریخ نشان می دهد که اوج بازارها معمولاً با افزایش عرضه STH همزمان است. با این حال، در رشد فعلی، عرضه STH کاهش یافته است که نشان دهنده عدم اوج فعلی است.

همچنین بخوانید: بیت کوین به قیمت ۶۶ هزار دلار نزدیک می شود؛ دلایل افزایش قیمت

فعالیت خرده فروشی بر اساس حجم

با بررسی حجم های انتقال بر اساس اندازه، مقادیر زیر ۱۰۰ هزار دلار به طور معمول به عنوان حجم خرده فروشی در نظر گرفته می شوند و مقادیر بالاتر از آن به عنوان حجم نهادی محسوب می شوند. در سه بازار گاوی گذشته، اوج حجم خرده فروشی معمولاً با اوج بازارهای گاوی همزمان بوده است. در حال حاضر، کل حجم انتقال خرده فروشی تنها حدود نصف آن چیزی است که در اوج سال ۲۰۲۴ مشاهده شد.

داده های گلس نود نیز تایید می کنند که کارمزدهای بیت کوین در پایین ترین سطح دوره ای خود قرار دارند و روزانه تنها حدود ۵۰۰ هزار دلار تولید می کنند، در حالی که آدرس های فعال زیر میانگین متحرک ۳۶۵ روزه قرار دارند که نشان دهنده کمبود کاربران فعال روزانه است.

استفاده از گس NFT در اتریوم به وضعیت رکود رسیده است

معاملات سوداگرانه در زنجیره، چه از طریق نوشته ها در بیت کوین یا تعاملات با توکن های غیرقابل تعویض (NFT) در اتریوم، یکی از شاخص های مشارکت خرده فروشی است. در بازارهای گاوی، شاهد سطوح بالای کارمزدها به دلیل فعالیت سوداگرانه هستیم؛ اوج بازار ۲۰۲۱ نمونه ای از این وضعیت است. با این حال، در حال حاضر استفاده از گس NFT در اتریوم تنها حدود ۲ درصد است، در حالی که در سال ۲۰۲۱ این میزان به ۴۰ درصد رسیده بود.

افزایش فعالیت میم کوین ها

اما در حوزه میم کوین ها، شرایط متفاوتی به نظر می رسد و فعالیت ها به شدت افزایش یافته است. این توکن ها عمدتاً توسط خرده فروشی ها ایجاد می شوند. طبق گفته حساب کاربری @MustStopMurad که در Token 2049 ارائه ای در این باره داشت، میم های جدید به طور کلی ۲۰۴۰ درصد و میم های قدیمی نیز ۱۰۵ درصد افزایش سالانه داشته اند.

همچنین بخوانید: تحلیلگر: بیت‌کوین به ۷۰ هزار دلار می‌رسد؛ فومو عامل اصلی صعود

منبع: کوین دسک
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.