ارز دیجیتال 605 فارکس 174
ارزش بازار 2,203,441,151,840
حجم معاملات 199,561,795,078
دامیننس
BTC: 57%
ETH: 13%
بیت کوین $63,177.41
صرافی ارز دیجیتال
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 5 زمان مطالعه: 2 دقیقه

روسیه به دنبال راه اندازی صرافی ارز دیجیتال ملی

روسیه به دنبال راه اندازی صرافی ارز دیجیتال ملی

وزارت دارایی و بانک مرکزی روسیه در حال مذاکره برای ایجاد یک صرافی رمز ارز داخلی هستند، هرچند هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است.

کانال تلگرام مارکت فلو

در حالی که روسیه به دلیل نیاز به دور زدن تحریم های بین المللی، در حال بررسی توسعه پلتفرم های معاملاتی رمز ارز خود است، مقامات ارشد مالی این کشور با پیچیدگی های حل نشده دست و پنجه نرم می کنند. طبق گزارش خبرگزاری دولتی تاس، آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی، مذاکرات در حال انجام بین وزارت دارایی و بانک مرکزی روسیه را تأیید کرد. سیلوآنف خاطرنشان کرد که اگرچه بحث ها جامع است، اما هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است.

«ما به طور فعال در مورد این موضوع بحث می کنیم، اما هنوز راه حلی برای اجرای آن پیدا نکرده ایم.»

آنتون سیلوانوف

این اقدام برای ایجاد یک صرافی رمز ارز تنظیم شده پس از گامی قانونی توسط ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور، که در اوایل ماه آگوست قانونی را برای قانونی کردن استخراج رمز ارز در روسیه امضا کرد، صورت می گیرد. این قانون با هدف ایجاد چارچوب قانونی برای صدور و گردش ارزهای دیجیتال شده، که هنوز به عنوان پول قانونی در کشور ممنوع هستند، اتخاذ شده است.

همچنین بخوانید: انتقال ۴۵۵۵۱ بیت کوین توسط Mt. Gox؛ آیا فروش دوباره در راه است؟

روسیه یک قدم به قانونی شدن رمز ارز نزدیک تر شد

روسیه که طبق داده های مرکز جایگزین مالی کمبریج در پایان سال ۲۰۲۱ در رتبه سوم ظرفیت استخراج بیت کوین در جهان قرار داشت، از آن زمان به دومین استخراج کننده بزرگ بیت کوین پس از ایالات متحده تبدیل شده است. قانون جدید به نظر می رسد بخشی از یک استراتژی گسترده تر برای بهره برداری از این ظرفیت با تسهیل فعالیت های قانونی رمز ارز در داخل کشور باشد.

علاوه بر این تلاش ها، روسیه در حال بررسی راه های ادغام ارزهای رمزنگاری شده در سیستم مالی خود برای تسهیل تجارت بین المللی است. در اواسط ماه جولای، وزارت دارایی ظاهراً امکان اجازه معاملات رمز ارز در بورس های سهام سنتی را بررسی کرد، اما محدود به سرمایه گذاران حرفه ای. با این حال، مشخص نیست که آیا در این زمینه پیشرفتی حاصل شده است یا خیر.

همچنین بخوانید: گزارش جدید؛ توکن ها چگونه در صرافی ها لیست می شوند؟

منبع: کریپتو دات نیوز
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.