ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 1,943,697,604,080
حجم معاملات 82,163,536,903
دامیننس
BTC: 56%
ETH: 14%
بیت کوین $54,260.69
بیت کوین تحلیل تکنیکال
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 1 زمان مطالعه: 3 دقیقه

رشد S&P 500 از بیت کوین عقب افتاد؛ فرصتی برای صعود؟

رشد S&P 500 از بیت کوین عقب افتاد؛ فرصتی برای صعود؟

بیت کوین در هفته گذشته پس از افت شدید بازار در اوایل جولای که باعث شد پیشرو بازار ارزهای دیجیتال در تاریخ ۵ جولای ۱۰ درصد از ارزش خود را از دست بدهد، توانست افزایش قیمتی را ثبت کند.

کانال تلگرام مارکت فلو

در حال حاضر، تحلیلگران همچنان به ارائه مشاهدات و پیش بینی هایی ادامه می دهند که نشان می دهد بیت کوین ممکن است به زودی روند صعودی بازار را متوقف کند و شاید در نهایت وارد یک روند صعودی مورد انتظار شود.

عملکرد ضعیف «نادر» بیت کوین نشان دهنده احتمال جهش صعودی است

شرکت تحلیل بلاکچین سانتیمنت (Santiment) در یک پست در روز جمعه، برخی از نکات کلیدی جالب در مورد رفتار اخیر قیمت بیت کوین ارائه کرد. سانتیمنت بیان کرد که بیت کوین از نظر عملکرد قیمت، عمدتاً از S&P ۵۰۰ و سایر سهام عقب است، تحولی که آنها آن را به عنوان یک «مورد نادر» در طول سه سال گذشته توصیف کردند.

اگرچه بهبود ملایمی برای پایان هفته وجود داشت، افت اخیر بیت کوین در حالی رخ داد که S&P ۵۰۰ و سهام به شکوفایی خود ادامه دادند. این یک اتفاق نادر در ۳ سال گذشته بوده است، زیرا بیشتر روند صعودی ارزهای دیجیتال به موازات هم اتفاق افتاده است. عقب ماندن بیت کوین نشان دهنده دوره احتمالی جبران صعودی است.
— سانتیمنت (@santimentfeed) ۱۲ ژوئیه ۲۰۲۴

همانطور که قبلا ذکر شد، افت شدید قیمت فعلی بیت کوین را می توان به فروش گسترده بازار، عمدتاً توسط دولت آلمان نسبت داد که اکنون کل دارایی های بیت کوین خود را به ارزش ۲.۹ میلیارد دلار به طور کامل فروخته است.

علاوه بر این، صرافی ارز دیجیتال ورشکسته Mt. Gox که در سال ۲۰۱۴ سقوط کرد، سرانجام بازپرداخت بدهی ۹ میلیارد دلاری خود را به طلبکاران با بیت کوین و بیت کوین کش آغاز کرد، که انتظار می رود اکثر آنها فروخته شوند و بنابراین فشار فروش عظیمی را ایجاد کنند. در حالی که بیت کوین این هفته با افزایش ۲.۸۸ درصدی مقاومت نشان داد، ارز دیجیتال برتر همچنان در بازه زمانی بزرگتر از عملکرد قیمتی مثبت بازار سهام عقب است.

برای درک بهتر، سانتیمنت توضیح می دهد که بیت کوین در پنج هفته گذشته ۱۹.۴ درصد کاهش یافته است، در حالی که S&P ۵۰۰ در همین دوره ۵.۴ درصد افزایش داشته است. با این حال، از آنجایی که این رویداد در سه سال گذشته یک اتفاق نادر بوده است، زیرا هر دو دارایی معمولاً به طور همزمان حرکت می کردند، سانتیمنت پیشنهاد می کند که بیت کوین ممکن است یک «دوره جبران صعودی» را تجربه کند.

همچنین بخوانید: ورود سرمایه به ETF بیت کوین به بالاترین سطح ۵ هفته اخیر رسید!

بیت کوین برای به چالش کشیدن روند نزولی ۱.۵ ماهه

در اخبار دیگر، تحلیلگر کریپتو رکت کپیتال (Rekt Capital) اشاره کرده است که بیت کوین در حال حاضر در حال مبارزه برای پایان دادن به روند نزولی است که طی یک و نیم ماه گذشته ادامه داشته است. در این مدت، پیشرو ارزهای دیجیتال بیش از ۱۸ درصد از ارزش خود را از دست داده است.

به گفته رکت کپیتال، بیت کوین چندین بار برای پایان دادن به این روند نزولی تلاش کرده است، از جمله سه بار در سه روز گذشته. اگر بیت کوین در نهایت بتواند روند نزولی را معکوس کند، ممکن است پیشرو بازار برای بهبود کامل قیمت به سمت ۷۱۰۰۰ دلار حرکت کند.

در زمان نگارش، بیت کوین با ۱.۶۹ درصد افزایش در روز گذشته با قیمت ۵۸۱۷۰ دلار معامله می شود. با این حال، این قیمت ملایم در مقایسه با اتریوم که در ۲۴ ساعت گذشته با ۳۰.۸۱ درصد افزایش به قیمت ۵۶۱۵ دلار رسیده است، رنگ می بازد.

نمودار تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

همچنین بخوانید: بیت کوین های آلمان؛ آیا فروش به پایان رسیده است؟

منبع: نیوز بی‌تی‌سی
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.