ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 2,437,767,553,435
حجم معاملات 105,025,036,268
دامیننس
BTC: 53%
ETH: 16%
بیت کوین $63,522.55
ارز دیجیتال رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 8 زمان مطالعه: 3 دقیقه

سقوط قیمت‌ها در پی دستگیری بنیانگذاران کیف پول سامورایی!

سقوط قیمت‌ها در پی دستگیری بنیانگذاران کیف پول سامورایی!

بازار ارزهای دیجیتال پس از آنکه مدیرعامل و مدیر ارشد فناوری سامورایی والت با اقدامات قانونی از سوی وزارت دادگستری آمریکا (DOJ) مواجه شدند، شاهد تلاطم بیشتری بود.

بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و آلت کوین های اصلی با انتشار خبر دستگیری بنیانگذاران کیف پول سامورایی توسط وزارت دادگستری آمریکا (DOJ) در بحبوحه تنش های جاری در خاورمیانه و نوسانات پس از هاوینگ، برای مدت کوتاهی سقوط کردند. به گزارش کوین تلگراف در ۲۴ آوریل، کئون رودریگز، مدیرعامل و ویلیام هیل، مدیر ارشد فناوری کیف پول ارز دیجیتال سامورایی، هر کدام با یک اتهام توطئه برای پولشویی و یک اتهام توطئه برای اداره یک تجارت انتقال وجه بدون مجوز روبرو خواهند شد.

قیمت بیت کوین ظرف یک ساعت پس از اعلام وزارت دادگستری آمریکا، ۳.۶ درصد کاهش یافت. قیمت آن طبق داده های کوین مارکت کپ قبل از اینکه کمی به ۶۴,۵۴۶ دلار برسد، از سطوح حمایتی کلیدی به زیر ۶۳,۷۱۰ دلار سقوط کرد. در همین حال، اتریوم در همان بازه زمانی ۲.۵۱ درصد کاهش یافت، اما نتوانست به عقب برگردد و با کاهش بیشتر به ۳,۱۵۸ دلار رسید.

بزرگترین آلت کوین ها نیز ضربه خوردند. قیمت پپه (PEPE) برای مدت کوتاهی ۶.۴ درصد، شیبا اینو (SHIB) ۲.۷ درصد و دوج کوین (DOGE) پس از اعلامیه با کاهش ۳.۲ درصدی روبرو شدند. کاهش شدید قیمت در دو ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار، منجر به تسویه گسترده موقعیت های لانگ شد.

طبق داده های کوین‌گلس، بیت کوین در ۱۲ ساعت گذشته شاهد تسویه حساب ۳۳.۰۸ میلیون دلاری موقعیت های لانگ بود. اتریوم ۲۹.۸۸ میلیون دلار و تقریباً ۲۳ میلیون دلار در سایر بازارهای ارز دیجیتال تسویه حساب شدند. کاهش بازار ارزهای دیجیتال همچنین در بحبوحه تشدید بیشتر تنش های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه رخ می دهد.

جامعه ارزهای دیجیتال از قبل تا حد زیادی انتظار برخی نوسانات کوتاه مدت را پس از رویداد هاوینگ بیت کوین داشتند که تنها چند روز قبل در ۲۰ آوریل اتفاق افتاد.

معامله گر رمزنگاری ناشناس Rekt Capital در ۲۴ آوریل به ۴۵۶,۴۰۰ دنبال کننده خود در X گفت که پیش بینی می کند اوج بازار صعودی بعدی تا اواخر سال ۲۰۲۵، یعنی حدود ۵۴۶ روز پس از هاوینگ رخ ندهد. این نوسانات علی‌رغم احساسات کلی مثبت سرمایه‌گذاران در بازار ارزهای دیجیتال به وجود آمد.

همچنین بخوانید: نگرانی‌ها برای سولانا؛ قیمت به زیر ۱۷۰ دلار می‌رسد؟

طبق گفته شاخص ترس و طمع که احساسات بازار ارزهای دیجیتال را اندازه گیری می کند، امتیاز «طمع» این هفته به ۷۲ رسید که نسبت به هفته گذشته ۱۵ امتیاز افزایش یافته است. جامعه ارزهای دیجیتال از دستگیری های اخیر انتقاد کردند و از اینکه این اقدام تلاش دیگری از سوی دولت آمریکا برای سرکوب شدید ارزهای دیجیتال باشد، بیم دارند.

ریان آدامز، تحلیلگر ارزهای دیجیتال، در پستی در ۲۴ آوریل اعلام کرد: «این توسعه دهندگان به دلیل نوشتن کد ممکن است تا ۲۵ سال زندان روبرو شوند. آمریکا در حال ارسال پیام است. هیچ تراکنشی خصوصی نخواهد بود.»

در همین حال، فرد کروگر در همان روز در پستی در X ادعا کرد که این دستگیری «برای بیت کوین به طور کلی ظاهر خوبی ندارد.»

لوک میکیک، مفسر ارزهای دیجیتال، به ۲۶,۸۰۰ دنبال‌کننده خود در X گفت: «این حمله دولت آمریکا به کیف پول سامورایی بزرگ‌تر از آن چیزی است که اکثر مردم فکر می‌کنند.» 

منبع: CoinTelegraph

همچنین بخوانید: پیشنهاد OP_CAT گامی بزرگ به سوی بیت کوین هوشمند!

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.