ارز دیجیتال 606 فارکس 174
ارزش بازار 35,059,916,115,230
حجم معاملات 139,555,377,255
دامیننس
BTC: 57%
ETH: 14%
بیت کوین $57,885.57
ریپل تحلیل بازار
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 5 زمان مطالعه: 3 دقیقه

کاهش شدید تراکنش های ریپل در سه ماهه دوم ۲۰۲۴

کاهش شدید تراکنش های ریپل در سه ماهه دوم ۲۰۲۴

کاهش فعالیت و افزایش هزینه تراکنش در ریپل لجر نسبت به سه ماهه قبلی تغییر قابل توجهی را نشان می دهد.

کانال تلگرام مارکت فلو

بر اساس گزارش بازارهای XRP سه ماهه دوم ۲۰۲۴ ریپل، حجم تراکنش ها در ریپل لجر (XRPL) از سه ماهه اول تا دوم سال ۲۰۲۴ به شدت کاهش یافته است، در حالی که میانگین هزینه تراکنش افزایش یافته است.

همانطور که در گزارش ۲ آگوست منتشر شده توسط صادرکننده XRP آمده است، فعالیت تراکنش درون زنجیره ای XRPL در سه ماهه دوم ۲۰۲۴ به میزان ۶۵.۶ درصد کاهش یافت و تقریباً به ۸۶.۳۸ میلیون تراکنش رسید، در مقایسه با ۲۵۱.۳۹ میلیون تراکنش ثبت شده در سه ماهه اول ۲۰۲۳.

ریپل اظهار داشت: «فعالیت در اکثر پروتکل های اصلی در سه ماهه دوم کاهش یافت. XRPL نیز از این قاعده مستثنی نبود و فعالیت های درون زنجیره ای در سه ماهه دوم نسبت به سه ماهه اول به طور قابل توجهی پایین تر بود.»

کاهش فعالیت تراکنش ها در حالی صورت گرفت که هزینه هر تراکنش در طول این سه ماهه ۱۶۸ درصد افزایش یافت و به ۰.۰۰۳۹۴ XRP (XRP) به ازای هر تراکنش رسید. ریپل توضیح داد که این هزینه با افزایش بار شبکه افزایش می یابد تا از شبکه همتا به همتا در برابر اسپم محافظت شود.

جدول میانگین کارمزد هر تراکنش در ریپل

همچنین بخوانید: افزایش قیمت ریپل؛ رشد ۹ درصدی با احتمال حل اختلاف SEC

افزایش هزینه تراکنش و کاهش فعالیت تراکنش ها، وارونه سازی نتایج سه ماهه قبلی است، زمانی که تعداد تراکنش ها بیش از دو برابر (۱۰۸ درصد) از سه ماهه چهارم ۲۰۲۳ تا سه ماهه اول ۲۰۲۴ افزایش یافت و میانگین هزینه تراکنش تقریباً نصف (۴۵ درصد) شد.

با وجود کاهش فعالیت تراکنش ها، ریپل انتظار دارد که صرافی دارایی دیجیتال Archax صدها میلیون دلار دارایی واقعی توکن سازی شده (RWA) را در سال آینده به XRPL بیاورد. در همین حال، این شرکت بار دیگر برنامه خود برای راه اندازی یک استیبل کوین، ریپل دلار، در برخی از نقاط سال ۲۰۲۴ را تکرار کرد که با سپرده های دلار آمریکا، اوراق قرضه کوتاه مدت دولت ایالات متحده و سایر معادل های نقدی پشتیبانی خواهد شد.

انتشار این گزارش پس از آن صورت می گیرد که اعلام شد OpenEden، یک پلتفرم توکن سازی، اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده (T-bills) توکن سازی شده را در XRPL راه اندازی کرده است. در ۱ آگوست، کوین تلگراف گزارش داد که توکن های TBILL این پلتفرم توسط اوراق قرضه کوتاه مدت خزانه داری ایالات متحده و قراردادهای بازخرید معکوس تضمین شده توسط اوراق قرضه ایالات متحده پشتیبانی می شوند.

نقات ارز دیجیتال باید تحت بررسی مشتری شناسی (KYC) و مبارزه با پولشویی (AML) قرار گیرند تا اطمینان حاصل شود که اقدامات امنیتی و انطباق با مقررات حفظ می شوند.

همچنین بخوانید: نوسانات XRP؛ آیا حمایت شکسته می شود؟

منبع: کوین تلگراف
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.