ارز دیجیتال 603 فارکس 174
ارزش بازار 2,169,109,028,695
حجم معاملات 167,533,581,764
دامیننس
BTC: 57%
ETH: 13%
بیت کوین $62,343.36
سولانا تحلیل بازار
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 4 زمان مطالعه: 4 دقیقه

تحلیل سولانا؛ ورود به فاز تثبیت و کاهش نوسانات

تحلیل سولانا؛ ورود به فاز تثبیت و کاهش نوسانات

پس از بهبود باورنکردنی بازار، سولانا (SOL) وارد فاز تثبیت دیگری شده است که منجر به نوسانات کمتر می شود و به خریداران پس از کسب سودهای هنگفت، استراحت مورد نیاز را می دهد. طبق گفته کوین گکو، این توکن در ۲۴ ساعت گذشته تنها ۲ درصد کاهش یافته است، اما در بازه زمانی ۳۰ روزه همچنان با بیش از ۹ درصد سود در وضعیت سبز قرار دارد.

کانال تلگرام مارکت فلو

اگرچه سولانا در طول بهبود قوی بازار سود زیادی به دست آورد، اما برخی اخبار نیز بر حرکت این توکن تأثیر گذاشته و مانع رشد آن شده و برخی از سرمایه گذاران را از آن دور کرده است.

آسیب پذیری عمده به صورت بی سر و صدا وصله شد

پنجشنبه گذشته، یک آسیب پذیری توسط بنیاد سولانا شناسایی شد که منجر به انتشار یک وصله سریع برای حل این مشکل شد. به گفته لین، اعتبارسنج سولانا، این آسیب پذیری پس از تماس اعضای بنیاد سولانا با آنها، به اطلاع آنها رسید و تاریخ و شناسه حادثه را به آنها اعلام کرد.

آناتومی یک وصله

در چند ساعت گذشته، یک آسیب پذیری امنیتی حیاتی و وصله آن در سولانا فاش شد. این افشاگری عمومی پس از آن صورت گرفت که اکثریت قریب به اتفاق سهام برای محافظت از شبکه وصله شدند. بیایید نحوه انجام این فرآیند و چگونگی وصله شدن ۷۰ درصد از سهام را بررسی کنیم...

— لین ❤️ stakewiz.com (@laine_sa_) ۹ مرداد ۱۴۰۳

پس از ۲۴ ساعت، یک وصله از طریق گیت هاب در دسترس استاکرها قرار گرفت. این وصله شامل خود وصله به همراه دستورالعمل های تأیید فایل های دانلود شده بود. همه اینها با محرمانه بودن شدید اتفاق افتاد.

لین در پست خود در مورد این حادثه بیان کرد: «در ۲۴ ساعت آینده، چندین عضو هسته دیگر برای تأیید آمادگی و تکرار نیاز به فوریت و محرمانه بودن تماس گرفتند.»

نمودار قیمت سولانا

این امر باعث شد برخی از اعضای جامعه سولانا تصمیم به سکوت در مورد این حادثه برای عموم مردم زیر سوال ببرند که تنها پس از حادثه بود.

همچنین بخوانید: نجات سولانا از خطر؛ رفع باگ بحرانی شبکه

دیو، یکی از کامنت گذاران این پست، با انتقاد از تصمیم «متمرکز» توسعه دهندگان و استاکرها، گفت: «اقدامی دیگر از کنترل متمرکز، توسط سولانا. کلید این است که با سهام کافی برای محافظت از شبکه در تماس باشید و در عین حال محرمانه بودن را حفظ کنید. قدرت انتخاب و تماس با اعتبارسنج ها، نفوذ را در دستان تعداد کمی متمرکز می کند. این امر تمرکززدایی شبکه را که معمولاً مکانیزم دفاعی اصلی بلاکچین در برابر سانسور و تبانی است، تضعیف می کند. چه چیزی می تواند شما را از انجام همین فرآیند برای معرفی سوء استفاده در بلاکچین نیز باز دارد؟»

— سولانا (@solana) ۹ مرداد ۱۴۰۳

با توجه به این موضوع، حساب رسمی X سولانا، «نامه ای به اکوسیستم سولانا» منتشر کرد که به نظر می رسد پاسخی به اعلام عمومی آسیب پذیری امنیتی و وصله بعدی است. این پست تنها به تکرار برخی رویدادها در سولانا می پردازد.

کاهش اعتماد سرمایه گذار منجر به افت جزئی می شود

بازار تنها عاملی نیست که بر قیمت SOL تأثیر می گذارد. درون و چگونگی ایجاد و ساخت ارزش این پلتفرم نیز بر این موضوع تأثیر می گذارد. این امر به بهترین وجه با حرکت قیمت فعلی SOL نشان داده می شود که نشان دهنده کاهش جزئی اعتماد سرمایه گذاران به سولانا است.

نمودار تحلیل تکنیکال سولانا

در حال حاضر، گاوهای نر SOL همچنان در تلاش برای تثبیت در محدوده قیمتی ۱۴۷.۹۳ و ۱۵۹.۸۳ دلار هستند و تا زمانی که ترس، عدم اطمینان و تردید از بین نرود، در همانجا باقی خواهند ماند. اگر آنها در کنترل این محدوده قیمتی موفق شوند، ممکن است SOL را در کف قیمت بالاتر ببینیم، که احتمالاً در ماه های آینده به ۱۸۶ دلار برسد.

سرمایه گذاران و معامله گران باید کانال های ارتباطی سولانا را رصد کنند تا تشخیص دهند که آیا سایر سرمایه گذاران همچنان نسبت به این بازار نگاه مثبتی دارند یا خیر.

همچنین بخوانید: تحلیل سولانا؛ ارز دیجیتال آینده

منبع: نیوز بی‌تی‌سی
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.