ارز دیجیتال 600 فارکس 174
ارزش بازار 2,495,172,823,005
حجم معاملات 95,872,879,814
دامیننس
BTC: 54%
ETH: 15%
بیت کوین $66,302.88
توکن غیرقابل تعویض ارز دیجیتال رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 26 زمان مطالعه: 3 دقیقه

استارباکس از دنیای NFT خارج شد!

استارباکس از دنیای NFT خارج شد!

تصمیم استارباکس برای پایان دادن به برنامه پاداش NFT با اقدامات مشابه سایر شرکت های بزرگ در سال گذشته مطابقت دارد.

فروشگاه زنجیره‌ای چندملیتی قهوه استارباکس اعلام کرده است که برنامه خود را که به مشتریان امکان می دهد تم های دیجیتالی کلکسیونی را به شکل توکن های غیرقابل تعویض (NFT) برای ایجاد فرصت برای ابتکارات جدید به دست آورند و خریداری کنند، پایان می دهد.

طبق بیانیه اخیر، «برنامه Odyssey Beta» استارباکس در ۳۱ مارس به پایان می رسد. این برنامه به کاربران اجازه می داد تا در بازی ها و چالش های با مضمون قهوه شرکت کنند و در ازای تم های دیجیتالی که می توان از آنها برای دسترسی به مزایای جدید و تجربیات تعاملی استفاده کرد، پاداش دریافت کنند.

علاوه بر این، بازار معاملات تم‌های دیجیتال کاربران و همچنین سرور دیسکورد جامعه تعطیل خواهد شد.

«بازار Odyssey به بازار Nifty منتقل خواهد شد. شما می توانید همچنان تم های ادیسه را در بازار نیفتی بخرید، بفروشید و انتقال دهید.»

علت تصمیم استارباکس برای تعطیلی این برنامه همچنان نامشخص است و اینکه آیا توسعه دیگری از وب ۳ جایگزین آن خواهد شد یا خیر، مشخص نیست. با این حال، گفته شد که این شرکت باید «برای آنچه در آینده است آماده شود زیرا ما به تکامل برنامه ادامه می دهیم.»

استارباکس این برنامه را در سپتامبر ۲۰۲۲، در دوره ای چالش برانگیز برای صنعت کریپتو راه اندازی کرد. این پس از فروپاشی اکوسیستم ترا-لونا در مه ۲۰۲۲، سقوط سلسیوس در جولای ۲۰۲۲ و درست قبل از فروپاشی قریب‌الوقوع صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال FTX رخ داد. زمانی که استارباکس این برنامه را راه‌اندازی کرد، به دلیل مصرف انرژی پایین‌تر، شبکه پالیگان را به جای بلاک‌چین‌های اثبات کار انتخاب کرد.

در این بیانیه آمده است: «استارباکس از فناوری بلاک‌چین اثبات سهام کارآمدتر از انرژی که توسط پالیگان ساخته شده است استفاده خواهد کرد که به میزان قابل توجهی کمتر از بلاک‌چین‌های نسل اول اثبات کار انرژی مصرف می‌کند.»

همچنین بخوانید: پیشی گرفتن NFT های بیت کوین از اتریوم در فروش هفتگی!

تنها در ژانویه بود که خرده فروشی بازی GameStop پس از یک سری کاهش خدمات رمزنگاری خود در دو سال گذشته، تصمیم به تعطیلی بازار NFT خود گرفت. در همین حال، در همین زمان سال گذشته، غول فناوری متا ویژگی های NFT خود را در سراسر پلتفرم های رسانه های اجتماعی خود، فیس بوک و اینستاگرام متوقف کرد. این تنها ۱۰ ماه پس از راه‌اندازی اولیه ادغام‌ها صورت گرفت.

کوین تلگراف در دسامبر ۲۰۲۳ از چندین مدیر وب ۳ پرسید که چگونه پیش بینی می کنند بازار NFT در سال ۲۰۲۴ عمل کند. ویپول بودکی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری وب ۳ Cypher Capital، پیش بینی کرد که «۲۰۲۴ شاهد بلوغ NFT به ابزارهای ارزشمندی با کاربردهای دنیای واقعی خواهد بود.»

اوه تونگسرینون، مدیر ارشد بازاریابی گروه آلتاوا - که برندهای لوکس مد را به وب ۳ متصل می کند - به کوین تلگراف گفت که NFT ها فراتر از تصاویر پروفایل (PFP) هستند: «ما همیشه به داشتن NFT با ابزار و ارزش فراتر از PFP اعتقاد زیادی داشته ایم.»

او امسال شاهد اجرای NFT در صنایع فلزات گرانبها و املاک و مستغلات است.

منبع: CoinTelegraph

همچنین بخوانید: NFT غیرمتمرکز چیست و چگونه می توان آن را ساخت و راه اندازی کرد

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.