ارز دیجیتال 603 فارکس 174
ارزش بازار 2,160,077,179,293
حجم معاملات 170,798,439,898
دامیننس
BTC: 57%
ETH: 13%
بیت کوین $61,995.13
بیت کوین ارز دیجیتال
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 11 زمان مطالعه: 3 دقیقه

سقوط ارزهای دیجیتال به دنبال افزایش نرخ بهره بانک ژاپن

سقوط ارزهای دیجیتال به دنبال افزایش نرخ بهره بانک ژاپن

فروش گسترده ارزهای دیجیتال با واکنش بازارهای جهانی به افزایش نرخ بهره بانک ژاپن و عدم قطعیت فدرال تسریع شد.

کانال تلگرام مارکت فلو
  • بیت کوین و اتریوم به شدت کاهش یافتند، بیت کوین به ۵۳ هزار دلار رسید و اتریوم تمام سودهای خود را از ابتدای سال از دست داد.
  • افزایش نرخ بهره ژاپن تأثیر زنجیره ای بر بازارهای جهانی داشته است، از جمله کاهش شدید شاخص های نیکی و نزدک.

قیمت بیت کوین و اتریوم در میان فروش گسترده بازار سقوط کرد، بیت کوین به ۵۳ هزار دلار و اتریوم به زیر صفر از ابتدای سال رسید، در حالی که وحشت بازارهای مالی جهانی را پس از افزایش نرخ بهره بانک ژاپن فرا گرفته است.

اصلاح شدید بازار ارزهای دیجیتال باعث سقوط قیمت بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) شده است، به طوری که BTC به ۵۳ هزار دلار و ETH در سال ۲۰۲۴ منفی شد، در میان وحشت گسترده بازار. فروش در عصر یکشنبه به وقت آمریکا سرعت گرفت و بیت کوین را به سطحی پایین تر از فوریه و اتریوم را به قیمت های دسامبر رساند.

بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ درصد و در یک هفته ۲۰ درصد کاهش یافته است، در حالی که اتریوم در ۲۴ ساعت ۲۱ درصد و در یک هفته ۳۰ درصد سقوط کرده و تمام سودهای خود را از ابتدای سال از دست داده است. شاخص های ارزهای دیجیتال از CoinGecko نشان می دهند که اکثر بازارها در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ درصد کاهش یافته اند که نشان دهنده گستردگی کاهش بازار ارزهای دیجیتال است. به طور قابل توجه، بخش امور مالی غیرمتمرکز در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷.۳ درصد و در یک هفته ۲۷.۸ درصد کاهش یافته است.

تأثیر افزایش نرخ بهره بانک ژاپن بر بازارهای ارز دیجیتال

به نظر می رسد که عامل این اصلاح گسترده، افزایش غیرمنتظره نرخ بهره بانک ژاپن در هفته گذشته بوده است که باعث افزایش شدید ین و سقوط سهام ژاپنی شد، طبق گزارشی از بلومبرگ که سه ساعت قبل از نگارش این مطلب منتشر شد. شاخص نیکی در سه جلسه حدود ۱۵ درصد کاهش یافته و اکنون ۲۰ درصد پایین تر از بالاترین سطح خود در اواسط جولای است. این نوسان به صورت جهانی گسترش یافته است، به طوری که نزدک ایالات متحده در دو جلسه معاملاتی آخر هفته گذشته بیش از ۵ درصد کاهش یافته است.

همچنین بخوانید: بیت کوین به مرز بحرانی ۵۸ هزار دلار رسید

عدم اطمینان فدرال رزرو ایالات متحده در مورد کاهش نرخ بهره احتمالی در سپتامبر به بازارها اضافه شده است. در پاسخ، معامله گران احتمال ۱۰۰ درصدی برای کاهش نرخ های پایه ایالات متحده در سپتامبر و احتمال ۷۱ درصدی برای کاهش ۵۰ واحدی را در نظر گرفته اند. بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله ایالات متحده نیز به شدت به ۳.۷۵ درصد کاهش یافته است که از ۴.۲۵ درصد یک هفته پیش پایین تر است.

نمودار قیمت بیت کوین

نمودار نشان دهنده کاهش شدید قیمت بیت کوین در یک بازه زمانی کوتاه است، به طوری که ارزش آن از حدود ۷۰ هزار دلار به زیر ۵۵ هزار دلار کاهش یافته است. مسیر نزولی تند و ثابت است و در طول این مدت زمان، لحظات کمی از بهبود یا تثبیت قیمت نشان می دهد. این سقوط چشمگیر حدود ۱۷ درصدی قیمت بیت کوین نشان دهنده اصلاح یا فروش گسترده بازار است که احتمالاً توسط عوامل اقتصادی گسترده تر تحریک شده است.

همچنین بخوانید: چه زمانی بیت کوین بخریم؛ معرفی و تحلیل سطوح خرید

منبع: کریپتو بریفینگ
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.