counter statistics
ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 2,458,501,079,587
حجم معاملات 111,149,414,374
دامیننس
BTC: 55%
ETH: 16%
بیت کوین $68,132.32
پالیگان ارز دیجیتال رمزارز اتریوم متیک
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 21 زمان مطالعه: 4 دقیقه

تولد دوباره پالیگان در سال ۲۰۲۳

تولد دوباره پالیگان در سال ۲۰۲۳

پلیگان دیگر فقط یک بازی مشارکتی نیست؛ اکنون یک قدرت فناوری است.

کانال تلگرام مارکت فلو

زمزمه های شروع بازار صعودی در حال افزایش است. به همین دلیل، بسیاری از مردم در حال حاضر در حال بررسی سبدهای رمزنگاری خود هستند و از خود می پرسند:

  • برای ورود به این چرخه چه چیزی را باید نگه دارم؟
  • چه چیزی را باید بفروشم؟
  • و چه چیز بیشتری باید بخرم؟

پاسخ به این سوالات کار ساده‌ای نیست. افزایش احتمال پذیرش ETF، باعث جذب حجم قابل توجهی به سمت بیت کوین و اتریوم شده است. با این حال هنوز هم بسیاری از معامله‌گران باهوش به دنبال آلت کوین های داغی مانند سولانا و سلستیا هستند که در هفته‌های اخیر به شدت در حال رشد هستند.

یکی از ارزهایی که نویسنده این مطلب دنبال می‌کند جریان به سمت پالیگان بوده است.  اکوسیستم در سال ۲۰۲۳ گام‌های قابل توجهی برداشت و توانست خود را به عنوان شبکه‌ای که مرزها را برای خود بی‌اهمیت کرده، دوباره ابداع کند.

zkEVMs یا همان مجموعه‌های دانش صفر سازگار با ماشین مجازی اتریوم، آماده تبدیل شدن به راه‌حل‌های برتر در اکوسیستم مقیاس‌پذیری اتریوم هستند، و پالیگان با راه‌اندازی بتای شبکه اصلی Polygon zkEVM در مارس ۲۰۲۳، یکی از اولین افرادی بود که دست به این حرکت زد.

این پروژه که مدت‌ها به لطف یک تیم توسعه‌دهنده تجاری هوشمند به همت بزرگی دست یافته بود، شروع به دستیابی به شرکای بزرگ‌تری برای پشتوانه فناوری درخشان خود کرد. برای مثال زنجیره بازی‌های Web3 Immutable، که در حال ایجاد Immutable zkEVM است، مبتنی بر پالیگان است.

مارک بویرون گفت:

«بهترین فناوری همیشه برنده نمی‌شود، اما معمولاً وقتی با فناوری دیگر ترکیب می‌شود، پیروز می‌شود…»

همه چیز در ژوئن ۲۰۲۳ توسعه بیشتری پیدا کرد، زمانی که پالیگان واقعاً برای معرفی چشم‌انداز جدید پالیگان ۲.۰، شبکه گسترده‌ای متشکل از مجموعه‌های لایه 2 (L2) با قدرت zk را اجرا کرد.

به مدت کوتاه پس از اعلان پالیگان ۲.۰، تیم پلیگان نیز برنامه‌های رسمی برای تغییر زنجیره اصلی Polygon PoS به شکل نهایی Validium خود را اعلام کرد. این مهاجرت که به طور رسمی دیدگاه پالیگان ۲.۰ را آغاز خواهد کرد، یک زنجیره کاملاً متمایز از Polygon zkEVM است و دارای تراکنش‌های بسیار ارزان و با ظرفیت بسیار بالا خواهد بود.

همچنین بخوانید: اولین ارتقاء اصلی zkEVM پالیگان با موفقیت انجام شد

پس، برنامه بزرگ پلیگان چیست؟

این استفاده از ترکیب Polygon zkEVM و Polygon zkEVM Validium به عنوان پایه‌ای برای شبکه فوق‌العاده از لایه‌های ۲ است، که همگی با هدف کاهش هزینه‌ها و تراکنش‌های بسیار سریع برای رساندن تراکنش‌های اتریوم انجام می‌شود.

برای توجیه این مأموریت و ایجاد یک شبکه فوق‌العاده، تیم پالیگان در ژوئیه ۲۰۲۳ طرح‌های بازنگری توکنومی $MATIC را پیشنهاد داد.

این تکامل که از قبل آغاز شده بود، منجر به تبدیل $MATIC به یک توکن جدید به نام $POL با هدف افزایش زیرساخت و رشد اکوسیستم پلیگان در آینده خواهد شد. این اتفاق تغییری بزرگ خواهد بود و هدف آن تحریک و تضمین سری زنجیره‌های مختلف داخل پالیگان ۲.۰ برای سال‌های آینده است.

فراتر از این پیشرفت‌ها، پالیگان خود را با ابزارهای توسعه‌دهنده جدیدی که به پروژه‌ها کمک می‌کند تا آینده zk را که پالیگان پیش می‌برد، بازآفرینی کند. در آگوست ۲۰۲۳، این پروژه با پرده برداری از کیت توسعه زنجیره ای Polygon (CDK)، یک مجموعه ابزار نرم افزاری برای ساخت L2 های قابل تنظیم مبتنی بر ZK با امنیت و نقدینگی یکپارچه از طریق Polygon، موجب ارتقای قابل توجهی شد.

این پروژه در حال جلب توجه جدی است. بیش از دوازده پروژه ارز دیجیتال قبلاً از این کیت استقبال کرده اند تا لایه دوم خود را ایجاد کنند، از جمله Aavegotchi، Canto، Dogecoin، Gnosis Pay و Manta Network.

با این حال، فقط این پروژه ها نیستند که در حال کاوش در Polygon CDK هستند. در بخش صرافی کریپتو، طبق گزارش‌ها، کراکن در حال بررسی فناوری پالیگان است و OKX به تازگی اعلام کرده است که با X1 L2 خود جهشی تازه را انجام می‌دهد. با این سرعت، به نظر می رسد که بازیکنان بزرگ بیشتری نیز می توانند در کوتاه مدت وارد شوند.

همه این موقعیت‌یابی عالی را با پیشرفت‌های نوآورانه مستمر، مانند زنجیره‌های zkWasm ترکیب کنید. اینگونه می‌توان نتیجه‌گیری کرد که پالیگان نیرویی است که بتوان روی آن حساب کرد. این فناوری‌ها در حال تبدیل شدن به بخش مهم‌تری از اقتصاد کریپتو هستند.

همچنین بخوانید: افزایش پنج درصدی قیمت پالیگان پس از اعلام شراکت جدید

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.