counter statistics
ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 2,444,507,583,980
حجم معاملات 124,267,192,770
دامیننس
BTC: 55%
ETH: 16%
بیت کوین $67,776.49
میم کوین آلت کوین
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 19 زمان مطالعه: 3 دقیقه

تب توکن‌سازی؛ راه اندازی بیش از یک میلیون توکن جدید در سه ماه!

تب توکن‌سازی؛ راه اندازی بیش از  یک میلیون توکن جدید در سه ماه!

تقریبا نیمی از این یک میلیون توکن جدید که از ابتدای آوریل راه اندازی شده اند، میم کوین هایی هستند که روی شبکه سولانا ایجاد شده اند.

کانال تلگرام مارکت فلو

بیش از یک میلیون توکن جدید از ابتدای آوریل راه اندازی شده است، که از این تعداد بیش از ۳۷۰,۰۰۰ توکن روی اتریوم و بیش از ۶۴۰,۰۰۰ توکن - که عمدتا میم کوین هستند - روی سولانا ایجاد شده اند.

از اول آوریل، در مجموع ۳۷۲,۶۴۲ توکن جدید روی شبکه اتریوم راه اندازی شد - که ۸۸ درصد از آنها، یعنی ۳۲۷,۵۵۳ توکن، روی بلاکچین لایه ۲  کوین بیس با نام بیس (Base) راه اندازی شدند. این شبکه لایه ۲ شاهد انفجاری در فعالیت بوده است که ناشی از هجوم کاربران به این شبکه کم هزینه برای ایجاد میم کوین های جدید است.

رقم مشابهی در پست ۱۴ می در X توسط مدیر کوین بیس، کانر گروگان ذکر شد که اشاره کرد این تعداد دو برابر تعداد توکن‌هایی است که تا به حال در اتریوم بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۳ ایجاد شده است. ارزش کل قفل شده (TVL) در بیس (Base) از ابتدای سال جاری حدود ۶۳۰ درصد افزایش یافته است، که عمدتا ناشی از شیوع گسترده میم کوین ها است.

در همین حال، طبق داده های پلتفرم تجزیه و تحلیل استپ فایننس (Step Finance)، در همین بازه زمانی ۶۴۳,۲۷۷ توکن جدید در سولانا ایجاد شده است.

طبق داشبورد دون آنالایتیکز (Dune Analytics) که تعداد توکن‌های جدید راه‌اندازی شده روی پلتفرم میم کوین سولانا با نام pump.fun ردیابی می‌کند، از مجموع ۶۴۳,۰۰۰ توکن جدید راه‌اندازی شده روی سولانا، ۴۶۶,۹۱۴ عدد میم کوین هستند.

کوین مارکت کپ جدیدترین ۵۰۰ توکنی را که در ۳۰ روز گذشته به پلتفرم خود اضافه کرده است لیست می کند و اکثر این توکن ها میم کوین هستند. پلتفرم تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال کوین گکو اکنون یک دسته بندی میم کوین دارد که در آن بیش از ۶۰۰ کوین با مجموع ارزش بازار ۵۲.۷ میلیارد دلار را لیست می کند. این تقریبا نیمی از ارزش بازار تتر (USDT) است.

همچنین بخوانید: رشد ۵۰۰ درصدی ROAR؛ انفجار دوباره میم کوین های با تم گربه

USDT ارزش بازار ۱.۰۰دلار را کاهش می دهد

پست X گروگان باعث ایجاد موجی از واکنش‌های منفی از سوی جامعه ارزهای دیجیتال شد و بسیاری ادعا کردند که میم کوین‌ها باعث آسیب به ارزش‌های ارزهای دیجیتال شده‌اند.

یکی از کاربران به دلیل تکثیر کلاهبرداری ها و فرار با سرمایه (Rug Pull) آن را یک «نتیجه منفی خالص» خواند. آنها گفتند که این پول واقعی است که می توانست به پروژه های «قانونی» بزرگتر اختصاص یابد، قبل از اینکه اضافه کنند «به جای آن، اکنون در دست کلاهبرداران است که آن را به فیات تبدیل خواهند کرد.»

برخی دیگر افزایش تعداد میم کوین های جدید را «اسپم برای فریب ربات های معامله گر» (Sniper Bots) نامیدند که برای خرید خودکار میم کوین های جدید به امید افزایش ناگهانی قیمت طراحی شده اند. تحقیقات کوین تلگراف در آوریل نشان داد که از هر شش میم کوین جدید بیس، یکی کلاهبرداری بوده است و بیش از ۹۰ درصد آنها دارای آسیب پذیری بوده اند.

با وجود خشم جامعه نسبت به میم کوین ها، همانطور که کوین تلگراف در آوریل گزارش داد، آنها سودآورترین روایت ارزهای دیجیتال در سه ماهه اول بودند.

منبع: CoinTelegraph

همچنین بخوانید: انفجار گیم استاپ و میم کوین های ولورین با بازگشت کیتی خروشان

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.