ارز دیجیتال 601 فارکس 174
ارزش بازار 1,934,771,445,012
حجم معاملات 84,142,759,324
دامیننس
BTC: 56%
ETH: 14%
بیت کوین $54,033.54
تون کوین اتریوم
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 53 زمان مطالعه: 3 دقیقه

رکوردشکنی بلاک‌چین تون؛ کاربران فعال روزانه از اتریوم فراتر رفتند!

رکوردشکنی بلاک‌چین تون؛ کاربران فعال روزانه از اتریوم فراتر رفتند!

TON در ۱۰ روز از ۱۱ روز گذشته آدرس های فعال روزانه بیشتری نسبت به اتریوم داشته است - با این حال، این رقم شامل لایه ۲ اتریوم نمی شود.

کانال تلگرام مارکت فلو

شبکه بلاکچین تلگرام یعنی «شبکه باز» تون (TON) در اکثر روزهای این ماه، تعداد آدرس‌های فعال روزانه بیشتری نسبت به اتریوم ثبت کرده است. یک شرکت معتقد است این می‌تواند یک «فلیپنینگ» (پیشی گرفتن) آرام باشد که توسط تعداد عظیمی از کاربران هدایت می‌شود. با این حال، برخی استدلال می‌کنند که این داده‌ها تصویر کامل را نشان نمی‌دهند.

دلفی دیجیتال (Delphi Digital) در پستی در تاریخ ۱۰ ژوئن نوشت: «رشد آرام TON که با ۹۰۰ میلیون کاربر تلگرام تغذیه می‌شود، باعث شده است که تعداد آدرس‌های فعال روزانه آن از اتریوم بیشتر شود.» آنها این را «چیزی که جامعه‌ی ارزهای دیجیتال نادیده می‌گیرد» نامیدند. دلفی دیجیتال سپس این سوال را مطرح کرد که آیا رشد امیدوارکننده TON می‌تواند در درازمدت برای همیشه از اتریوم پیشی بگیرد یا خیر.

داده‌های آرتمیس (Artemis) که DAA را به عنوان تعداد کیف پول‌های منحصربه‌فردی تعریف می‌کند که روزانه تراکنش روی یک بلاکچین انجام می‌دهند، نشان می‌دهد که TON و اتریوم از ۱۷ اردیبهشت که TON برای اولین بار با تعداد بالاتر از اتریوم ظاهر شد، باهم رقابت نزدیکی داشته‌اند. TON در اوایل ژوئن موفق شد و تاکنون در ۱۰ روز از ۱۱ روز اتریوم را شکست داده است.

TON از ابتدای ماه با شکست دادن اتریوم در ۱۰ روز از ۱۱ روز، توانسته جای پایی برای خود پیدا کند، که شامل رکورد ۵۶۸۳۰۰ DAA در روز ۳ ژوئن می‌شود. برای درک بهتر این موضوع، داده‌های Artemis نشان می‌دهند که اتریوم از ۱۳ سپتامبر ۲۰۲۳ به چنین ارتفاعاتی نرسیده است.

با این حال، بخش مهمی از تصویر وجود ندارد. در نتیجه انتقال تراکنش‌های اتریوم به L۲ها، بخش زیادی از فعالیت کاربران این اکوسیستم در راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری لایه ۲ قرار دارد - که می‌توان گفت این یک مقایسه منصفانه نیست.

همچنین بخوانید: استارز؛ پرداخت درون برنامه ای تلگرام با ارز دیجیتال

به عنوان مثال، سه مورد از برترین لایه‌های ۲ اتریوم، آربیتروم، بیس و آپتیمیسم، تنها در روز ۱۱ ژوئن، مجموعاً ۱.۳ میلیون آدرس فعال روزانه را مشاهده کردند. ویتالیک بوترین، یکی از بنیان‌گذاران اتریوم، از استفاده از L۲ها برای مقیاس‌گذاری بلاکچین اصلی که بخشی از نقشه راه است، حمایت کرده است.

افزایش فعالیت شبکه TON ممکن است به دلیل ادغام اخیر تتر (USDT) استیبل کوین بر روی TON توسط تلگرام و ۳۵ میلیون کاربری که از زمان راه‌اندازی آن پنج ماه پیش برای نات کوین ثبت‌نام کرده‌اند، باشد. نات کوین یک توکن «ضربه بزنید تا دریافت کنید» است که با تکمیل چالش‌های اجتماعی مختلف قابل کسب است.

تلگرام همچنین در تاریخ ۶ ژوئن، تلگرام استارز را راه‌اندازی کرد - یک ارز درون‌برنامه‌ای که برای خریدهای دیجیتال استفاده می‌شود. ربات‌های معاملاتی تلگرام نیز یکی از موارد محبوب استفاده از ارزهای دیجیتال در این پلتفرم پیام‌رسان بوده‌اند.

همچنین بخوانید: بلاک چین تون؛ رشد چشمگیر تراکنش‌های بزرگ

منبع: کوین تلگراف
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.