ارز دیجیتال 605 فارکس 174
ارزش بازار 2,401,449,664,002
حجم معاملات 126,919,636,311
دامیننس
BTC: 53%
ETH: 16%
بیت کوین $62,208.17
بیت کوین ارز دیجیتال رمزارز
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 29 زمان مطالعه: 5 دقیقه

پنج هودلر برتر بیت کوین: چه کسی از بیت کوین ۶۸ هزار دلاری سود می‌برد؟

پنج هودلر برتر بیت کوین: چه کسی از بیت کوین ۶۸ هزار دلاری سود می‌برد؟

بزرگترین شرکت های دارنده بیت کوین مانند میکرواستراتژی و ماراتن، در بحبوحه افزایش قیمت رمزارزها به بالاترین حد خود، شاهد سودهای هنگفتی هستند.

طبق گفته کوین گکو، قیمت بیت کوین در روز دوشنبه به نزدیک ۶۸ هزار دلار رسیده است - که تنها چند درصد با رکورد ۶۹ هزار دلاری آن در نوامبر ۲۰۲۱ فاصله دارد. تحلیلگران برنشتاین از جمله ناظران پرشور ارزهای دیجیتال هستند که می گویند این رقم می تواند بسیار بالاتر رود. این شرکت تحقیقاتی پیش بینی کرده است که قیمت بیت کوین تا اواسط سال ۲۰۲۵ به بالای ۱۵۰ هزار دلار برسد.

در اینجا نحوه عملکرد بزرگترین دارندگان بیت کوین در بحبوحه این افزایش آمده است.

مایکرو استراتژی

طبق گفته ردیاب داده های Bitcoin Treasuries، دارایی های شرکت تجزیه و تحلیل کسب و کار مایکرو استراتژی از ابتدای سال با ۱۸۹۱۵۰ بیت کوین شروع شده و از آن زمان به ۱۹۳۰۰۰ بیت کوین به ارزش ۱۲.۸ میلیارد دلار رسیده است. میکرواستراتژی از آگوست ۲۰۲۰ اقدام به خرید بیت کوین کرده است. به طور کلی، این شرکت در تمام خریدهای خود کمی کمتر از ۶ میلیارد دلار هزینه کرده است. این بدان معناست که این شرکت روی بیت کوینی به ارزش بیش از دو برابر ارزش خرید آن نشسته است.

مایکرواستراتژی، تحت رهبری مایکل سیلور، طرفدار سر سخت بیت کوین، بزرگترین دارنده خصوصی بیت کوین در جهان است و خرید بیت کوین را به عنوان بخشی از استراتژی کسب و کار خود انجام داده است. قیمت سهام مایکرواستراتژی در روز دوشنبه با افزایش ۲۰ درصدی بازگشایی شد - از ابتدای سال حدود ۹۰ درصد افزایش یافته است.

ماراتن

ارزش سهام استخراج شده بیت کوین شرکت Marathon Digital Holdings در روز دوشنبه به کمی بیش از ۱ میلیارد دلار رسید. این شرکت ۱۵۷۳۱ بیت کوین را در اختیار دارد که نسبت به ۱۵۱۷۴ بیت کوین در پایان سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است. طبق گفته کوین گکو، ماراتن بزرگترین استخراج کننده بیت کوین در جهان است و ۳۵ درصد از کل بیت کوین های موجود در اختیار استخراج کنندگان را در اختیار دارد.

سهام ماراتن از فوریه گذشته تقریبا ۳۵۰ درصد افزایش یافته است، اگرچه سود سال ۲۰۲۴ آن در مقایسه با افزایش ۶۱ درصدی بیت کوین و ۱۱۵ درصدی مایکرواستراتژی، نسبتاً متوسط است. رویداد هاوینگ بیت کوین در آوریل - زمانی که بیت کوین توزیع شده به استخراج کنندگان به صورت برنامه ریزی به نصف کاهش می یابد - سود استخراج کنندگان را کاهش می دهد، به این معنی که استخراج کنندگان با چالش های بالقوه ای روبرو هستند.

تسلا

ارزش دارایی های بیت کوین تسلا در سال جاری به ۶۴۷ میلیون دلار افزایش یافته است، اگرچه خزانه داری آن از ژوئن ۲۰۲۲ با ۹۷۲۰ بیت کوین بدون تغییر باقی مانده است. میانگین قیمت بازار تسلا برای خریدهای بیت کوین آن ۲۰،۱۰۹ دلار است که با قیمت امروز نشان دهنده افزایش ۲۳۰ درصدی است.

در ابتدای سال ۲۰۲۲، دارایی های این شرکت قبل از اینکه نزدیک به ۳۰ هزار بیت کوین را برای پول نقد از دست بدهد، بسیار بالاتر بود. این شرکت از فروش بیت کوین خود ۹۳۶ میلیون دلار درآمد کسب کرده است. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در طول این افزایش قیمت در مورد دارایی های بیت کوین شرکت ساکت ماند و در دسامبر در یک مکالمه ایکس اسپیس نقل قول شد که «من زمان زیادی را برای فکر کردن به ارزهای دیجیتال صرف نمی کنم - تقریباً اصلاً.»

همچنین بخوانید: تغییر موضع بیل آکمن: تردید میلیاردر در مورد بیت کوین

قیمت سهام تسلا از زمان اوج خود در جولای ۲۰۲۳، ۳۵ درصد کاهش یافته است. کل دارایی های گزارش شده این شرکت در پایان سال ۲۰۲۳، ۱۰۶ میلیارد دلار بود که بیت کوین کمتر از ۱ درصد از آن را تشکیل می داد.

السالوادور

بر اساس برآوردهای فعلی، السوادور طبق پست فیسبوکی رئیس جمهور این کشور، نایب بوکله، در ماه فوریه، ۲٬۳۸۱ بیت کوین به ارزش ۱۶۰ میلیون دلار (با افزایش ۴۰ درصدی) در اختیار دارد. پیگیری ذخایر بیت کوین السوادور دشوار است، زیرا تنها منبع اطلاعات مربوط به دارایی‌های آن، حساب فیسبوکی بوکله است. این کشور سابقه خرید بیت کوین خود را برای عموم مردم منتشر نکرده است.

بوکله در پست فیسبوکی ماه فوریه، از رسانه‌ها به دلیل نوشتن «حرفه‌ای هزاران» مقاله در مورد ضررهای قبلی بیت کوین این کشور انتقاد کرد. او گفت که السوادور هیچ یک از دارایی‌های خود را نمی‌فروشد.

در ژوئن ۲۰۲۱، السوادور بیت کوین را به عنوان پول قانونی پذیرفت. در دسامبر ۲۰۲۳، DL News گزارش داد که طرح بوکله برای انتشار ۱ میلیارد دلار اوراق قرضه پشتیبانی‌شده توسط بیت کوین، با نام اوراق قرضه آتشفشانی، مجوز نظارتی کمیسیون دارایی‌های دیجیتال این کشور را دریافت کرد. السوادور همچنین برنامه ویزایی را با همکاری صادرکننده استیبل‌کوین، تتر، آغاز کرده است که به هر کسی که ۱ میلیون دلار در بیت کوین یا تتر سرمایه‌گذاری کند، تابعیت اعطا می‌کند.

دولت ایالات متحده آمریکا

دولت ایالات متحده در حال حاضر با دارا بودن حدود ۱۴.۳ میلیارد دلار بیت کوین، بزرگترین دارنده ملی و دومین دارنده کلی به شمار می‌رود. با وجود حجم عظیم بیت کوین، دولت ایالات متحده با سایر کشورها متفاوت است، زیرا یک مشارکت کننده فعال در بازار نیست. این کشور بیشتر بیت کوین خود را از طریق توقیف‌های انجام‌شده توسط وزارت دادگستری، اداره درآمد داخلی و سایر نهادهای دولتی به دست آورده است.

در فوریه ۲۰۲۲، وزارت دادگستری در یک پرونده که شامل دو هکر بود، ۳.۶ میلیارد دلار ارز دیجیتال - از جمله بیش از ۹۴۰۰۰ بیت کوین - را توقیف کرد که این بزرگترین توقیف ارز دیجیتال تا به امروز است. بیشتر دارایی‌های دولت با پرونده‌های مختلفی مرتبط هستند که حل برخی از آن‌ها ممکن است سال‌ها طول بکشد.

منبع: DLNews

همچنین بخوانید: بلاتکلیفی در معاملات مشتقه ETF بیت کوین با تصمیم SEC

مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.