ارز دیجیتال 603 فارکس 174
ارزش بازار 2,166,733,913,251
حجم معاملات 169,705,937,942
دامیننس
BTC: 57%
ETH: 13%
بیت کوین $61,964.12
اتریوم ارز دیجیتال
آخرین بروزرسانی:
بازدید: 2 زمان مطالعه: 3 دقیقه

ویتالیک بوترین: تمرکز اتریوم بر لایه ۲ و غیرمتمرکزسازی بیشتر

ویتالیک بوترین: تمرکز اتریوم بر لایه ۲ و غیرمتمرکزسازی بیشتر

بوترین این موضع را در حالی اتخاذ کرده است که شبکه های لایه ۲ به دلیل تمرکززدایی رو به افزایش انتقاداتی را دریافت کرده اند.

کانال تلگرام مارکت فلو

ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، تغییری در نحوه بحث درباره پروژه های لایه ۲ (L2) از سال آینده را اعلام کرد.

بوترین در یک پست X در ۱۲ سپتامبر گفت که او تنها به صورت عمومی L۲هایی را که به مرحله ۱ یا بالاتر در تلاش های غیرمتمرکزسازی خود رسیده اند، بدون در نظر گرفتن سرمایه گذاری خود، به رسمیت خواهد شناخت.

او اظهار داشت:

«من این موضوع را جدی می گیرم. از سال آینده، من قصد دارم فقط به صورت عمومی (در وبلاگ ها، سخنرانی ها و غیره) L2هایی را که در مرحله ۱+ هستند، با »شاید یک دوره کوتاه فرصت« برای پروژه های جدید واقعاً جالب، ذکر کنم. مهم نیست که آیا سرمایه گذاری کرده ام یا اینکه دوست من هستید؛ مرحله ۱ یا شکست.»

بوترین معیارهای مورد نیاز برای رول آپ های مرحله ۱+ را تشریح کرد. به گفته او، یک شبکه برای لغو سیستم اثبات نیاز به ۷۵ درصد اجماع از شورای داشته باشد و حداقل ۲۶ درصد از اعضای شورا مستقل از رول آپ باشند.

بوترین اشاره کرد که درخواست های او برای امنیت شبکه ها معقول و ضروری است. او گفت:

همچنین بخوانید: تحلیلگر: اتریوم آماده انفجار به سمت ۴۰۰۰ دلار است

«مرحله ۱ (آستانه ۷۵% در شورا برای لغو سیستم اثبات، ۲۶%+ از شورا باید خارج از تیم رول آپ باشند) یک نقطه عطف بسیار معقول و معتدل است. چند امضایی که در آن ها هستم، سال هاست که حتی یک شکست زنده مانی نداشته اند، چه رسد به ۲۶%.»

بنیانگذار اتریوم نتیجه گیری کرد که «دوران رول آپ هایی که به عنوان چند امضای بزرگ شده اند، به پایان می رسد. عصر اعتماد رمزنگاری فرا رسیده است.»

انتقاد از شبکه های لایه ۲

موضع فعلی بوترین در حالی است که شبکه های لایه ۲ اتریوم اخیراً به دلیل ساختار متمرکز خود مورد انتقاد قرار گرفته اند. ماه گذشته، جاستین بونز از Cyber Capital نگرانی هایی را مطرح کرد و استدلال کرد که این شبکه ها به دلیل تمرکززدایی خود خطراتی را ایجاد می کنند که ممکن است به آن ها اجازه دهد وجوه کاربران را سرقت کنند.

با این حال، بوترین پاسخ داد که راه حل های L۲ با تمرکززدایی بالا نمی توانند بدون رسیدن به یک اجماع قوی، وجوه کاربران را سرقت کنند.

در همین حال، این بحث ها در حالی رخ می دهد که شبکه های لایه ۲ اتریوم، از جمله آربیتروم، اپتیمیسم، بیس و zkSync، رشد چشمگیری داشته اند. در حال حاضر، بیش از ۸۰ درصد تراکنش های اتریوم در راه حل های L۲ انجام می شود و نشانه های رو به رشدی وجود دارد که توسعه آن ها به دلیل سطح بالای پذیرش، تنها سرعت بیشتری خواهد گرفت.

همچنین بخوانید: نشانه های نزولی در شبکه اتریوم؛ آیا قیمت ETH به کف خواهد رسید؟

منبع: کریپتو اسلیت
مارکت‌فلو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال معاملات مالی یا مدیریت دارایی‌های خواننده‌ی این مطلب را نمی‌پذیرد و مطالب ارائه شده تنها به عنوان اطلاعات عمومی از منابع خبری ارائه شده‌اند و نباید به عنوان مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند.